2 bluetooth apparaten op 1 laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

janneman2011

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2011
Berichten
81
Beste allen

Vanwege het thuiswerken heb ik een headset aangeschaft, die via bluetooth is aangesloten op laptop
Nu werkt ook mijn draadloze toetsenbord/muis combinatie ook met bluetooth (toetsenbord laptop is kapot)
Deze combinatie werkt schijnbaar niet want ik krijg mijn headset niet gekoppeld met de laptop.
Dit lukt wel als ik het toetsenbord/muis loskoppel van de laptop.

Ik heb trouwens de interne bluetooth van de laptop uitgeschakeld en werk met losse usb bluetooth adapter.
er zijn dus 2 usb poorten bezet. 1 voor headset en 1 voor toetsenbord.
Wat kan ik doen om beide tegelijk te laten werken?

groeten Jan
 
Wellicht toch allebei inschakelen..?
Volgens mij kan dat niet wat jij wilt, beide apparaten op 1 adapter...
 
Feitelijk zijn het 2 adapters en daarom had dik ook stiekem de hoop dat het zou werken
USB poort 1 zit de bluetooth adapter van de headset
USB poort 2 zit de bluetooth adapter van toetsenbord

Bovendien wordt er ook geadviseerd om de bluetooth van de laptop zelf uit te schakelen, indien je gebruik maakt van 'externe' usb bluetooth
 
Oké dan...was te proberen..
Ik doelde eigenlijk op de ingebouwde BT en 1 usb-adapter, niet 2 usb-adapters..
Gebruik zelf geen BT apparaten i.c.m. pc, bij mij is alles nog met een touwtje en dat is met opzet.
Bedraad is onomstotelijk nog steeds betrouwbaarder als draadloos en ik heb niks met opladen te doen.
Tja, dan moet ik je een oplossing schuldig blijven...:eek:
 
BT v4.1 en hoger schijnen meerdere BT apparaten te ondersteunen.
Heb je een oudere BT-versie dan is dat niet mogelijk.
Echter kun je maar 1 apparaat per BT adapter gebruiken.
In jouw geval moet je dus inderdaad 2 BT adapters hebben maar dan moet je ook per dongle de juiste poorten ( kunnen ) instellen.
Daarbij zouden deze beide gebruik moeten maken van een eigen usb-controller, d.w.z. 2 adapters die aan dezelfde controller hangen ( of in dezelfde usb-hub zitten ) gaat waarschijnlijk niet werken. ( Bron )

Meer kon ik zo snel niet vinden...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan