WiFi ontvanger hapert

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
Berichten
608
Beste mensen,


ik heb hier al eens geklaagd over een haperende WiFi ontvangst. Toen maar een nieuwe adapter gekocht en leek te helpen. Het probleem is echter weer terug.

Als ik desktop-computer aanzet wordt geen verbinding gemaakt. Als ik de probleemoplosser start gaat de adapter weer werken en loopt alles verder alles prima.

Hier een samenvatting van de probleemoplosser (heb ook een uitgebreider log maar weet niet of daat persoonlijke info in staat):

Gevonden problemen
Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd
Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd Gedetecteerd Gedetecteerd
Sluit een ethernetkabel op deze computer aan. Niet uitgevoerd

Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt
Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt Opgelost Opgelost
De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen Voltooid
Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd

Hij lost dus alleen het 2e probleem op en dat schijnt voldoende te zijn. Tot de volgende opstart...


Wie helpt?

Dank!
 
Hieronder meer tekst uit de probleemoplosser:

Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt Opgelost Opgelost

De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen Voltooid

InformatiefLogboek van netwerkdiagnose
Bestandsnaam: 1269ED42-4B8F-4A24-B2F7-16BE79033143.Repair.1.etl


Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd

Neem contact op met de netwerkbeheerder als uw computer met een hotspot of domeinnetwerk is verbonden. Andere stappen: 1. Koppel het apparaat los of schakel het uit. 2. Wacht minimaal tien seconden nadat het apparaat is uitgeschakeld. 3. Schakel het apparaat opnieuw in of steek de stekker weer in het stopcontact. Druk op de knop Reset en laat deze snel los als u een router of toegangspunt met ingebouwde batterij opnieuw wilt starten.
 
Ging net weer mis. Rechts geklikt en Windows Netwerkcontrole ingeschakeld. Helpt altijd. Zie hieronder.



Windows Netwerkcontrole Gedetailleerde informatie van de uitgever

Gevonden problemen
Wi-Fi 2 heeft geen geldige IP-configuratieWi-Fi 2 heeft geen geldige IP-configuratie Opgelost Opgelost
Stel de adapter voor Wi-Fi 2 opnieuw in Voltooid
Problemen met router of breedbandmodem onderzoeken Niet uitgevoerd


Gevonden problemen Details van detectieproces

5 Wi-Fi 2 heeft geen geldige IP-configuratie Opgelost Opgelost


Stel de adapter voor Wi-Fi 2 opnieuw in Voltooid

Dit kan een onregelmatig probleem soms oplossen.
InformatiefLogboek van netwerkdiagnose
Bestandsnaam: 7DB35B9C-3E1A-423E-A226-35495F49876C.Repair.1.etl


Problemen met router of breedbandmodem onderzoeken Niet uitgevoerd

Neem contact op met de netwerkbeheerder als u verbinding hebt met een hotspot of domeinnetwerk. Anders doet u het volgende: 1. Koppel het apparaat los of schakel het apparaat uit. 2. Wacht minimaal tien seconden nadat alle lampjes op het apparaat zijn uit gegaan. 3. Schakel het apparaat opnieuw in of steek de stekker weer in het stopcontact. Druk op de knop Reset en laat deze snel los als u een router of modem met ingebouwde batterij opnieuw wilt opstarten.
 
Hallo

Blijkbaar heb je met zowel lan alsook wifi problemen ... , en niet enkel wifi ...

"Gevonden problemen
Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd
Een netwerkkabel is niet op de juiste manier aangesloten of is mogelijk beschadigd Gedetecteerd Gedetecteerd
Sluit een ethernetkabel op deze computer aan. Niet uitgevoerd "

En ....

"Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt
Probleem met de draadloze adapter of toegangspunt Opgelost Opgelost
De adapter voor draadloze netwerken opnieuw instellen Voltooid
Problemen met router of toegangspunt oplossen Niet uitgevoerd"

Belgie --> Meestal modem problemen door een defekte netvoedingsadaptor (defekte , door ouderdom uitgedroogde voedingscondensatoren)

Hoe het in Nederland precies in elkaar zit , weet ik niet , wacht dus verdere antwoorden af ...

P.s.

Je zou de lan en of wlan ook eens kunnen testen op stabiliteit met een andere p.c./laptop .... desnoods eens eentje lenen van een lokale kennis.

Persoonlijk vindt ik het vermelden van de gebruikte hardware nuttige info , wat ook in dit topic niet vermeld wordt ...

Peter
 
Dank. Als leek heb ik veel behoefte aan simpele uitleg en een stappenplan, want dit gaat al boven mijn pet... :(
 
Telfort/KPN.
Fijn een hulpforum dat naar een vriend of bond verwijst.

Bovendien wordt het probleem steevast opgelost met de probleemoplosser (Netwerkcontrole). Ligt echt niet aan een provider.
 
Maar Telfort en of KPN kunnen wel met je meekijken wat er aan de hand is. Misschien is er wel iets kapot aan je router.
 
Dank. Router is het kastje van KPN hè? Nee, niemand anders in huis heeft problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan