De gratis Aomei Backupper installeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hey everyone,
Omdat ik ervaar dat het programma Acronis True Image, dat ik gratis kon downloaden bij de aankoop van een crucial ssdmx500 gb ,niet meer goed werkt, heb ik het programma Aomei Backupper Standaard free gedownload en geïnstalleerd. Na de installatie die goed verliep, verscheen een venster waarin de source disk en de destination disk werden getoond.
Hier zag ik staan dat de bron schijf de GPT indeling heeft en de bestemmingsschijf of doelschijf(target) de MBR indeling. Maar dat mag niet! Zowel de disk 0 als disk 1 moeten ofwel de GPT- of wel de MBR indeling hebben. Hoe kan ik de ssd met de MBR naar GPT converteren.
Graag uw advies hierover.
grtz,
slavik
.

grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij 95 30 sept 2020.png
    helpmij 95 30 sept 2020.png
    456,7 KB · Weergaven: 64
  • helpmij   96 30 sept 2020.png
    helpmij 96 30 sept 2020.png
    612,3 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt:
Thanks voor de link die je hebt aangebracht. Ik heb er veel van opgestoken en de crucial ssd is ondertussen van MBR formaat naar GPT formaat geconverteerd zonder problemen.
Misschien kun jij me helpen met het volgende. Ik stel ook soms vragen op een ander forum, waar ik ondanks alle moeite geen foto's of printscreens kan op plaatsen. Op de meeste computers als je een foto,afbeelding of een screenshot wilt opslaan, krijg je de extensies jpeg,jpg en png voor Windows gebruikers aangeboden.
Ik krijg steeds deze melding als ik daar een foto of afbeelding wil opslaan:
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie. De volgende extensies zijn toegestaan: .zip, .txt, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .reg, .xml, .pps, .ppsx, .pdf, .xlsm, .exe, .log, .m4v, .mov, .mp4, .mp4v, .mpeg, .mpg, .ogv, .webm, .mp3, .ogg,wav.
Zie jij van de extensies die hier zijn aangeduid de juiste extensie staan om een foto of afbeelding staan? En kun je mij deze opnoemen? Staan er extensies tussen die uitsluitend voor de MacIntosch(apple) gebruikers zijn bestemd om een foto of afbeelding op te slaan?
Ik krijg er wel de mogelijkheid om gebruik te maken van de tools ImgDumper en Postimage. Dit zijn servers die je dus toelaten om foto's en afbeeldingen op hun server op te slaan. Vandaar kun je dan met een url link deze afbeelding naar het bericht brengen dat je hebt gemaakt in jouw topic. Maar als ik mijn afbeelding of foto upload naar deze websites, en daar aanklik zodat er een url verschijnt die ik kan kopiëren en plakken, en deze url dan plak in het bericht dat ik heb geschreven komt er steeds een melding: Image cannot be loaded from the passed link.
Weet jij wat ik verkeerd doe?
grtz,
slavik ;)
 
Welk forum is dat? De grootte kan ook bepalend zijn, maximaal aantal MB.
Code:
JPEG Bitmap > *.jpg
Windows Bitmap > *.bmp
GIF Image > *.gif
PNG Image > *.png
TIFF Bitmap > *.tif

Image extensions for MacIntosh (apple)
 
Laatst bewerkt:
Het geüploade bestand heeft geen toegestane extensie. De volgende extensies zijn toegestaan: .zip, .txt, .doc, .docx, .xls, .xlsx, .reg, .xml, .pps, .ppsx, .pdf, .xlsm, .exe, .log, .m4v, .mov, .mp4, .mp4v, .mpeg, .mpg, .ogv, .webm, .mp3, .ogg,wav.

Ze willen daar dus duidelijk geen plaatjes...., echt alles wordt geaccepteerd, behalve plaatjes.
 
Neem een screenshot op in een Word-document.
 
Oké, bedankt.
Waarschijnlijk wel een keer gemeld, maar dat kun je (kan ik) onmogelijk allemaal bijhouden.

Mijn bedoeling is dat hoe meer helpers mijn vraag zien, hoe meer ik een kans heb op een goede oplossing.
Totale onzin en knap egocentrisch! Beide fora hebben goede helpers met voldoende kennis om een adequaat antwoord te geven. Stel de vraag op één forum en geen antwoord en/of oplossing, stel dan pas de vraag op het andere forum. Dat dubbel werken ben ik nu wel goed zat.
 
De gratis Aomei Backupper installeren

Hello Senso,

Wat een heftige reactie?

Totale onzin en knap egocentrisch! Beide fora hebben goede helpers met voldoende kennis om een adequaat antwoord te geven. Stel de vraag op één forum en geen antwoord en/of oplossing, stel dan pas de vraag op het andere forum. Dat dubbel werken ben ik nu wel goed zat.
Daar ben ik volkomen met eens dat beide fora goede helpers bezitten met voldoende kennis en een adequaat antwoord geven. Maar het woord "egocentrisch" is meer bedoeld voor jouw persoonlijke instelling, omdat jij dat zo opvat.
Kun je me aantonen dat in de reglementering van jouw forum een indicatie staat die wijst naar het verplicht melden, en het niet toelaten om dezelfde vragen te stellen op andere fora?
En als dat zo is, dan is dit reglement nog maar pas toegebracht in de laatste tijd. Ik kan alleen maar beamen dat door het grote aantal fora dat er de laatste jaren is bijgekomen, de concurrentie is toegenomen.
Het controleren zoals Digicafe doet op andere fora of er topicers zijn die dezelfde vragen stellen als het forum waarop hij meewerkt, kwam vroeger niet voor. Deze concurrentie is nieuw en neemt elke dag toe, dat merk ik duidelijk aan de kritische antwoorden van sommige helpers op dit forum.
Maar wees gerust, ik laat me daar niet door afschrikken. Iedereen mag lezen wat ik schrijf en zullen nooit de schimpende woordenschat zien in mijn topics die sommige van jullie wel gebruiken.
Er wordt enige tijd al gemeld op enkele fora dat de topicer het moet melden als hij ook dezelfde vraag stelt op een ander forum. Daar ben ik het met eens. Maar ik ben wel oké als ik op het forum een vraag stel waar ik geen voldoende antwoord op krijg, ik dit ook volmondig mag zeggen tegen de helpers dat ze me niet kunnen helpen en dat ik naar een ander forum wil gaan waar de kans op een goede oplossing misschien wel bestaat.
En ja, het temperament van bepaalde helpers is steeds verschillend. Ik word het nooit goed zat, ondanks de zinloze antwoorden die ik reeds heb moeten ervaren op mijn vragen op het forum. Maar ik scheid altijd het koren van het kaf. Neem het van mij aan dat dit de beste manier is in de samenleving .
Hier dan weer een goed antwoord van jou: Senso
Neem een screenshot op in een Word-document. Je merkt hier duidelijk dat ik op een goed antwoord ook een lovende reactie geef.
De ervaring heeft me bijgebracht dat op alle fora wanneer de vraag van de topicer blijft hangen zonder een goede oplossing, er steeds meer agressiever wordt gereageerd door de helpers de laatste tijd.
Het forum waar momenteel geen plaatjes kunnen worden geüpload met de funktie "Bladeren" , is een heel goed forum. Ze vertellen ook dat wegens de grootte van 50 gb het niet mogelijk is om de veelvuldige plaatjes te laten opladen, en zoeken daarom een andere manier uit om dit ook toe te laten, alhoewel die wel omslachtig is en er zelfs een betalende server wordt aangeprezen.
Maar iedereen is vrij om op dit forum vragen te stellen of niet.

DigiCafee
Er zijn overigens al omstandige antwoorden gegeven op het andere forum waar TS dit had gepost .... https://www.oplossing.be/windows-alg...?topicseen#new
Spaar jullie energie
En dat is dan ""Digicafe" die er een handje van weg heeft om mensen af te breken.
Hij doet zich niet eens de moeite om te kijken of die website met de vraagtittel: "De gratis Aomei Backupper installeren" wil handelt over het onderwerp ter discussie.
In de samenleving zijn er ook steeds enkele mensen die liever afbreken dan opbouwen, dat zal zo altijd blijven, ook op de fora.
Grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • piepcomp 105 2 okt 2020.jpg
    piepcomp 105 2 okt 2020.jpg
    85,7 KB · Weergaven: 48
  • piepcomp 106 2 okt 2020.jpg
    piepcomp 106 2 okt 2020.jpg
    92,3 KB · Weergaven: 49
  • piepcomp 107 2 okt 2020.jpg
    piepcomp 107 2 okt 2020.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 45
  • piepcomp 109  2 okt 2020.jpg
    piepcomp 109 2 okt 2020.jpg
    98,9 KB · Weergaven: 51
  • piepcomp   112  2 okt 2020.jpg
    piepcomp 112 2 okt 2020.jpg
    105,8 KB · Weergaven: 54
Laatst bewerkt door een moderator:
@Slavink, ik heb een poging ondernomen om jouw lap tekst iets leesbaarder te maken.
Eigenlijk had ik het hele stuk willen verwijderen omdat het niet over jouw probleem gaat maar dat het een klaagzang is omdat jij geen goede reactie ontvangt.
Let op je bent hier op een gratis forum waar iedereen gratis een poging doet om anderen te helpen.
Het " afzeiken " is achter een toetsenbord o zo gemakkelijk.
Tevens ga ik dit topic even verplaatsen want dit heeft namelijk niks met Windows te maken, ik ga het verplaatsen naar de software zijde.
Suc6 met jouw probleem.
 
DigiCafee
Er zijn overigens al omstandige antwoorden gegeven op het andere forum waar TS dit had gepost .... https://www.oplossing.be/windows-alg...?topicseen#new
Spaar jullie energie
En dat is dan ""Digicafe" die er een handje van weg heeft om mensen af te breken.
Hij doet zich niet eens de moeite om te kijken of die website met de vraagtittel: "De gratis Aomei Backupper installeren" wil handelt over het onderwerp ter discussie.
In de samenleving zijn er ook steeds enkele mensen die liever afbreken dan opbouwen, dat zal zo altijd blijven, ook op de fora.
Grtz,
slavik

Niet waar gewoon, ik breek niemand af, maar je manier om met helpers om te gaan stuit gewoon tegen de borst en als ik (en anderen) dan ook nog zien dat je vragen stelt in een niet te doorgronden, rammelende taal (tenzij iemand ze voor jou herschrijft zodat we er iets van begrijpen), helpers dubbel werk laat leveren, goeie antwoorden gewoon negeert en door blijft emmeren over iets waar verschillende posts lager al een antwoord op is gegeven, etc... etc... tja, dan is het op een bepaald moment wel op.

Het moet je toch ook beginnen opvallen dat je op dit forum (en andere ...) meer en meer mensen hebt die je niet meer lusten. Hoe zou dat komen ? zijn dat dan allemaal etterbuilen of wat ...

PS : ik had het item wel degelijk doorgelezen en het was wel degelijk hetzelfde ! Je bewering slaat nogmaals nergens op.
 
@ DigiCafee, ik heb hem op negeren gezet om dezelfde redenen, kijk hoeveel vragen er worden gesteld en kijk wat er met de antwoorden wordt gedaan.
 
Beste Slavik,

Na post 8 had je kunnen reageren met, ja, ik moet daar nog eens over nadenken of wat ik doe wel allemaal zo netjes is t.o.v. de medemens (helpers). Maar nee, je probeert er "juridisch" onderuit te komen met o.a.
Kun je me aantonen dat in de reglementering van jouw forum een indicatie staat die wijst naar het verplicht melden, en het niet toelaten om dezelfde vragen te stellen op andere fora?

Waar schrijf ik dat dan in post 8? Je hebt wel gelijk dat het niet in de forumregels staat en ook niet in de handleiding maar het is al zo vaak op dit forum aangekaart dat crossposten niet wenselijk is maar wel mag als men het direct in het eerste bericht meldt. Ik heb ook al vaak gevraagd aan de beheerder en moderatoren om dit in de genoemde items op te nemen.

Overigens het staat ook op het andere forum. Dus waarom blijf je dan zo moeilijk doen en je verweren? Wil je dan gelijk hebben!

Kijk ook eens wat Puppie schrijft, hij noemt jou "Slavink". Dat is toch lachen geblazen! Belangrijker is, dat als je punten van kritiek leest dat je dan even gaat nadenken of jij iets kunt veranderen aan jouw manier van schrijven en benaderen. Overigens lukt mij dat ook niet altijd. Wees nou eens eerlijk, welke gast met een soortgelijk probleem als jij, heeft zin om ellenlange teksten zoals in post 9 te lezen? Dat gaat dezelfde kant op als die Engels fora, het gaat nergens meer over. Mensen willen korte en concrete antwoorden/oplossingen. Ze hebben wel wat anders te doen.

Veel bedrijven, instellingen zien klachten als negatieve kritiek en voelen zich altijd persoonlijk aangevallen. Je moet het veel meer zien als suggesties en verbeterpunten.

Groeten,
Senseo (van die koffie):d:d:d
 
Overigens weet ik niet waarom die url/img dan niet werken. Heb je die echt beide geprobeerd? Hotlink voor fora en Afbeelding voor fora? Lijkt mij dan dat de code op het forum wel ondersteund moet zijn. [B]vB-code[/B] is Aan
Kunt ook nog eens proberen die laatste s weg te laten van https.

Normaal zou je [URL="http://members.chello.nl/h.vanwitzenburg1/kerst/KerstmanSluip.gif"]dit[/URL] al kunnen verwerken.

Onderstaande werkt op Helpmij.nl ook. Gewoon het beste forum kun je wel zien.:thumb::d:d:d
[img]http://members.chello.nl/h.vanwitzenburg1/kerst/KerstmanSluip.gif
 
Laatst bewerkt:
De gratis Aomei Backupper installeren

Thanks.
Oké. De lange rommelende en onbegrijpelijke teksten die moeten herschreven worden zullen achterwege blijven. Het woord "Afzeiken" wordt bij ons in Vlaanderen niet gebruikt en wordt als een "vulgair" woord aanzien.
Een klein beperkt vraagje: Ik heb mijn Windows 8.1 geüpgraded naar Windows Home 10. Ik heb bij de aankoop van Windows 8.1 een usb stick gekocht met daarop de fabrieksinstellingen om een Windows 8.1 op te starten na een crash. Moet is deze opstart usb voor Windows 8.1 wissen en opnieuw een herstel usb maken in Windows Home 10 ?
Er staan 80 woorden en 10 cijfers in de tekst. Ik hoop dat ik niet over de helpmij limiet zit.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Enne, je hóeft hier geen vragen te stellen hoor, dat mág.
Als de forumregels je niet aan staan of je niet met advies of terechtwijzingen kunt omgaan stel je je vragen gewoon ergens anders, zo eenvoudig is het.
Ik zal je in elk geval niet missen.
 
In je eerste post van dit topic:


Bla-bla-bla......



Laatst aangepast door slavik : 1 oktober 2020 om 06:39 Reden: Twee komma's geplaatst waar er maar één komma moet staan

Hoe belachelijk dit te melden, waar je dan verder ellenlange, onleesbare stukken tekst plakt en knipt, enkel om je gelijk te halen.
 
De gratis Aomei Backupper installeren

scrapheap
Niet te geloven. Ben je echt tot niets anders in staat? Je schrijft vol overtuiging dat iedereen het kan lezen dat je me op de geneerlijst hebt gezet. En je doet niets anders dan op mijn topics reageren!!! En wat denkt de moderator dan van jouw gedrag? Of voel je zich meer dan een moderator, dat je zo mag schrijven?
Grtz,
slavik :)
 
Je moet ECHT stoppen met op iedereen te schieten en je gram te halen !
Of anders naar een psycholoog of psychiater gaan en er iets laten aan doen ... niet te doen gewoon. Bij elk incidentje doe je je uiterste best om de onenigheid op te stoken ! Zielig en onaangenaam voor iedereen, voor jezelf nog het meest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan