HP Envy - tussenkomst gebruiker vereist

Status
Niet open voor verdere reacties.

namruuh

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2006
Berichten
43
Ik heb een HP Envy printer, en die heeft wat vreemde kuren op al mijn Windows machines. Bij het afdrukken wordt het document in de printwachtrij geplaatst, en komt er een melding 'Tussenkomst gebruiker vereist'. Er wordt niets afgedrukt. Ik heb alle stappen op deze pagina van HP al uitgevoerd, maar zonder resultaat.

Een aantal zaken zijn in deze casus wellicht interessant:

- Er zit alleen een zwarte cartridge in de printer. Ik print dusdanig weinig dat de kleurencartridge uitdroogt, dus ik heb er nu 1 cartridge in zitten. De printer herkent dit netjes, en zegt dat hij overschakelt naar 'enkele cartridge-modus'.
- Op 3 Windows 10 laptops heb ik hetzelfde probleem sinds de printer in 'enkele cartridge-modus'-draait
- Afdrukken via een Android-telefoon en de HP Smart app werkt zonder problemen of foutmeldingen

De printer geeft ook verder geen enkele info over de fout, behalve dus de melding. Ik kan de wachtrij niet opnieuw starten o.i.d., het document blijft gewoon hangen. Wat wel vreemd is, dat vanochtend toen een van de Windows 10-laptops aangezet werd, documenten van gistermiddag (!) ineens wel afgedrukt werden. Dus zonder nieuwe actie, lijkt een herstart van de laptop iets te triggeren.

Heeft iemand enig idee over dit issue?

edit: net nog even een test gedaan:
Document geprint op Windows-machine -> foutmelding
Laptop herstart (printer aan laten staan)
Printer gaat direct na opstarten uit zichzelf het document afdrukken
 
Laatst bewerkt:
2 maanden later, het probleem is er nog steeds. Maar ik ben wel een stap verder: als ik de wifi op de printer zelf uitschakel, en vervolgens inschakel, begint hij direct weer met printen. Geen idee hoe, en waarom. Iemand enig idee of tip wellicht?
 
Je hebt gedaan wat er stond en het werkte...:
'Tussenkomst gebruiker vereist'.

Tip: Staat "onmiddellijk met afdrukken beginnen" wel aangevinkt bij de printer eigenschappen?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan