• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens zoeken in meerdere tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jack2020

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2020
Berichten
16
ik heb een vraag ik heb een bestand waar ik prijzen van leveranciers vergelijk. Nu heb ik een tabblad als hoofdtabblad hier komen de verschillende gegevens van verschillende leveranciers samen.
Ik heb van iedere leverancier een tabblad waar onze product codes naast de product codes staan van de desbetreffende leverancier om zo onze producten te koppelen aan die van de leverancier.
Wat ik nu kan is in het hoofdtabblad waar alle leveranciers samen komen onze product codes bij die van de desbetreffende product code van de leverancier zoeken via index en vergelijken. Nu komt de vraag hoe kan ik in de berekening waarmee ik onze product codes bij die van de leverancier zoek ook meenemen in welk tabblad ik dan moet gaan zoeken.
Ik voeg een voorbeeld toe.
 

Bijlagen

  • Voorbeeld bestand 2.xlsx
    11,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Les 2 introductie in Excel.

Maar lees eerst het hoofdstuk: waarom leestekens ?
 
dat is mijn vraag niet toch?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Maar wel een goede hint.
Het is nu 1 niet te volgen letterbrij.
Je probeert anderren iets uit te leggen.
Zorg er dan ook voor dat dat duidelijk te lezen is.
 
Een leesteken is een teken dat in tekst gebruikt wordt om de leesbaarheid te verbeteren. Soms geeft een leesteken ook aanwijzingen over de betekenis en uitspraak van de zin. De verzameling en het gebruik van leestekens heet interpunctie.

Les 2 introductie in Excel.
?
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de les Nederlands....
Is er ook iemand die mij verder kan helpen met mijn vraag?
 
In C2?

Code:
=VERT.ZOEKEN(B2;INDIRECT("'Sleutels "&A2&"'!A2:B200");2;0)
 
Hé inderdaad
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan