aantallen op een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wimbuijs

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2020
Berichten
13
Ik heb een rapport op basis van een gemaakte query, met daar het veld [Activiteit], hier zijn 3 waarden mogelijk, namelijk : voetbal, tennis, zwemmen.
Kan ik nu op het rapport een berekend veld maken door middel van een criteria met de aantallen van elk specifiek activiteit ?

=Aantal([Activiteit]) ( voor voetbal )
=Aantal([Activiteit]) ( voor tennis)
=Aantal([Activiteit]) ( voor zwemmen )

Mvg. Wim
 
Nee, dat gaat niet. Tenzij je in je query een veld hebt dat getallen genereert. Ik zou zelf het veld Activiteit in de query uitsplitsten (kolomveld in draaitabel bijvoorbeeld) zodat je drie kolommen krijgt (of meer, als er een activiteit bijkomt). Het waardeveld laat je dan een telling doen op een veld zodat daar 1 of 0 komt te staan. In je rapport kun je dan simpel met SOM in de voettekst de aantallen terugzien.
Met DCount kun je in je rapport ook een heel eind komen trouwens.
 
gewoon, een groepsquery maken als basis van je rapport, bvb:

Code:
select count([NameIDField]) as CountAct, [Activiteit] from [myTableName] group by [Activiteit]
 
Ben je er uit? En hoe? Want de query van noella zal je toch niet geholpen hebben :).
 
@Octafish: Mijn vader gaf mij ooit de raad om geen tijd te verliezen aan personen die het niet waard zijn, maar toch vraag ik me af waarom jij zo hatelijk bent. Kan ik misschien met iets helpen, en dat meen ik echt.
 
@noella: Niet om het een of ander, maar wat was er hatelijk aan mijn berichtje? Je geeft een (redelijk) standaard Totalen query als oplossing, waarvan jij ook wel weet dat je daar geenoutput mee krijgt die het resultaat oplevert dat TS wil. Dat is het enige dat ik ermee zei. Ik vroeg me slechts af wat TS dan als oplossing heeft gevonden. Als hij al een oplossing heeft natuurlijk. Mij lijkt een kruistabel de natuurlijke oplossing, omdat je daarmee de gegevens uit het veld Activiteit opsplitst in aparte kolommen, die je dan verder kan verwerken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan