printer kan niet meer via netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
@scrapheap Ben ik volledig met je eens, maar dan moet de printer wel een netwerkingang hebben hé ! En dat zal hier misschien niet het geval zijn ...
Ik heb hier een HP LaserJet 4000 draaien en om die reden een 'print server'-tje ertussen gezet.

Maar ik denk dat we TS van een mogelijke oplossing aan het wegdrijven zijn nu ... in#17 gaf ik aan wat er op internet allemaal over dat probleem te vinden is.
 
Eens..
Echter denk ik, indien de printer dat toelaat, JoBo eens serieus moet gaan overwegen om de printer als netwerk-printer te gaan gebruiken om eerder genoemde redenen.
Daarmee is hij in 1 klap van alle problemen en deel-instellingen verlost, wel zo makkelijk :thumb:
 
Staat deze uit kan zijn vrouw niet printen, er wordt niet voor niets om een netwerk-gebruikersnaam en wachtwoord gevraagd.

Dat is de reden waarom ik hier mee kwam. Verder is het bij mijn weten een wifi printer. Dus even hierop focussen en men is meer dan tevreden
 
DigiCafee,
ik heb de scans uitgevoerd op beide pc's zoals beschreven staat op die site, maar helaas geen resultaat,
overigens heb ik geen wifi, pc's zijn met utp kabel verbondenmet modem van ziggo,
ik vermoed dat het te maken heeft met de laatste win update, i zie er iets staan van HP, of dat soms de oorzaak is...........
hp9.JPG

ikzal de printer op mijn pc eens verwijderen en daarna installeren op de pc van mijn vrouw, misschien kan zij dan well printen vanaf haar pc;
daarna kan ik hem delen, zodat ik ook afdrukken vanaf mijn pc,
lukt dat niet dan zoek ik niet verder.
 
Eén ding is nu wel duidelijk : het probleem zit op de PC van je vrouw.
Als zij print (zie foutmelding) wordt het proces om te printen niet goed uitgevoerd of niet uitgevoerd.

Kan je overweg met engels ? tik dan eens "StartDocPrinter Call was not issued" in Google en je krijgt een hele boel sites met uitleg over dit probleem.
De print spooler funktie van de PC is corrupt ...

En met "startdocprinter niet uitgevoerd" in google kreeg ik zelfs wat Nederlandstalige uitleg !

ik heb de scans uitgevoerd zoals staat beschreven op die siteu maar helaas geen reslutaat,

ik blijf het vreemd vinden dat het gebeurd is na de laatste win update, ik zie daat iets staan van HP

onze pc's zijn via utp kabel verbonden met modem van ziggo, heb dus geen wifi.hp9.JPG
 
Laatst bewerkt:
De opmerking over de WiFi had betrekking op de printer, niet de pc's....
Als ik de hele topic zo lees is deze printer via een usb-kabel aangesloten op jouw pc..
Dat is een onlogische en omslachtige manier van gebruik, zie eerdere reacties.
Sluit de printer aan op het netwerk, via netwerkkabel of WiFi, dan kan elke netwerkgebruiker onafhankelijk printen.

Als je een netwerkkabel of WiFi gebruikt kun je de printer onder "Apparaten en printers" in het Instellingenscherm eenvoudig toevoegen.
Windows installeert dan automatisch de stuurprogramma's voor je.
Voor de scan-functie kun je een los stuurprogramma downloaden van de site van HP.
 
Laatst bewerkt:
onze pc's zijn via utp kabel verbonden met modem van ziggo, heb dus geen wifi.
Heeft een Ziggo modem géén wifi ? (Ik ben Belg, hier hebben we die niet...)
Of heb je die uitgezet ?
Doelbewust of gewoon nooit bij stilgestaan dat dit wel leuk werkt om wifi-enabled apparaten te verbinden ?
 
de pc van mijn vrouw heeft geen wifi, alleen LAN, zie afb
a1.JPG
maar..............er kan weer geprint worden vanaf de pc van mijn vrouw;
ik heb nl de printerverwijderd van mijn pc, ook het register opgeruimd,
ook op de pc van mijn vrouw;
daarna op mijn pc de printer opnieuw geinbstalleerd dmv de installatie cd,
dan deze gedeeld en op de pc van mijn vrouw geprobeerd een txt af te drukken en.................JA, er word geprint
dus probleen opgelost, dank voor de hulp.
 
Fijn dat het opgelost is, maar als je kan zou je toch beter de printer op de Wifi zetten.
Dan kan je vrouw altijd printen ook als jouw PC niet online is en het is stukken stabieler.

Maakt niet uit dat zij met kabel verbonden is hoor !
Haar PC stuurt dan printopdracht via bekabelde verbinding naar de modem/router Ziggo en die stuurt het door via Wifi naar de printer. Jouw PC komt daar dan niet meer tussen.
 
Fijn dat het opgelost is, maar als je kan zou je toch beter de printer op de Wifi zetten.
Dan kan je vrouw altijd printen ook als jouw PC niet online is en het is stukken stabieler.

Maakt niet uit dat zij met kabel verbonden is hoor !
Haar PC stuurt dan printopdracht via bekabelde verbinding naar de modem/router Ziggo en die stuurt het door via Wifi naar de printer. Jouw PC komt daar dan niet meer tussen.

ik had dat eerder ook gelezen, maar hoe moet ik de printer op WIFI zetten ?
 
Dat zijn pagina's 5,17 en 53 en volgende

ik heb de handleiding gelezen, maar zoals ik al eerder schreef de computer van mijn vrouw ondersteunt geen Wi-Fi, dus kan HP Wireless Direct niet gebruiken.
Kan dus nu wel printen zoals k ook al schreef op #29
 
Je snapt het echt niet hè..?
Het heeft helemaal niks met ondersteuning van WiFi door de pc van je vrouw te doen.
De printer wordt via WiFi of met een kabel verbonden met de router, ( jouw interne netwerk dus ) de router regelt de verbinding van de pc's en printer.
Dat doet deze nu ook want hij verbindt immer de pc van jouw vrouw met die van jouw om te kunnen printen...?

Indien je geen netwerkkabel kunt leggen naar de printer ( voor verbinding met de router ) dan verbindt je deze via WiFi.
Daarna is het een kwestie van het toevoegen van een netwerkprinter in Windows en klaar ben je.
 
Laatst bewerkt:
@scrapheap
Als jobo182 het niet begrijpt, dan ligt dat ook aan ons. We hebben het niet duidelijk genoeg voor hem uitgelegd.

Laat ik het eens proberen.
De printopdracht moet de computer uit op weg naar de printer. Dit kan via de usb poort maar ook via het netwerk. Dat gebeurt al als je vrouw print. Dat gaat via de router naar jouw computer en dan naar de printer.

Nu kan het ook zo ingericht worden dat het printsignaal naar je router gaat en dan daar via wifi verder gaat. Dat kan vanuit jou computer maar ook vanuit de computer van je vrouw.
De printer pikt dat wifi signaal op en zet het dan op papier.
Je hebt dus geen draadloze computer nodig. Dat doet de router.
Dat is ook de reden waarom ik je in post 28 vroeg welke router je hebt. Als die niet draadloos is houdt het natuurlijk op.
 
Laatst bewerkt:
het is gelukt, heb de printer nu als netwerkprinter geinstalleerd
dank voor de hulp.
 
Het doet me goed dat het probleem opgelost is.:thumb:
 
Heeft even geduurd maar de aanhouder wint zeg maar..
:thumb::thumb: en een goed weekend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan