Onbekende fout in Windows Live Mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hi everybody,

Toen ik gisteren in mijn Windows Live Mail op een bericht klikte in "Postvak In" kwam er een melding : "Bericht niet gevonden"
Hoe komt dit. Daarvoor kwam ook al de melding in "Postvak" In als ik een e-mail opende: "Onbekende fout in het bericht" Maar nadat ik in "Uitvoeren" het commando "wlarp" uitvoerde voor de reparatie van Windows Live Essensials, is deze fout verdwenen in mijn Windows Live Mail.
Wat is er aan de hand?

Grtz,
slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij   102 3 okt 2020.png
    helpmij 102 3 okt 2020.png
    166,5 KB · Weergaven: 48
  • helpmij   103  3 okt  2020.png
    helpmij 103 3 okt 2020.png
    116,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Dat komt bij mij regelmatig voor en daar is geen reparatie voor nodig. Blijkbaar blijft iets "hangen" of was het bericht al verwijderd. Bij WLM opnieuw opstarten is het bericht verdwenen. Overigens 90 mails in Postvak IN is vreemd. Blijkbaar gebruik je het archief/opslagmappen niet volledig.
 
Overigens 90 mails in Postvak IN is vreemd. Blijkbaar gebruik je het archief/opslagmappen niet volledig.

Ik snap best dat de meeste hier hun pc anders inrichten dan slavik, maar wat is er mis met zijn Postvak IN? Ik heb er meer dan 200 msg's inzitten en kan daar prima mee leven.... ;-)
 
Ik denk dat het dan eerder gevoelig is voor fouten.
 
Het klopt wat Senso zegt. De reparatie van Windows Live Essentials verhelpt dar niet aan. Maar ik was wel verrast dat de "Onbekende fout" in Postvak IN zo hardnekkig tegenstand bood. Ik moest Taakbeheer inschakelen om de fout te stoppen. Maar als ik opnieuw Windows Live opstartte, kwam de "Onbekende fout" terug in Postvak IN. Ik heb toen de e-mails met de "Onbekende fout" en " Bericht niet gevonden " naar een andere locatie verplaatst "Verwijderde items" en daar kon ik zonder problemen deze e-mails verwijderen.
Overigens 90 mails in Postvak IN is vreemd. Blijkbaar gebruik je het archief/opslagmappen niet volledig.
Ja daar ken ik niets van, en dus gebruik ik dat ook niet. Ik zal eens kijken hoe dat precies werkt met een archief/opslagmappen.
Grtz,
slavik :)
 
Ik lees "Het einde van de ondersteuning werd op 10 januari 2017 bereikt en de suite is niet beschikbaar in Windows 10."
dus vrij normaal dat een herstel geen soelaas (méér) biedt.

Best overstappen naar de specifieke Windows 10 mail toepassingen.
 
Ik snap best dat de meeste hier hun pc anders inrichten dan slavik, maar wat is er mis met zijn Postvak IN? Ik heb er meer dan 200 msg's inzitten en kan daar prima mee leven.... ;-)

Dat zijn overigens enkel de niet gelezen berichten. Hij heeft dus nog wat werk te doen.
Los daarvan gebruik ik zelf al jaren géén mappen meer maar werk met indexering en zoekfunktie. In mijn geval zitten er dus een paar duizend (!) mails in mijn inboxen, maar slechts enkele ongelezen.
 
Ik heb toen de e-mails met de "Onbekende fout" en " Bericht niet gevonden " naar een andere locatie verplaatst "Verwijderde items" en daar kon ik zonder problemen deze e-mails verwijderen.
Ja, dat was ik vergeten om te schrijven. Met die methode lukt het vaak wel. Het komt ook wel eens voor dat er ._eml (niet meer te openen) komt te staan dan moet je de extensie even wijzigen.

Opslagmappen werkt precies hetzelfde als de structuur (tree) met mappen in Windows Verkenner. Links de mappen onder Opslagmappen aanmaken die je maar wilt en dan e-mails slepen of via de knop bovenin Verplaatsen naar verplaatsen naar deze mappen.
 
Laatst bewerkt:
Onbelende fout in Windows Live Mial

Thanks voor de reacties.
Ja, Digicafe heeft gelijk, de ondersteuning is reeds een paar jaren gestopt voor het programma Windows Live Essentials. Maar als ik naar de Windows 10 Mail overstap, komen de huidige berichten in "Postvak In" en in Postvak "Verzonden e-mails" dan automatisch mee vanuit Windows Live Mail?
Het komt ook wel eens voor dat er ._eml (niet meer te openen) komt te staan dan moet je de extensie even wijzigen. Oké, begrepen dat zal ik doen in het vervolg.
Links de mappen onder Opslagmappen aanmaken die je maar wilt en dan e-mails slepen of via de knop bovenin Verplaatsen naar verplaatsen naar deze mappen.
Ik heb gekeken in de boomstructuur van Windows Verkenner, maar ik zie geen Opslag mappen staan onder de map OS_Install C:. Ik zie wel de mappen Windows Live Mail staan. En daaronder Windows Mail. Nu pas zie ik dat de "Opslagmappen" onder "Postvak Uit" staan. Bedankt voor de tip. Maar ik begrijp niet hoe jullie aan de 90 mails komen die ongelezen zijn. Er staat "Snelle Weergaven"(76) en bij "Postvak In" (76) . In "Snelle Weergaven" zitten dezelfde e-mailberichten als in "Postvak In". Zie bijlagen.

Grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • helpmij   132 5 okt 2020.png
    helpmij 132 5 okt 2020.png
    136,2 KB · Weergaven: 30
Maar als ik naar de Windows 10 Mail overstap, komen de huidige berichten in "Postvak In" en in Postvak "Verzonden e-mails" dan automatisch mee vanuit Windows Live Mail?
Nee. Berichten verplaatsen/kopiëren gaat volgens exporteren en importeren.

Links de mappen onder Opslagmappen aanmaken die je maar wilt en dan e-mails slepen of via de knop bovenin Verplaatsen naar verplaatsen naar deze mappen.

Maar ik begrijp niet hoe jullie aan de 90 mails komen die ongelezen zijn. Er staat "Snelle Weergaven"(76) en bij "Postvak In" (76) . In "Snelle Weergaven" zitten dezelfde e-mailberichten als in "Postvak In". Zie bijlagen.

90 is te zien in de eerste screenshot van post 1.

Overigens kun je ook een structuur maken binnen Verkenner dan gebruik je dus niet de opslagmappen binnen WLM.
Je hebt de map Jan in de map zet je de e-mails.
In de map Jan maak je een map Jan, e-mails
Of je maakt een hoofdmap
Mails
Met een onderverdeling Mail\Mail Jan
Als je dan over wilt stappen heb je de mails op een aparte locatie staan en niet binnen WLM
Dit werkt goed met name met twee beeldschermen en de zoekmachine Everything. Je typt mail J en je hebt alle mail J
Krijg je teveel zoekresultaten dan wijzig je de mapnaam naar mail, jan die komma beperkt de resultaten.
 
Thanks. Als ik het goed heb begrepen dan kun je wanneer je Windows Mail opent uw berichten uit Windows Live Mail importeren in Postvak In en Postvak Verzonden e-mails. Voor de upgrade naar Windows Home 10 heb ik ook mijn e-mails geëxporteerd naar een zelfgemaakte map in de Verkenner.
Dit om de installatie te verlichten. Ook de map Afbeeldingen de map Documenten heb ik toen overgeplaatst naar een andere locatie, om de installatie van Windows Home 10 minder zwaar te maken. Met "Knippen en Plakken ging dit snel. Het valt wel weer op dat ik de melding : Onbekende fout nooit had in Windows 8.1 en nu in Windows Home 10 wel. Toch weer geen truck van Microsoft om over te stappen naar Windows 10 Mail. Nog een vraagje: Ik gebruik reeds lang de tool Revo Uninstaller 1.95 van de VS Revo Group. Dit is een gratis progje. Maar denk jij dat de betaalde versie het register veel beter opschoont dan het gratis progje?
grtz,
slavik ;)
 
Windows Live Mail dateert uit het tijdperk en is compatibel met Windows 8.1
Het is niet compatibel met Windows 10.

Is het dan niet een beetje logisch dat je foutmeldingen krijgt ? Dat hoef je géén truc te noemen, dat is gewoon evolutie van software...
 
Als ik het goed heb begrepen dan kun je wanneer je Windows Mail opent uw berichten uit Windows Live Mail importeren in Postvak In en Postvak Verzonden e-mails.
Dat weet ik niet. Ik weet niet wat het doel kan zijn? Dat kun je proefondervindelijk wel vaststellen.

Toch weer geen truck van Microsoft om over te stappen naar Windows 10 Mail.
Bij mij werkt WLM in Windows 10 Pro 2004 vrijwel 100%. Net als bij jou wil wel eens een mail blijven 'hangen'.

Ik gebruik reeds lang de tool Revo Uninstaller 1.95 van de VS Revo Group. Dit is een gratis progje. Maar denk jij dat de betaalde versie het register veel beter opschoont dan het gratis progje?

Het enigste dat goed opgeschoond wordt is jouw portemonnee! Registercleaners zijn niet nodig. Of bedoel je bij het verwijderen van software de overbodige registeritems? Lijkt mij dat de gratis tool daar voldoende voor is.
 
Onbekende fout in Windows Live Mial

Many thanks. Ik leer nog altijd bij door jullie hulp.
Is het dan niet een beetje logisch dat je foutmeldingen krijgt ? Dat hoef je géén truc te noemen, dat is gewoon evolutie van software
Dat is heel goed opgemerkt.
Ik ben nog ouderwets en volg niet snel genoeg de huidige evolutie op.

Het enigste dat goed opgeschoond wordt is jouw portemonnee! Registercleaners zijn niet nodig. Of bedoel je bij het verwijderen van software de overbodige registeritems? Lijkt mij dat de gratis tool daar voldoende voor is.
Het zit zo waarom ik dit vraag.
Onlangs heb ik de Windows 10 versie 2004 op de all-in-one pc van mijn zoon teruggedraaid naar Windows 8.1
Dit door het feit dat ik het stuurprogramma voor zijn hoofdtelefoon niet kon herstellen in het Apparaatbeheer .
Nu werkt de Windows 8.1 goed op zijn pc en ook het stuurprogramma voor zijn hoofdtelefoon staat goed aangeduid in het Apparaatbeheer.
Maar als ik in de toekomst opnieuw de upgrade wil uitvoeren naar Windows 10, dan wil ik dit stuurprogramma voor zijn JBLE55BT Stereo headphone eerst verwijderen met Revo Uninstaller voordat ik de upgrade uitvoer. Maar ik weet niet of het verwijderen van deze driver voldoende zal zijn opdat Windows 10 niet opnieuw een geel uitroepingsteken zal plaatsen, omdat er nog resten zijn achtergebleven van de vorige installatie van de hoofdtelefoon JBLE55BT Stereo.
grtz,
slavik :rolleyes:
 
Een upgrade van OS verwijdert steeds ALLE drivers en stuurprogramma's en begint met een nieuwe folder C:\WINDOWS, helemaal van vooraf aan.
Bespaar je dus de moeite !

De gele uitroeptekens staan er nu en zullen er na een nieuwe upgrade nog staan gewoon omdat er geen compatibele driver voor dat ding bestaat op Windows 10 ! Capito ?
 
Bij een nieuwe vraag/probleem over een ander onderwerp kun je beter een nieuwe topic openen. Want dan geef je dat een andere titel en mensen met een soortgelijke vraag/probleem kunnen dat dan middels de zoek/archief-functie in de juiste sectie vinden. En wat Windows 10 uiteindelijk doet bij het updaten heb je nooit 100% controle over.

Deze kun je even onthouden:
Windows 10 geeft mogelijk onder Optionele updates > Stuurprogramma-updates aan voor specifieke problemen. Kijk daar eens onder.
 
Laatst bewerkt:
Allebei bedankt om te reageren op mijn vraag.
Ja Digicafe heeft er meer verstand van dan ik. Als bij een upgrade naar Windows Home 10 opnieuw een map met de drivers wordt aangemaakt in de Verkenner onder OS_Install C: voor de Drivers, dan verandert er niets aan de gele uitroepingstekens en blijf ik met de gebakken peren zetten. Capito.
Nu zet ik in de rats! Want wat moet ik nu precies doen opdat de gele uitroepingstekens in het apparaatbeheer niet meer verschijnen als ik opnieuw een upgrade doe naar Windows Home 10? Een upgrade die alle bestanden behoudt en ook de emails en tools van derden, betekent ook dat ik het register mee upgrade waarin de resten verblijven van de verwijderde driver van de JBLE55BT Stereo. Want ondanks dat Revo Uninstaller een diepe scan uitvoert in het register, twijfel ik toch dat alle resten zijn verdwenen van de JBLE55BT Stereo driver. Dus zal het een schone installatie moeten worden. Maar dan zal ik misschien wel opnieuw de drivers voor het moederbord, de audio enz opnieuw moeten installeren. En de leverancier heeft wel een dvd gegeven met de drivers en utilities voor mijn MSI CR61 2M laptop, maar niet voor de HP Envy recline 23 k413nb All-In-One pc van mijn zoon. Ik zal de stuurprogramma's voor het moederbord met de intel chips,, de audio, grafische chip enz zelf moeten installeren. Geen prettig vooruitzicht.
grtz,
slavik :)
 
Allebei bedankt om te reageren op mijn vraag.
Dus zal het een schone installatie moeten worden. Maar dan zal ik misschien wel opnieuw de drivers voor het moederbord, de audio enz opnieuw moeten installeren. En de leverancier heeft wel een dvd gegeven met de drivers en utilities voor mijn MSI CR61 2M laptop, maar niet voor de HP Envy recline 23 k413nb All-In-One pc van mijn zoon. Ik zal de stuurprogramma's voor het moederbord met de intel chips,, de audio, grafische chip enz zelf moeten installeren. Geen prettig vooruitzicht.

Foute conclusie : drivers worden door de installatieprocedure van Windows bij een upgrade naar Win 10 automatisch opgehaald en geinstalleerd. Hoef je helemaal niet zelf en/of manueel te doen.
Daarbij kan het voorkomen dat voor een apparaat géén compatibele driver wordt gevonden en dan krijg je het gele uitroepteken. Dat is nu zo heb je ervaren en er is géén reden om te veronderstellen dat het bij een nieuwe installatie wel zou lukken toch ?

Ik denk dat je gewoon de overduidelijke realiteit moet aanvaarden : voor die JBLE55BT is er géén Windows 10 driver, niet in een upgrade zoals je die al deed, niet door manueel op te halen, want je vindt hem niet ... ik denk dat je dit gevecht tegen windmolens dus moet stoppen.
Er rijzen dan wel 2 vragen :
* aangezien een headset normaal gezien helemaal geen eigen driver nodig heeft : los van het gele uitroepteken --- werkt het ding niet gewoon ?
* en als je nu gewoon de driver verwijdert van dat specifieke apparaat en Windows 10 herstart - werkt het dan ook niet gewoon ?

Veel kans van wel, denk ik ... en vergeet dan dat gele uitroepteken in Apparaatbeheer : ik heb er hier ook zo één bij een 'onbekend apparaat' staan, merk niet dat er iets niet werkt en dus ... nog géén seconde slaap voor gelaten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan