Ervaring met Microsoft Support

Status
Niet open voor verdere reacties.

srpchulp

Verenigingslid
Lid geworden
16 jun 2009
Berichten
4.524
Heeft u ooit geprobeerd een supportmedewerker van Microsoft aan de lijn te krijgen?
Dat probeerde ik onlangs. Ik wilde wat weten over de MS store en een product dat ik daar gekocht had.
Het officiële telefoonnummer voor MS-support in Nederland opgezocht en dat gebeld (onder kantoortijd). Dan krijg je een telefooncomputer met heel veel keuze mogelijkheden en verschillende niveaus, maar het onderwerp MS-store zat er niet bij. Dan maar iets geprobeerd wat in de buurt kwam.
Maar als je dan een keuze hebt gemaakt wordt je weer terug geleid naar het begin menu en begint alles weer van voor af aan! Niet gelukt dus.

Toen vond ik een supportnummer dat op de pagina stond speciaal voor de MS-store.
Dat gebeld. Ook weer allerlei menukeuzes en vele niveaus en toen ik dacht de juiste gekozen te hebben….kwam ik terecht in het menu dat ik de eerste keer al had geprobeerd en wat dus je alleen maar in een loop zet.


Mijn vraag: is het iemand ooit gelukt een MS support medewerker aan de lijn te krijgen?
 
Geen ervaring. Heb ook geen amateurs nodig. Volgens Google zou het geen probleem mogen zijn. Volgens MS ook niet.
 
Nooit nodig gehad omdat Google bestaat, en het internet en hoop kennis bezit. Wel tijdens mijn vroegere stage regelmatig gebeld voor administratieve zaken, zoals licenties. Of problemen bij een klant die een servicecontract had.
 

Klopt, eerst heb ik 020-5001500 geprobeerd en daarna 0800-0205934.
020-5001500 is een "loop"nummer. Als je bij de uiteindelijk keus komt gaat ie weer terug naar het beginmenu
en als je 0800-205934 belt en het hele menu doorloopt komt je automatisch in het hoofdmenu van 020-5001500 terecht.
Gek wordt je van ze.
 
Nooit nodig gehad omdat Google bestaat, en het internet en hoop kennis bezit. Wel tijdens mijn vroegere stage regelmatig gebeld voor administratieve zaken, zoals licenties. Of problemen bij een klant die een servicecontract had.

Ik vermoed dat als je zakelijk belt ze wel reageren, maar particuliere klanten, ach die zien maar.
Het is mij wel duidelijk hoe Microsoft tegen ons particuliere klanten aan kijkt. Goed genoeg om te betalen, maar de rest.....
 
Zou toch niet zo heel moeilijk moeten zijn
Dit is op nummer 0800 020 5934
Keuzemenu MS store zei:
“Bedankt dat u de Microsoft Store hebt gebeld. Om de kwaliteit van onze producten, services en training te verbeteren kan dit gesprek worden opgenomen of beluisterd. En kan de inhoud van dit gesprek worden ingezien door partners, dochterbedrijven en providers van Microsoft wereldwijd”.

” Als u toestemming geeft voor het opnemen of beluisteren van dit gesprek drukt u op 1, als u door wilt gaan zonder opnemen of beluisteren drukt u op 2″.
TOETS 1 — Voor vragen die u wilt stellen voordat u een aankoop doet of om een product uit de Microsoft Store te kopen drukt u op 1

“Blijf aan de lijn terwijl wij u doorverbinden”.
TOETS 2 — Voor de status van uw order, facturering, verzending of restitutie drukt u op 2

“Houdt uw Microsoft Store ordernummer en e-mailadres bij de hand voor een snellere verwerking.”
TOETS 3 — Voor technische ondersteuning drukt u op 3
Microsoft Store Ondersteuning is op onderstaande tijden telefonisch bereikbaar
maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 21:00 uur

Er bestaat ook nog een virtuele helpdesk.

https://support.microsoft.com/nl-nl/contact/virtual-agent/?flowId=smc-contactus&partnerId=smc
 
Zou toch niet zo heel moeilijk moeten zijn
Dit is op nummer 0800 020 5934

Microsoft Store Ondersteuning is op onderstaande tijden telefonisch bereikbaar
maandag tot en met vrijdag van 8:00 tot 21:00 uur

Er bestaat ook nog een virtuele helpdesk.

https://support.microsoft.com/nl-nl/contact/virtual-agent/?flowId=smc-contactus&partnerId=smc


En als je dat menu nu kiest en naar het volgende niveau gaat en dan naar het niveau daaronder, kom je uiteindelijk weer terug bij "Bedankt dat u.....etc"
Nou, MS wordt bedankt voor hun uitstekende service, niet dus.
Of hun telefoonsoftware is van niet zo goeie kwaliteit. Zal wel weer een bug in zitten. Typisch MS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan