sommige AVI bestanden openen niet in media player

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
319
Op oude pc met win 10 geen problemen, nu met nieuwe pc en verse win 10 installatie problemen. Als ik sommige avi s open Dan zie je Windows media player openen maar gelijk weer sluiten.

Ik heb getest in GSPOT, wat de codecs zijn.
De avi bestanden die wel openen hebben een xvid codec, de avi's die niet werken hebben een DX50 codec.

Heb de laatste k lite codecs geinstalleerd, heb xvid geinstalleerd en FFD show, maar nog steeds geen resultaat.

Via VLC en media player classic werkt het wel...... maar ik speel mijn video bestanden af via media player, dus wil het daar graag werkend hebben.

Iemand een tip?
 
Laatst bewerkt:
Heb via Windows onderdelen media player verwijderd. Pc herstart. Toen weer geïnstalleerd. Daarna werkte het wel. Maar miste ik weer miniatuur weergaven bij mkb bestanden in verkenner. Toen heb ik k lite mega maar eens geïnstalleerd. Daarna miniaturen weer goed, maar was het probleem met avi s weer terug, dus nog maar eens media player eraf en erop. Lijkt nu te werken. Maar wel vaag allemaal
 
Dus: Door media player opnieuw te installeren wordt deze de standaard app er voor?
Als dat zo was had je ook handmatig de toekenning van deze standaard app uit kunnen voeren zonder de herinstallatie van MP?

Er had wel een melding moeten komen van een standaard app aanpassing, dat gebeurt bijv bij de installatie van Opera browser dus wel.
Een slordigheid in jou geval... tav de toewijzing lijkt het me.
 
Nee dit klopt niet. De bestanden waren gekoppeld aan media player. Maar hij ging open en gelijk weer afgesloten. Ik snap nog wel hoe ik een standaard programma aan een extensie koppel haha
 
Extra vreemd dan.
Maar je hebt het werkend gekregen.:thumb:
 
Ja dat klopt. Maar heeft u nog een verklaring voor het niet tonen van miniaturen bij de mkv bestanden, waar de andere video formaten wel worden getoond?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan