Laptop start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jordidebruin

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
89
Goedemiddag! Ik heb een probleem. Mijn laptop start niet meer op. De laptop heeft enkele weken ongebruikt op mijn kamer gestaan. Ik heb namelijk destijds een nieuwe laptop gekocht omdat de oude (die nu niet meer opstart) al vele problemen had. Oud, traag, heet etc. Hij had dus al problemen, maar de laatste keer dat ik de laptop een paar weken terug gebruikte ging hij nog wel gewoon aan en kon ik hem gebruiken, ondanks dat hij erg traag was.

Gisteren wilde ik hem even opstarten om er wat bestanden af te halen. Daarna zou de laptop weg kunnen. Ik startte de laptop op, hij ging even normaal aan, maar viel al snel uit. (Geen blauw scherm ofzo, gewoon zwart, echt uit). Wat ik nu verder ook probeer: Hij start niet meer op. Als ik op de power knop druk, blijft het scherm 9 van de 10 keer zwart. De lampjes aan de voorkant (dat de laptop aan de accu is aangesloten etc) branden wel. Ook hoor ik wat geluiden, dus dat hij gaat draaien, en van die piepjes achtige geluiden). Het powerlampje brandt ook, maar de laptop blijft een zwart beeld houden. Héél sporadisch (vooral af en toe na het verwijderen en terugplaatsen van de accu) lijkt hij eventjes op te starten: Het scherm wordt 'verlicht zwart', het ASUS logo komt in beeld met daaronder de melding 'een ogenblik geduld' of 'automatisch herstel voorbereiden'. Hierna valt hij toch weer helemaal uit.

Dus in het kort: Gisteren startte hij 1x op, nu komt hij niet meer verder dan het ASUS logo, en meestal haalt hij dat al niet eens. Ik hoef de laptop verder niet meer te gebruiken, ik hoop gewoon dat hij nog 1x op kan starten (wat gisteren 1x lukte maar daarna totaal niet meer) zodat ik het één en ander op een USB kan zetten. Of dat ik via mijn nieuwe laptop (een Lenovo) toegang kan krijgen tot de harde schijf van de oude laptop.

Is er iemand die nog een idee heeft hoe ik één van deze twee dingen zou kunnen bereiken?
 
Laatst bewerkt:
Haal die HDD eruit en hang deze in een PC of een USB behuizing of een HDD cradle.
Als de schijf nog te lezen kan je dan in ieder geval de gewenste gegevens kopiëren.
 
Behalve dat zal de batterij wel leeg zijn en vaak start een laptop daarmee niet op of maar heel even. Probeer de accu langer te laden en reset de batterijmeter door de accu dan even te verwijderen en van de adapter te halen en dan de Aan knop ingedrukt te houden tot er geen lampjes meer branden en dan nog even een paar minuten wachten. De accu terug er in plaatsen en weer laden. Misschien is het probleem dan verholpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan