Train Simulator ontspoort

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpernel

Verenigingslid
Lid geworden
19 jan 2002
Berichten
235
Sinds 2012 spoorde MS Train Simulator feilloos op mijn zeer zwaar geconfigureerde i7-computer onder Windows 7 Ultimate. Tot begin Juli reed alles op tijd totdat een mislukte poging om het fysieke besturingsapparaat RailDriver te installeren de treinen deed ontsporen. (Ik vermoed althans, dat dit de oorzaak geweest is.) Vanaf dat moment deelt de stationschef steeds weer mede dat bepaalde bestanden niet geopend en/of gevonden kunnen worden en er dus geen treinen rijden. En daar sta je dan op een druk perron...
Van alles heb ik al geprobeerd o.a. geheel opnieuw installeren (een heel werk met al die add-ons) tot aan het geheel terugzetten van de computer naar de dag dat Microsoft de ondersteuning van Windows 7 stopte. Op dat moment, 14 Januari, was er nog niets aan de hand en de reizigers zeer tevreden.
Des te bitterder was de teleurstelling, toen na die terugzetting ruim een maand geleden het aanvankelijk weer als vanouds werkte maar nu, na een poos er niet mee bezig geweest te zijn, weer op dezelfde obstakels ontspoort. Dit frustreert enorm omdat ook het terugzetten van een goede back-up kennelijk geen garantie is voor succes.

Vraag: wat doet Train Simulator steeds vergeefs zoeken naar en/of openen van bestanden? Waar zit die ellendige saboteur?

Wie zet mij weer op het juiste spoor waarvoor alvast mijn eeuwige dankbaarheid,

Pimpernel.

Als schrale troost gisteren het programma ook geïnstalleerd op mijn Windows 10 i5-laptop. Draaide eerst redelijk, nogal schokkerig, maar nu ontspoort de zaak ook al op deze computer. Exact hetzelfde probleem dus! Dat kan geen toeval meer zijn...

Wie, oh wie?

Pimpernel.
 
Laatst bewerkt:
Tot begin Juli reed alles op tijd totdat een mislukte poging om het fysieke besturingsapparaat RailDriver de treinen deed ontsporen.
Begrijp je dat zelf wat daar staat? Dan is dat de oorzaak?

Moet je echt verstand van hebben en mee werken. Een systeemkopie is van dat moment dat alles nog 100% werkte! Kijk latere updates, toegevoegde add-ons, beveiligingsupdates e.d. kunnen de werking weer nadelig beïnvloeden. Ja en toegang tot bestanden kan een kwestie van machtigingen zijn.
 
Ik vind het wel jammer geen hulp te kunnen bieden bij deze leuk geschreven probleemstelling :)
 
Treinen rijden weer volgens dienstregeling.

Beste mensen,

Stomtoevallig, dat ik uit pure chagrijn besloot om MSTS ook op mijn Windows 10-computer te installeren. Precies dezelfde fout kon geen toeval zijn: het lag dan ook niet aan een defect MSTS maar aan een niet-spoorse buitenstaander, in dit geval de overdreven bemoeizucht van F-Secure Safe. Na hierin alles op 'rood' gezet te hebben en opnieuw opgestart, klonken de snerpende fluitjes van alle hoofdconducteurs weer even vrolijk als voorheen.

Het is voortaan echter wel zaak goed in de gaten te houden wanneer er gespoord moet worden en wanneer de digitale snelweg op. Ik benut de W7U-computer daarvoor nog maar sporadisch, steeds meer de W10. Een kwestie van de juiste keuzes maken.

Maestro12, in ieder geval bedankt voor de tip omtrent fora. Altijd interessant.

Allen bedankt voor het meedenken en een goede reis door de huidige coronasores,

Pimpernel.
 
Met de huidige kaartprijzen blijf ik lekker thuis werken ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan