Licentie Windows verloopt binnenkort

Status
Niet open voor verdere reacties.

barnhoorn

Gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2007
Berichten
128
Sinds enkele dagen krijgen ik de pop-up uit de bijlage op mijn scherm als ik mijn computer aanzet.

Ik gebruik Windows 8.1 Pro en als ik bij eigenschappen kijk staat daar een productcode en staat er dat die geactiveerd is. Ik gebruik de PC zo al jaren.

Ik kan nu nog op sluiten klikken maar als ik naar de andere knop met pc instellingen ga staat er dat mijn windows-licentie op zondag 1 november 2020 verloopt. (zie andere bijlage)

Wie weet wat de reden hiervan is en nog belangrijker wat ik hier aan kan doen?
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.03.24.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.03.24.jpeg
    121,7 KB · Weergaven: 63
  • WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.04.05.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-03 at 12.04.05.jpeg
    182,8 KB · Weergaven: 63
heb je Windows zelf geïnstalleerd of dit is een vooraf geïnstalleerd systeem toen je de machine gekocht?
Als je dit hebt geïnstalleerd, welk besturingssysteem was het dan eerder?
Heb je de sleutel van het systeem gekocht?
Als dit een vooraf geïnstalleerd systeem, voor hoe lang heb je deze machine?

Volg dit:
1. Klik op Start en typ CMD en klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer Uitvoeren als beheerder.
2. Typ de volgende opdracht en druk op Enter:
slmgr -rearm (let op de ruimte na slmgr en het koppelteken voor rearm.)
3. Opnieuw opstarten



Laat ons weten als het helpt.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
WIN8.1 is al een hele poos uit support ... overgaan naar 10 is een must !
 

Bijlagen

  • 2020-10-06 11_35_07-Window.jpg
    2020-10-06 11_35_07-Window.jpg
    49,6 KB · Weergaven: 46
Duidelijk dat het advies is om naar Windows 10 te gaan.

Dan heb ik neem ik aan een licencie nodig (kopen?) voor Windows 10. Hoe kan ik daaraan komen?

Hoe pak ik het overgaan aan? Nieuwe installatie of upgraden? Maar raak ik bij een upgrade deze problemen direct kwijt?

Ik heb geen idee meer over het verleden van de computer: Hoe oud die is, of ik ergens een sleutel heb, of ik Windows zelf geinstalleerd heb. Op deze vragen kan ik geen antwoord geven.
 
Ik dacht dat als je de tips van mijn link doet, je dan ook gelijk een melding krijgt om naar Windows 10 te upgraden.
Windows 8 is inderdaad al een oudje, maar ik verbaas mij erover dat er nog heel veel op XP werken. Als ik daar dan wat over zeg, schijn ik gek te zijn.
Ook zo met Windows 7.
 
Femke is niet gek. Alleen er komen geen updates meer en je loopt dan enig risico. :d
 
Ja juist ja, maar dat schijnen sommige toch echt niet te snappen!
 
heb je Windows zelf geïnstalleerd of dit is een vooraf geïnstalleerd systeem toen je de machine gekocht?
Als je dit hebt geïnstalleerd, welk besturingssysteem was het dan eerder?
Heb je de sleutel van het systeem gekocht?
Als dit een vooraf geïnstalleerd systeem, voor hoe lang heb je deze machine?

Volg dit:
1. Klik op Start en typ CMD en klik met de rechtermuisknop op het pictogram en selecteer Uitvoeren als beheerder.
2. Typ de volgende opdracht en druk op Enter:
slmgr -rearm (let op de ruimte na slmgr en het koppelteken voor rearm.)
3. Opnieuw opstarten

of lees dit eerst
http://windowsbulletin.com/nl/how-to-repair-your-windows-license-will-expire-soon-error/

Laat ons weten als het helpt.

Hallo Femke,

met het stappenplan met CMD is het probleem opgelost, de melding komt niet meer! Super dank!

De link daaronder nog even geprobeerd, maar die opent niet. Maakt niet uit, het probleem is verholpen.

Nu ga ik mij nog even beraden over Windows 10!

Ik heb nu 8.1 Pro, moet ik dan naar Windows 10 Pro of kan ik ook voor Home kiezen?
 
Mooi te lezen dat het heeft geholpen.
Nu zou je een update moeten krijgen dat je naar Win 10 over kan stappen.
Anders kijk naar de tip van VDK_P

De link is inderdaad niet goed, ik heb de moderator gevraagd deze te verwijderen, ik kan/mag mijn eigen bericht niet wijzigen.
 
iets te voorbarig geweest met mijn ethousiasme.

De melding is idd nu wel weg maar als ik nu kijk bij eigenschappen staat er dat Windows niet geactiveerd is...

en als ik dan op activeren klik krijg ik de melding dat activeren niet lukt.

Hier ben ik denk niet zo veel mee opgeschoten??
 
Ik heb nu 8.1 Pro, moet ik dan naar Windows 10 Pro of kan ik ook voor Home kiezen?
Als je een upgrade uitvoert van een oudere versie van Windows naar Win 10 dan wordt dezelfde versie geïnstalleerd, in jouw geval dus Win 10 Pro.
 
De Win8.1 key heeft altijd gewerkt toch?
Dus bij een schone installatie zou deze geactiveerd moet kunnen worden of zijn.
Ik vermoed dat je dus een foutje in je Win8.1 nu dwars zit.

Dus schone Win8.1 installatie .... en activeren.
En dan: De upgrade naar Win10 pro zou moeten kunnen met deze tool: Windows10Upgrade24074.exe
https://www.winmagpro.nl/update-windows-10-gratis-download-2018

Bij de buren heeft iemand dat al gedaan na de datum dat Win10 niet meer gratis zou zijn, zijn verhaal:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/53974041#53974041
Zodra je een "UPGRADE" key hebt, accepteert Windows 10 deze niet.
In mijn situatie was dat:
Laptop had standaard Windows 8.1 Home editie
Upgrade met key naar Windows 8.1 Pro
Gratis upgrade naar Windows 10 Pro.

Ik heb mijn laptop geformatteerd en direct Windows 10 erop gezet. De upgrade key werd niet geaccepteerd tijdens de installatie. Windows was na de installatie "Half" geactiveerd. Ik kon wel dingen aanpassen (wat je normaal niet kan doen zonder activatie) maar ik kreeg wel de melding dat ik mijn product code moest wijzigen. Dit werkte niet. Microsoft gebeld en blijkt dat de enige manier was om de upgrade uit te voeren vanuit Windows 8.1. Dus helaas opnieuw geformatteerd naar Windows 8.1 Home, key upgrade naar 8.1 Pro, en dan opnieuw upgraden naar Windows 10
 
Ieder dank voor het meedenken.

Inmiddels is het probleem opgelost door de aanschaf van een relatief goedkope Windows 8 licentie aan te schaffen en daarmee is het probleem verholpen.
 
Microsoft is gestopt met de algemene ondersteuning van Windows 8.1. Gebruikers van het besturingssysteem hoeven niet meer te rekenen op verbeteringen door middel van updates. Wel komen er nog security-patches voor Windows 8.1, aangezien het besturingssysteem zich nu in de extended support-fase bevindt.

Op 10 januari 2023 zal Microsoft de voorganger van Windows 10 helemaal loslaten. De techgigant dicht vanaf dat moment lekken niet meer, waardoor het besturingssysteem een interessant doelwit voor hackers wordt. Uiteraard is het verstandiger om alsnog direct voor Windows 10 te kiezen, aangezien Microsoft de security-updates en verbeteringen als eerst op deze versie uitbrengt.

Hou je er wel rekening mee?
Verder veel succes met je win 8.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan