criminele logins op websites

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenikavanbis

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Berichten
2.120
Aan alle systeembeheerders bekijk de range 185 zeer goed er duiken veel logins op die niet zo'n leuke bedoelingen hebben.
 
Wat een raadselachtig bericht is dit. Weinig uitleg....

Oh ja, de geit is gemolken!
 
Laatst bewerkt:
Hier kunnen de helpers niet zo veel mee. Wat ben je aan het doen. Ik gebruik altijd de woorden (Ezelsbruggetje) "wie, wat, waar, waarmee, waarom, welke, wanneer,
 
Laatst bewerkt:
Nou ben ik al de hele middag naar die reeks aan het kijken, maar zie niks gebeuren. Hoe lang moet je er ongeveer naar kijken?

@PHP4U. Oh ja, de koe is in de wei.
 
Enkel ter informatie en ik zie op verschillende server onder mijn beheer waar users accound proberen aan te maken die nadien images met scripts trachten te versturen injecties. niets ergs en als dat een koe is dat heb ik nog niet kunnen achterhalen volgens mij heb ik een sterk vermoeden dat het menselijke activiteit is.
Ik heb nog alles onder kontrole op mijn sites : het onder de aandacht brengen maakt dat zij niet meer schade kunnen aanrichten.
 
Ik denk dat de techneuten hier best begrijpen wat je bedoeld. Alleen het bericht is dermate vaag omschreven dat anderen er niet heel veel aan gaan hebben vrees ik. En de techneuten die het wel begrijpen die wisten dit al lang.

Inhoudelijk:
Je kunt een website op 2 manieren op IP basis beveiligen. Tenminste als je bijv. een nederlandse webshop hebt en toch geen klanten uit Nigeria hebt of verwacht.

1) IP blokkeren op land en regio niveau -> https://www.ip2location.com/free/visitor-blocker

2) IP adressen van datacenters in nederland/europa. Een reguliere bezoeker zal echt geen VPS huren om van daaruit je website te gaan bezoeken -> https://blog.ip2location.com/knowledge-base/how-to-detect-data-center-ip-address-ranges/


Dit staat een beetje haaks op de gedachte van een vrij en open internet, maar houdt al een heleboel rommel buiten de deur
 
bedankt voor de info rogers ,
Ik zou hier eventjes 250 sqlinjectie pogingen kunnen plaatsen maar ik denk niet dat het systeem hier even robbusk is en het zou niet veel bijbrengen denk ik
het zou enkel ander hackers op ideen brengen . Het wordt telkens meer en regelmatiger een slechte evolutie als ik het zo bekijk.

Ik ben actief op zoek naar goede cursus beveiliging , ik heb ooit een cursus cybercrime gevolgd maar de nadruk lag op hacken niet op hoe je het tegenhoud.Als iemand een idee heeft in die richting altijd welkom
 
Als je weet hoe een hacker probeert binnen te komen dan ben je al een heel eind. Dan kun je namelijk gericht zoeken naar manieren om dat tegen te gaan.

Misschien is CEH (Certified Ethical Hacker) hier een mooie aanvulling op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan