Image terugzetten in Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hi beste helpmijers,

Ik wil een systeemcopie of image van mijn Windows Home 10 terugzetten op een nieuwe ssd. Door een artikel te lezen van Menno SChoone over het terugplaatsen van een image in Windows, twijfel ik nu wat de beste keuze is om mijn Windows 10 op een nieuwe ssd te zetten.
Het met Windows Back-up terugzetten van een image gaat helaas wel eens mis!!!
Hij schrijft daarna dat je ook gebruik kunt maken van de volgende programma's:
Gelukkig zijn er ook uitstekende alternatieven, de meest praktische en gebruikersvriendelijke zijn wellicht AOMEI Backupper en EaseUS Todo Backup..
Wat raden jullie mij nu aan: de image die op mijn externe schijf staat teugplaatsen op de nieuwe crucial ssd met de herstelschijf van Windows 10 of Aomei Backupper kopen? Is er een Nederlandse versie van Aomei Backupper Standard 6.0 en kan je dit programma ook kopen op een Nederlandse webshop?
grtz,
slavik :)
Eventjes uw aandacht: Op de website https://www.filehorse.com/download-aomei-backupper/ staat : AOMEI Backupper Standard 6.0 LATEST
Requirements:
Windows Vista / Windows 7 / Windows 8 / Windows 10
En daaronder:

AOMEI Backupper Standard is a free and easy-to-use backup software for Windows 8.1, Windows 8, Windows 7, Windows Vista, and Windows XP (all editions, both 32/64bit). It supports system/hard disk/partition/files/folders backup, restore and clone as well as
Er staat dus NIET Windows 10 bij vermeld!!!
 
Begin je nu weer met dezekfde vraag die al twee bladzijden aan ergernis heeft opgeleverd.
En jou ook al diverse antwoorden heeft gegeven.
En die ik op slot heb gezet.
 
Je kunt ook zeggen gelukkig gaat alles wel eens mis. Wat heb je anders te doen en winkeliers, reparateurs, shops moeten spullen blijven verkopen om een boterham te verdienen. Lang verhaal kort. Wat staat op de AOMEI-site:
The best free backup software for Windows 10/8/7 - AOMEI Backupper Standard

System clone is in de betaalde versie en Professional 49,95 is free trial en later kun je die denk ik omzetten met een sleutel.
Ik heb te weinig ervaring met systeemclonen, wat vaak een probleem is dat de grootte van de systeemschijf afwijkt van de nieuwe. Of back-up onder W10 goed werkt, weet ik niet. Bij AOMEI heb ik daar ook geen ervaring mee. Ik vind het kinderachtig dat die fabrikanten de systeem clone uit de freeware halen.
 
Laatst bewerkt:
Hello Senso,
The best free backup software for Windows 10/8/7 - AOMEI Backupper Standard
De betaalde versie zal dan wel goed zijn, maar je kunt die niet kopen op een Nederlandse webshop. Ook op een Belgische webshop staat die niet aangegeven. Alleen Acronis True Image kun je bestellen bij ons of in Nederland. En ja je hebt gelijk, voor de handelaars is het een voordeel dat alles snel om zeep gaat, zodat ze er weer kunnen aan verdienen.
System clone is in de betaalde versie en Professional 49,95 is free trial en later kun je die denk ik omzetten met een sleutel. Dat is dus 49,5 $ ,geen 49,5 €.
Over de free versie lopen de meningen uit elkaar.
Hier een Engelse discussie :
Website MajorGeeks,
Just downloaded standard free version and want to perform disk clone task but can't get passed the register/upgrade nag screen. (haven't tried any other functions) Any
I had similar problem. Just at the point of "Start Cloning", a nag screen popped up and wouldn't clear. I uninstalled/reinstalled the program using Revo and now the nag appears elsewhere in the progression. Cloning works OK now.
Hier wordt vermeld dat de gratis wel goed werkt, maar ja dat is een bericht van een jaar terug, en de verkoopsvoorwaarden kunnen ondertussen zijn gewijzigd.
Maar is het juist dat Menno Schoone schrijft dat het terugzetten van de image dikwijls fout gaat? Heb jij daar ervaring mee?
grtz
slavik :thumb:
Aan Puppie WOEF WOEF
 
Aangezien je in een andere topic aankondigt dat je ATI gaat installeren lijkt mij verdere reactie hier dan niet echt nodig.

Maar goed, ik heb aangetoond dat er wel degelijk W10 bij staat op die site van de leverancier. Ja, en webshop? Je weet toch dat dat tegenwoordig vaak anders werkt. Freeware/trial en later een sleutel kopen/betalen en dan werken de extra's. Heel normaal! De sleutel bewaren en kun je indien nodig weer invoeren.

Ja, en meningen lopen altijd uiteen. En die 'Engelsen' zijn meesters in bemoeizucht, moeilijk doen en beter weten net als de Vlamingen, maar ze lossen ook veel op. Jij hebt het daar over diskcloning en dat is heel wat anders dan systemcloning. Dat zit niet in de freeware.

Ja, en je moet alles niet zo moeilijk maken. In het leven zijn genoeg andere problemen en aan het eind ga je ook nog dood.
 
Laatst bewerkt:
WOEF gesloten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan