Acronis True Image installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello everyone,

Na het vaststellen dat de free programma's Aomei Backupper en EaseUS ToDo Backup niet voldoen , heb ik besloten om Acronis True Image opnieuw te installeren.
Maar vooraleer ik dit doe wil ik toch wat meer uitleg over de volgende raadgevingen die de support van Acronis True Image geven in hun manual.
Het gaat hier wel om het klonen van een oude harddisk naar een nieuwe ssd crucial. De firma Crucial heeft de mogelijkheid aan de kopers van Acronis True Image om gratis dit programma te downloaden. Dus wanneer je dit programma download op de website www.crucial.com moet je wel een crucial ssd hebben gekocht. Een ssd van een ander merk zal niet werken.
Ik heb de handleiding eens bekeken en kwam er in verband met de functie klonen een uitzonderlijke beschrijving tegen hoe je een ssd het best kan klonen.
Lees hieronder:
For best results, install the target (new) drive where you plan to use it and the source drivein another location, e.g. in an external USB enclosure. This recommendation is especially important for laptops
Voor het beste resultaat installeer je de nieuwe schijf waar je van plan bent om deze in te bouwen en te gebruiken. En de ingebouwde bronschijf op een andere locatie. Vb. in een externe usb behuizing. Deze aanbeveling is speciaal belangrijk voor laptops.
Dit is dus een heel andere methode dan de gebruikelijke voorgestelde usb kabel met een sata adapter, die je extern op de laptop kunt aansluiten op een usb connector. Wat denken jullie hiervan? Is dit mogelijk? Ik weet niet als je de harddisk uit de laptop haalt en de nieuwe ssd in de plaats inbouwt, en daarna de oude harde schijf in een usb behuizing plaatst of dit zal werken. Ik kan me niet voorstellen als je de laptop opstart, dat die zal opstarten van de usb aansluiting in de externe usb behuizing. Natuurlijk moet je dan eerst de opstart keuze in de UEFI wijzigen van harddisk naar usb ssd .Ik weet niet of deze optie in mijn UEFI firmware staat.
Heeft iemand van jullie hier ervaring mee?
Grtz,
slavik ;)
 
Laatst bewerkt:
Die SSD ligt toch los. Die kun je dan aansluiten op een dockingstation of via een kabel? Ik heb toen met de INTEL magrationsoftware (is een stukje Acronissoftware) mijn 120gb SSD gemigreerd naar een 180GB SSD. Dat verliep vlekkeloos, echter toen ik de nieuwe geplaatst had en opnieuw opstartte moest zich even iets herstellen en bij de twee opstart werkte alles als een tierelier.

Wat jij dus omschrijft is de omgekeerde gang van zaken en ze zeggen plaats eerst de nieuwe SSD waar die uiteindelijk moet zitten als ik het begrijp. Erg vreemd, ik doe daar geen uitspraak over en geef alleen aan hoe ik het heb gedaan.

Kijk eens naar migration software op Google.
 
Laatst bewerkt:
Thanks.

Het komt mij ook heel vreemd over. Ik kan alleen de link geven waar je zowel het programma Acronis True Image als de manual kunt downloaden. Wat ik heb geschreven komt allemaal uit die handleiding. We moeten wel opletten! Ikzelf heb in de tijd met Acronis True Image Home 11 goed kunnen klonen van de ene harde schijf naar een andere harde schijf, die allebei rechtstreeks op het moederbord waren aangesloten. Jij hebt een ssd naar een andere ssd gekloond zonder problemen. Heb jij de beide ssd's rechtstreeks op het moederbord aangesloten met de sata adapter of heb je ook een usb kabel met een sata adapter gebruikt om de nieuwe ssd te klonen? Dus als het gaat om twee dezelfde schijven blijken er geen moeilijkheden te ontstaan. En toen schreven ze ook niet dezelfde maartregelingen die ze nu aanraden als je een harddisk naar een ssd wilt klonen. Vermits het nu gaat over een harde schijf die naar een sdd wordt gekloond, die aangesloten is op een sata adapter en aangesloten wordt op een usb connector(2.0) van de laptop, treden er volgens hen verschillen op waardoor ze de methode van backup en herstelschijf aanraden voor het beste resultaat. Ook merken ze aan dat alleen de systeempartitie met inbegrip van de verborgen recovery kan worden gekloond zonder problemen te krijgen.Ik kan alleen maar beamen wat ik heb ervaren toen ik tweemaal met dit programma een harde schijf naar een ssd heb gekloond, en er problemen ontstonden wat voorheen met uitsluitend harde schijven nooit is voorgevallen.
Ik wik en weeg nog wat af wat de beste keuze is en met welk programma ik de beste resultaten zal bereiken.
Grtz,
slavik :thumb:
 
Mijn oude SSD 120GB zat nog gewoon in de PC en de nieuwe in de dockingstation gestopt, dat is wat ik mij herinner. Want ik ga binnen in de pc niet rotzooien met kabels. Na afloop de oude er uit halen en de nieuwe in de plaats zetten. Dat alles heb ik gedaan met de Intel Migration tool wat in feite een stukje Acronis software is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan