Back-up van systeemkopie mislukt

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hi,
De eerste maal dat een systeemcopie mislukt op mijn laptop met Windows Home 10.
Er verschijnt een rode volle streep over heel de lengte van het back-up venster.
De volgende fout verschijnt: Er kan geen gedeeld beveiligingspunt op de bronvolumes worden gemaakt door Windows Back-up.
(0x8078006B)
Bij de provider van schaduwkopieën is een onverwachte fout opgetreden bij het verwerken van de opgegeven bewerking (0x8004230F)
De externe schijf waarop de systeemcopie wordt opgeslagen werkt normaal. Ik begrijp het niet.
Graag uw inzicht in deze foutberichten.
Grtz,
slavik. :eek:
 

Bijlagen

  • helpmij 206 8 okt 2020.png
    helpmij 206 8 okt 2020.png
    302,9 KB · Weergaven: 91
Daarom begin ik ook nooit aan het maken van systeemkopieën en back-ups via Windows. Het is altijd gezeur en errors. Stel er er één lukt op de 1000 dan heb je weer gezeur bij het herstellen en lukt dat niet.

De procedure van Microsoft is volstrekt achterhaald, zonder samenhang, totaal niet logisch en niet intuïtief. Ik kan er geen goed woord over zeggen.

Overigens staat er ook dat je met Windows 7 bezig bent. Die verwijzing in het menu is ook idioot. We werken met Windows 10. Blijkbaar gebruikt MS de backup engine van W7 nog.

Wil je dan Feedback sturen dan wordt het zo ingewikkeld gemaakt dat je niet verzenden kunt. Typisch voor Microsoft. Klanten een eenvoudige boodschap laten sturen onmogelijk maken!
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor de reacties.
Wat heb ik al gedaan: Eerst de commando: sfc /scannow resultaat:SFC completed successfully and reported no integrity issues
Daarna rechts klikken op C: in Verkenner en onder het tabblad geklikt op "controleren" resultaat: 100% Complete dus ook niets gevonden

Probleemoplosser voor instellingen leverde op: microsoft search werkt niet Opgelost.
Ik werk nooit met microsoft search
In "Uitvoeren" getypt: services.msc In de regel Volumeshadowcopie "Handmatig" ingesteld op "automatisch" en opgestart.
Volledige systeem scan : geen bedreigingen gevonden
Met Revo Uninstaller de free programs Aomei Backupbacker Standard 6.0 en EaseUS Todo Backup verwijderd met diepe scan in het register.
Tot nu toe geen enkel goed resultaat.
Het mislukken van de volledige backup of systeemcopie is pas ontstaan als ik de gratis Acronis True Image, Aomei Backupper e EaseUS ToDo Backup heb geïnstalleerd en uitgetest.
Voorheen nooit problemen had met het maken van een systeemkopie. Dit was wel in Windows 8.1 en Windows 10 blundert hier weer. Sinds ik de Windows Home 10 heb geïnstalleerd is er de ene fout na de andere verschenen op mijn laptop.
Maar ik ben zo dom geweest om mijn systeemherstelpunten niet in te stellen, zodat ik het besturingssysteem op een andere manier moet herstellen.
Ik zal proberen om met Windows 10 herstellen en bestanden behouden dit op te lossen.
Indien jullie nog een tip hebben, laat het me dan weten.
Grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij  214  9 okt 2020.png
    helpmij 214 9 okt 2020.png
    375,7 KB · Weergaven: 51
  • helpmij 206 8 okt 2020.png
    helpmij 206 8 okt 2020.png
    302,9 KB · Weergaven: 62
  • helpmij   206 9 okt 2020.png
    helpmij 206 9 okt 2020.png
    127,8 KB · Weergaven: 53
  • helpmij 210 9 okt 2020.png
    helpmij 210 9 okt 2020.png
    331,3 KB · Weergaven: 49
  • helpmij 205 9 okt  2020.png
    helpmij 205 9 okt 2020.png
    94,5 KB · Weergaven: 53
waarom gebruikt u niet de gratis versie van AOMEI backupper? Gratis en werkt goed. Heb hiermee in het verleden al twee keer een back-up terug gezet en geen problemen.


PS neen, ik heb geen aandelen in AOMEI
 
Laatst bewerkt:
Hello heinflhs,
Blijkbaar heb je nog een gratis Aomei Backupper kunnen downloaden die goed werkt, maar dat lukt niet bij mij. Als ik de free Aomei Backupper Standard 6.0 heb geïnstalleerd, en daarna de installatie uitvoer, geraak ik maar tot het promotiescherm met de aanbieding van de betaalbare Pro Aomei Backupper Standard 6.0. Als ik op de "Start clone" klik werkt hij niet. Misschien wel wanneer ik de tool gebruik om een image te maken en daarna terug te plaatsen.
Maar dit houdt niet in dat de Back-up functie in Windows 10 niet in orde moet zijn. Vermits ik geen systeemherstelpunten heb gemaakt, ga ik de Windows 10 terug installeren met een schone installatie. Ik heb een sterk vermoeden dat door de free versies van Aomei Backupper en de EaseUS ToDo Backup die ik heb geprobeerd de Windows Backup ontregeld is.
Grtz,
slavik ;)
 
Ik heb een sterk vermoeden dat door de free versies van Aomei Backupper en de EaseUS ToDo Backup die ik heb geprobeerd de Windows Backup ontregeld is.
Dat is een vermoeden en een aanname maar nergens op gebaseerd. Ik draai met beide op mijn Windows 10 Pro pc en alles werkt perfect, maar ik begin niet aan de back-up met Windows.

Ik denk dat jouw problemen eerder ontstaan door Revo uninstaller want in dat programma moet je altijd goed opletten wat je doet. "Start clone" werkt natuurlijk niet in Aomei want dat is in de betaalde versie. Een clone is wat anders dan een systeemkopie.

Doe eens een simpele opschoning en registeropschoning met CCleaner.

Overigens kun je nooit systeemkopieën maken of de bronschijven.
 
Laatst bewerkt:
Hi Senso,
Je hebt gelijk in dat opzicht dat het een vermoeden blijft zonder enig duidelijk bewijs. In feite is Acronis True Image die gratis wordt geleverd bij de aankoop van een crucial ssd de schuldige. De opmerking in hun manual dat het een groot risico inhoud, wanneer je de harddisk in een laptop kloont naar een nieuwe ssd heeft mijn ogen geopend. Je moet weten dat ik met dit programma vorig jaar zonder problemen Windows Home 10 op de pc in mijn kamer heb gekloond naar een nieuwe ssd crucial500mx 500 gb. Dus als het gaat over een pc en het klonen van een harde schijf naar een ssd ,dan maken ze er geen opmerkingen over in de handleiding. Maar voor het klonen van een harde schijf in een laptop naar een ssd, raden ze te zeerste aan om een volledige back-up te maken of systeemkopie . Dit geldt dus niet voor de betaalde Aomei Backupper Standard 6.0 (latest version) en EaseUS ToDo Backup. Want jij hebt met beide betaalde programma's geen problemen.
Menno Schone raadt ten stelligste af om met Ccleaner in het register te scharrelen, omdat dit nog meer problemen veroorzaakt. Op het forum van Microsoft Community zijn er nog gelijkaardige topics over een mislukte systeemkopie in Windows 10. En die schrijven ook dat ze met Aomei Backupper werken. Vermits jij de Windows functie Back-up en systeemkopie maken volledig afkeurt, werk je dus ook nooit met dit Windows 10 programma. Dit is misschien ook de reden dat je daar geen last van hebt. Het is maar een veronderstelling, het kan ook gewoon aan de slechte werking van Windows 10 liggen.
Wat de support beweert dat je wanneer je een harddisk wilt klonen naar een ssd omgekeerd moet werken, de nieuwe ssd in de laptop plaatsen en de oude harde schijf in een usb behuizing of dockstation is larie en apekool. Ik heb het geprobeerd deze namiddag, en de oude harddisk in de usb behuizing startte op als een herstelschijf en niet als een besturingssysteem. Er verscheen: Problemen herstellen in Windows 10. Ik heb ook met de herstel usb eens opgestart en die toonde dezelfde titel en vensters voor het herstellen van het besturingssysteem.
Heb jij Aomei Backupper gekocht online en kon je betalen met euro's? Naar hetgeen ik gezien heb bij de betaalmogelijkheden kan ik alleen betalen met een visa kaart. Een maestro of bancontact kaart wordt niet aanvaard. Dit is nochtans de meeste gebruikte betaalkaart bij ons in Vlaanderen.
Ik heb mijn documenten, afbeeldingen, downloads en emailmappen overgebracht naar de externe schijf. ik zal de bestanden verwijderen met de herstelschijf opties en een schone installatie uitvoeren. Daarna kan ik dan deze harde schijf met de nieuw gemaakte Windows 10 klonen met een betaalde Aomei Backupper naar de nieuwe crucial ssd.
grtz,
slavik :)
 
Weet jij wat een alinea is?

Normaal zou dat met Acronis moeten werken want het is hetzelfde als de Intel Migratie Tool. Maar je had niet moeten afwijken van de jouw vorige werkwijze. Maar goed, ik kan daar op afstand makkelijk over praten.

Let op. Ik heb geen betaalde versies van Aomei en Todo. Beide freeware. Want ik kloon vrijwel nooit. Was slechts eenmalig toen van W7 120GB naar 180GB SSD met de Intel Migratie Tool. Gebruik al jaren een wat oudere versie van CCLeaner en nooit problemen gehad. Caches worden geledigd. Even nalopen wat aangevinkt staat. De registercleaner verwijdert wat oude sleutels en wat fouten.

Ik heb Windows back-up in de beginjaren van de pc gebruikt, maar als je tien maal problemen/errors krijgt, dan heb ik er geen zin meer in. Onbetrouwbaar noem ik dat dan. Immers, je moet hoe dan ook de pc kunnen herstellen.

Hoe je dan betaalt weet ik ook niet. PayPal is veel gebruikt maar die heb ik niet. Ik heb ook geen Maestro/creditcard e.d.
Webshops en bij aankopen, als dat staat aangegeven betaal ik altijd via iDeal (Nederland). Ik bestel ook regelmatig in België/Vlaanderen en is geen probleem.
 
Laatst bewerkt:
Hello Senso,

Normaal zou dat met Acronis moeten werken want het is hetzelfde als de Intel Migratie Tool. Maar je had niet moeten afwijken van de jouw vorige werkwijze. Maar goed, ik kan daar op afstand makkelijk over praten.

Indien je de manual van ww.crucial.com manual hebt gedownload, dan zie je dat mijn beweringen juist zijn gemotiveerd. Als je wil klonen met de harddisk die in een laptop zit naar een nieuwe ssd, hou je dan vast aan de takken van de bomen. Want ze raden het ten stelligste af om te klonen, maar zeggen dat je veel beter een image terug plaatst.


De partities op de harde schijf worden opgeslagen met enkel de instellingen van Windows 10. De emailberichten, de map documenten, de map afbeeldingen, de map downloads worden niet gesaved tijdens het maken door Windows 10 van een image of systeemkopie.

Dus een systeemkopie of een image is in feite alleen het besturingssysteem en alle andere bestanden van derden zijn daar niet inbegrepen. Is dit juist?


Gebruik al jaren een wat oudere versie van CCLeaner en nooit problemen gehad. Caches worden geledigd. Even nalopen wat aangevinkt staat. De registercleaner verwijdert wat oude sleutels en wat fouten


Oké. Ik zal CCleaner eens laten lopen door mijn register.

Hoe je dan betaalt weet ik ook niet. PayPal is veel gebruikt maar die heb ik niet. Ik heb ook geen Maestro/creditcard e.d.
Webshops en bij aankopen, als dat staat aangegeven betaal ik altijd via iDeal (Nederland). Ik bestel ook regelmatig in België/Vlaanderen en is geen probleem.

PayPal heb ik ook niet, mijn bank is daar ook geen voorstander van. iDeal is dus een bankkaart en de tegenhanger van de Maestro Bancontact kaart in België en geen kredietkaard zoals Visa.

grtz,
slavik :thumb:



.
 
Ik had begrepen dat je in het verleden al eens een schijf had gekloond. Waarom moet je dan nu ineens de procedure aanpassen. Als je lang genoeg zoekt en leest op internet dan lees je altijd weer wat anders. Als je een schijf vervangt dan moet je klonen volgens mij, want dan wordt de handtekening e.d. van de oude schijf ook overgezet en de grootte aangepast, als je het goede programma hebt.

De partities op de harde schijf worden opgeslagen met enkel de instellingen van Windows 10. De emailberichten, de map documenten, de map afbeeldingen, de map downloads worden niet gesaved tijdens het maken door Windows 10 van een image of systeemkopie.

Dus een systeemkopie of een image is in feite alleen het besturingssysteem en alle andere bestanden van derden zijn daar niet inbegrepen. Is dit juist?

Dat is totaal onjuist.

Geen begrip toevoegen zoals image. We hebben het over een systeemkopie. Een systeemkopie is het besturingssysteem inclusief alle programma's en alle persoonlijke mappen, e-mail, documenten, afbeeldingen etc.

Voorbeeld mijn besturingssysteem is W10 en alle programma's, persoonlijke mappen etc. staan op de C:-schijf.
C is 3 partities Door systeem...., W10C, en Herstelpartitie. Dan wordt bij een systeemkopie alle drie partities geback-upt. Dus de complete C. Want als C niet meer werkt dan moet ik vanuit het bootmedium de C herstellen. En alles wordt dan overgeschreven (waarschuwing).

CCleaner
1. normale opschoning en kijk eerst wat aangevinkt staat
2. register opschonen met back-up aangevinkt (onder instellingen/voorkeuren)

iDeal is bij mij geen bankkaart. Je wordt door de webshop verwezen naar een bank, keuze maken welke bank, daar log je in met gebruikersnaam en wachtwoord, betaling evt. met pincode (ING Bank) en lees wat er staat > Bevestigen en bedrag wordt afgeschreven.

Controle - Controleer verkopergegevens politie.nl

Hoe lees ik een URL?
 
Laatst bewerkt:
Thank you.

Ik had begrepen dat je in het verleden al eens een schijf had gekloond. Waarom moet je dan nu ineens de procedure aanpassen. Als je lang genoeg zoekt en leest op internet dan lees je altijd weer wat anders. Als je een schijf vervangt dan moet je klonen volgens mij, want dan wordt de handtekening e.d. van de oude schijf ook overgezet en de grootte aangepast, als je het goede programma hebt. Het draait allemaal om het feit of je een free - of een betaalbare versie hebt gedownload of gekocht.

Ik val van de ene verbazing in de andere met Acronis True Image. Waarom het wel lukte als ik alleen harde schijven gebruikte op een pc om te klonen ,en waarom het nu niet lukt als ik een harde schijf en een ssd gebruik op een laptop.
En dan is het vereist om ook eerst een crucial ssd aan te sluiten, of het programma werkt niet. Hier heb ik het over de Acronis True Image die je gratis kunt downloaden na aankoop van een crucial ssd.

Maar niet alleen dit verbaasd me. Ik heb geprobeerd om met Acronis True Image mijn WindowsImageBackup terug te plaatsen, maar dat werkt niet. Eerst en vooral omdat dit bestand van Windows niet wordt ondersteund .Waarom? Omdat op de Acronis True Image alleen de tool Clone werkt en voor alle andere tools een full edition moet worden aangeschaft. Dat heb ik nu maar gezien omdat ik de andere functies nooit heb gebruikt. En dat zie je ook pas als je op die andere tools klikt!!! Dus een wolf in schaapskleren!!! Je moet dus een full version Aronis True Image kopen wel je en systeemkopie kunnen maken van jouw harde schijf en terugplaatsen.

Hetgeen ik schreef dat het voorheen wel lukte om met twee harde schijven te klonen (ssd's werden toen nog niet verkocht),komt omdat dit een betaalbaar programma was. Het gratis verschaffen van een Acronis True Image bij aankoop van een crucial ssd is een klucht en laat alleen toe om jouw harde schijf te klonen.(geen ssd)

En wat nog veel bedrieglijker is dat ze in hun handleiding de kopers aanraden om niet te klonen, maar een volledige back-up te maken van de harde schijf. Terwijl ze goed weten dat de functie om te backuppen alleen beschikbaar is in de betaalbare full versie .Jongens toch!

En deze verkooptrucs worden zowel door Aomei Backupper en EaseUS ToDo Backup ook toegepast. Want bij hen werkt wel de back-up functie maar niet de kloonfunctie voor de systeemschijf. Want wanneer ik op de Start clone knop klikte verscheen telkens een venster om te upgraden naar de betalende versie pro.

Als ik in Windows 10 de functie "Herstel" aanklik om mijn WindowsImageBackup terug te plaatsen, lukt het niet omdat de externe schijf niet wordt gevonden waarop de WindowsImageBackup staat opgeslagen. Als ik een systeemkopie wil maken dan wordt de externe schijf wel gevonden. Begrijpe wie begrijpe kan.

En ook heel opvallend: jij merkt op over het verschil tussen een image en systeemkopie en dat is terecht, maar waarom staat er dan in Windows 10 bij Bestandssysteem gebruiken onderaan "Back-up van systeemkopie"? En waarom wordt dit dan aangeduid als WindowsImageBackup. En niet WindowsSysteemkopieBackup? Image slaat toch alleen aan op de volledige disk met alle partities en alles erop, zowel de systeempartitie c: en andere primair en en logistieke partities.

En om af te ronden: De Aomei Backupper Standard 6.0 kan mijn WindowsImageBackup op de externe schijf niet terugzetten, omdat ze andere extensies gebruikt voor deze toepassing: image (*adi, *afi)
Zie bijlage
grtz,
slavik :thumb:
 

Bijlagen

  • helpmij 220  10 okt 2020.png
    helpmij 220 10 okt 2020.png
    838,5 KB · Weergaven: 70
  • helpmij   222  10 okt  2020.jpg
    helpmij 222 10 okt 2020.jpg
    109 KB · Weergaven: 51
Veel te lang verhaal en duidelijk is (was altijd al zo) dat ik niet alles begrijp maar jij ook niet.
Je heb een laptopschijf en je stopt de nieuwe schijf in een docking station en dan met Acronis kloon je de bron naar het doel. Zo heb ik dat toen gedaan.

Freeware van Aomei en Todo klonen niet. De betaalde versies wel maar of dat 100% werkt geen ervaring mee. En ik heb duidelijk geschreven wat onder een systeemkopie te verstaan dat staat ook duidelijk onder het menu van Aomei > Back-up > Systeem Back-up. Kijk zelf maar na. Bij Kloon staat Disk Klonen en Systeem Kloon PRO-betaald. De term image gebruik ik niet.

Natuurlijk kan Aomei geen bestand van Windows terugzetten! Je maakt een systeemkopie met Aomei en met een herstelmedium (ook gemaakt via Aomei) kun je dan je pc herstellen. Dat heb ik ook al eerder geschreven.

Nogmaals ik gebruik geen Windows Backup want het is altijd gezeur en nu blijkt ook bij jou dat jij er niet mee overweg kunt. het programma zou jou op een heel eenvoudige manier moet en begeleiden bij herstel zonder gezeur, errors en meldingen.

Ik kan mijn pc met een systeemkopie binnen 10 tot 15 minuten met een herstelschijf of stick herstellen. De systeemkopie staat dan op een externe HDD of andere interne HDD. Er zitten drie schijven in mijn pc.
Dan staat alles er weer op. Inclusief programma's en wat er maar op stond.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt.
Veel te lang verhaal en duidelijk is (was altijd al zo) dat ik niet alles begrijp maar jij ook niet.
Je heb een laptopschijf en je stopt de nieuwe schijf in een docking station en dan met Acronis kloon je de bron naar het doel. Zo heb ik dat toen gedaan.
Dat is correct. De fora zijn allemaal volledig gevuld met allerlei vragen over computer problemen. Dat zegt genoeg!

Een docking station die op de pc is aangesloten is toch hetzelfde als een usb kabel met sata adapter waarin een harddisk of een ssd steekt .

Je hebt een pc waarin drie schijven zitten. Het klonen of een backup maken gebeurt dan steeds langs een connector op het moederbord. Zijn de snelheden op het moederbord in de transport bussen sneller dan de snelheid van een usb 2.0 aansluiting? Want je schrijft dat je slechts éénmalig het dockstation hebt gebruikt.

En ik heb ook nooit problemen had als ik mijn harde schijven kloonde die in de pc staken. Het is nu maar met de laptop,ssd en een usb aansluiting dat het mis gaat.

Voor alle duidelijkheid om geen misverstanden te krijgen: een image is een reeks Windows bestanden die je op een cd/dvd kunt branden of opslaan op een usb stick. Dus alleen het besturingssysteem Windows 10. Een systeemkopie is de c: partitie met alle programma's, bestanden van derden enz. En een diskkopie wordt het meest toegepast bij het klonen ven harddisks en ssd's. Oef.

Natuurlijk kan Aomei geen bestand van Windows terugzetten! Je maakt een systeemkopie met Aomei en met een herstelmedium (ook gemaakt via Aomei) kun je dan je pc herstellen. Dat heb ik ook al eerder geschreven

Dat is heel juist. Maar in mijn huidige situatie waar de Back-up functie niet meer werkt, kan ik geen systeemkopie maken en terugplaatsen met Aomei Backupper standard 6.0. Dan blijf ik met dezelfde fout zitten als nu en kan ik weer geen systeemkopie meer maken met Windows 10.En dat is juist de bedoeling dat back-up functie weer werkt in Windows 10.

Nogmaals ik gebruik geen Windows Backup want het is altijd gezeur en nu blijkt ook bij jou dat jij er niet mee overweg kunt. het programma zou jou op een heel eenvoudige manier moet en begeleiden bij herstel zonder gezeur, errors en meldingen.

Daar heb je volledig gelijk in en ik heb mijn lesje ook geleerd. Ik zal de betaalde Aomei Backupper Standard kopen , maar ik wil dat alle programma's en functies in Windows 10 in orde zijn.
En ook ervaring op doen hoe de herstelschijf feitelijk werkt.

Ik ben reeds opgestart met de herstelschijf van Windows 10 maar begreep niet goed wat daar stond. Eerste blok: Alleen bestanden verwijderen
Gebruik deze optie als u de pc zelf houdt
Tweede blok: Het station volledig opschonen.
Gebruik deze optie als u de pc wilt recyclen. Dit kan enkele uren duren.

Kun jij mij expliceren wat er hier precies wordt bedoeld?
Of heb je hiermee nog geen ervaring opgedaan?

grtz,

slavik :)
 

Bijlagen

  • helpmij 220  10 okt 2020.png
    helpmij 220 10 okt 2020.png
    838,5 KB · Weergaven: 61
De nieuwe SSD aansluiten met een USB-kabel komt volgens mij op hetzelfde neer als een docking station, daar zit immers ook een stekker/houder/Sata adapter in. Het is niet nodig telkens te herhalen wat ik schrijf want dat is vervelend en wordt het onleesbaar. Je moet to the point werken. Al die "beschouwingen" leveren ook niets op.

Wat ga/wil je doen dat is de vraag waar het om draait en dan krijg je wellicht antwoorden hoe je dat moet/kunt aanpakken/uitvoeren. Met alle bijkomende zaken moet je stoppen, want anders is er niemand meer die op dit forum nog gaat reageren.

Ik kan/ga verder niets meer toevoegen aan Windows Back-up en herstelschijf. Naar mijn mening blijft dat prutsen. Maak een systeemkopie met Aomei en maak ook met Aomei een herstelmedium. Dan kun je de pc altijd herstellen.

Dus de kernvraag is, waar ben je nu mee bezig en wat wil je doen, is de bedoeling? Concrete vragen en geen beschouwingen meer. Er zijn hier deskundigen op dat gebied maar die willen doelgericht antwoorden en werken.

Wat een Windows image is op een USB-stick weet ik niet, want ik heb er geen en nooit gemaakt. Ik herstel systeemkopieën altijd met Aomei/Todo gemaakte herstelmedium (recovery disk). Alle externe aansluiten, booten vanaf die schijf en herstellen.
 
Laatst bewerkt:
Oké. Begrepen alleen nog to the point
1) De huidige systeemschijf met een niet werkende Back-up functie verwijderen.
.
2) Met Aomei Backupper een nieuwe systeemschijf maken

3) is dit mogelijk. En hoe kan ik dit doen? Eerst een opstartmedium maken met Aomei Backupper

4) En dan?

5)Wordt het herstelmedium(Recovery Disk) van Aomei Backupper Standard 6.0 op een usb of een cd/dvd gemaakt?

Ik heb in het register met CCleaner niet gevonden wat je me aanraadde. Normale opschoning is dit Custom clean?

6) Register opschonen met back-up aangevinkt onder Instellingen/Voorkeuren
Is dit in Settings? Zie bijlagen hierover.
Dank bij voorbaat.
grtz,
slavik :thumb:

Ik heb een Back-up gemaakt die succesfull is made, maar ik weet niet waar deze Back-up staat. Kunt u me zeggen wat de naam is van zo een Back-up en waar die precies staat opgeslagen?
 

Bijlagen

  • helpmij   254  11 okt  2020.png
    helpmij 254 11 okt 2020.png
    325,8 KB · Weergaven: 56
  • helpmij  253 11 okt 2020.png
    helpmij 253 11 okt 2020.png
    322,4 KB · Weergaven: 49
  • helpmij 252  11 okt 2020.png
    helpmij 252 11 okt 2020.png
    332,8 KB · Weergaven: 49
  • helpmij 251  11 okt  2020.png
    helpmij 251 11 okt 2020.png
    325 KB · Weergaven: 52
  • helpmij  250  11 okt 2020.png
    helpmij 250 11 okt 2020.png
    326 KB · Weergaven: 55
Laatst bewerkt:
Slavik,

boven in het Options/Settings-blad van CCleaner staat: Language
Zet dit op Nederlands als je de Engelstalige niet kan lezen.

Leer even de functie [QUOTE ] hier op dit (en andere) forums. Dat maakt je dagbladen "mogelijk" leesbaar.

Backup van de aanpassingen in het register met CCleaner:
1- je laat scannen op problemen
2- je ziet een venster dat er x aantal problemen gevonden zijn.
3- Je selecteert welke problemen je wilt laten oplossen.
4- je kiest rechtsonder voor "Geselecteerde problemen oplossen.
5- Nu zie je een venster met "Wilt U een back-up maken van het register voordat u wijzigingen aanbrengt?"
6- Na uw keuze klik je op "Alle geselecteerde problemen oplossen" (alhoewel ik toch verwacht dat je bij dit alles nog wel wat vragen en/of opmerkingen zal hebben).

Duf te bedenken dat iemand schijven wil clonen maar geen CCleaner kan uitvoeren....

Rikja
 
Hello Rikja met de grote snavel,
Veel praat maar je draagt niets bij aan mijn vragen. Hetgeen jij op noemt heb ik reeds allemaal uitgevoerd.
Denk je dat jij alleen
 
Hello Rikja met de grote snavel,
... je draagt niets bij aan mijn vragen...

Toch wel, alhoewel ik er al spijt van heb. Je stelt 5 vragen in je prentjesboek, allemaal over het gebruik ("Hoe kan ik, hoe moet ik, hoe doe ik dat, ik kan dat niet vinden") van CCleaner, en ik wijs je de weg.
Niet enkel naar de Nederlandse versie (UI) maar ook hoe je in CCleaner een back-up maakt van het register.

Of, was je ook al zo ver?

Als ik niets bijdraag, dan zal ik maar weer zwijgen, hé....

Succes...

Rikja
 
Back-up van systeemkopie maken

Hi,


("Hoe kan ik, hoe moet ik, hoe doe ik dat, ik kan dat niet vinden

[Als je goed had gekeken dan zag je dit vragen zijn die gaan over het maken van een systeemschijf met Aomei Backupper Standaard 6.0]

[Eerst een opstartmedium maken met Aomei Backupper]

[ 4) En dan?]

[ 5)Wordt het herstelmedium(Recovery Disk) van Aomei Backupper Standard 6.0 op een usb of een cd/dvd gemaakt?]

[ Register opschonen met back-up aangevinkt onder Instellingen/Voorkeuren]
[ Is dit in Settings?]

Hierop geef je ook geen antwoord. Wat minder in jouw prentboekjes lezen en de vragen beter bekijken.
grtz,
slavik :d
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan