Woord vervangen met andere opmaak in Word

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Berichten
361
Twee weken terug lukte dit nog prima, maar nu niet meer.. Als ik zoeken en vervangen doe in Word en ik wil een woord anders opmaken middels 'vervangen' dan is dat geen optie. Doe ik dan bijvoorbeeld Ctrl + U voor onderlijning, dan doet hij dit niet. En het vakje linksonder 'Opmaak' kan ik alleen op klikken voor 'zoeken' maar niet voor 'vervangen'. Wat kan ik hieraan doen?
 
Ik open een nieuw document en zet daar 3 regels test in.
Test
Test
Test
ik klik op Vervangen en >> Meer
Zoeken naar: Test
Vervangen door: Test Ctrl+U
dan verschijnt er Opmaak: Onderstrepen
Vervangen
Vervangen
Vervangen
en alle Test is vervangen door een onderstreepte versie.
 
Ik open een nieuw document en zet daar 3 regels test in.
Test
Test
Test
ik klik op Vervangen en >> Meer
Zoeken naar: Test
Vervangen door: Test Ctrl+U
dan verschijnt er Opmaak: Onderstrepen
Vervangen
Vervangen
Vervangen
en alle Test is vervangen door een onderstreepte versie.

Zo zou het moeten idd maar bij mij heb ik geen optie 'opmaak' in het vervangen scherm. Inmiddels heb ik ontdekt dat ik de tekst helemaal niet op kan maken. Het lint opmaak is grijs. ??
 
Quoten? Niet doen! Totaal niet functioneel. De tekst staat er boven.

Oké, dan weet ik het verder niet en heb je een expert nodig. Weet niet of OctaFish een antwoord heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb alles uiteindelijk maar gekopieerd en plakt in een nieuw leeg Wordbestand. Daar kon ik weer wel de tekst opmaken en dus ook opmaak veranderen met zoeken/vervangen. 'Verkeerde' bestandje verwijderd...
 
Tekst verkeerd gekopieerd?

Als je bij het plakken van de tekst (dit veronderstel ik uit het eigenaardige gedrag van de tekst in je doc) per ongeluk hebt gekozen voor "plakken als afbeelding" dan is het i.d.d. geen tekst meer en kun je er niet meer in zoeken en vervangen, laat staan met opmaak?

David
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan