Beeld wordt 4:3

Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
3.413
Hallo,
Als ik een film op DVD (16:9) met Freemake video overzet naar MP4, dan wordt het 4:3.
Hoe kan ik 16:9 behouden?
Groet,
Martin'
 
Dat zal ongetwijfeld met instellingen te maken hebben. Praktisch elk video conversie programma heeft een optie instellingen met daarnaast een optie geavanceerd. Daar bepaal je zelf hoe je naar mp4 geconverteerd wil hebben. Kies altijd voor de hoogste kwaliteit en de gewenste beeldformaat instelling. Als Freemake dit niet kan zoek dan even op internet naar een ander gratis conversie programma, zoals AVS.
 
Ik heb een tijd AVS gehad, betaalde versie, totdat ze hem op afstand die versie "uit"gezet hebben, bij een herinstallatie (zeker als je een nieuw systeem had) moest je zo wie zo al een code krijgen om hem weer aan de praat te krijgen.
De laatst keer bij mijn nieuwe pc weigerden ze dat... einde "support"... dus nooit meer AVS voor mij.

Oja... was verbaasd over de genoemde gratis AVS versie... tja als je niet verder kunt dan ongeveer VGA kwaliteit en MPEG-2 en niet verder.... dan heb je daar niks aan...
Heb hem net getest. Als je meer wilt dan wat ik net schreef, heb je er niks aan.... tis ook gratis.... toch?

Ga maar eens in de Open Source hoek kijk welke je bevalt.... dan heb je iig dit gekl**i niet....
 
Gebruikt u een keuze voor Beeldstabilisatie? Daarbij worden de afmetingen per definitie aangepast. Is de video echt wel 16:9? Anders goed kijken bij de opties van Opslaan. Mijn ervaring is dat converteren en comprimeren voor de consument nog altijd teleurstellende resultaten geeft en ook bij het klok kijken.
 
Gebruik MakeMKV om de DVD naar MKV te converteren.
Helemaal gratis, hoef je niks in te stellen en prima 1 op 1 kopie:
https://www.makemkv.com/
 
Gebruik MakeMKV om de DVD naar MKV te converteren.
Helemaal gratis, hoef je niks in te stellen en prima 1 op 1 kopie:
https://www.makemkv.com/
 
Waarschijnlijk bij het overzetten 4:3 gekozen.
Jammer,
Dus opgelost.
 
Idd, een verkeerde keuze gemaakt bij de uitvoer opties naar avi.
Bij het selecteren van het uitvoerformaat in freemake heb je een hele waslijst met uitvoer opties.
 
Hallo, ik kom toch weer terug met mijn probleem.Wat ik gezegd heb, klopt niet.
Ik heb mijn film (in goede formaat 4:3) geladen in Handbrake en gekozen voor mp4.
Nadat dit klaar was en ik het bestand in de verkenner open, is het beeld 4:3 maar samen geknepen.
Ik krijg dat niet terug naar een normaal beeld.
Ik zie bij Handbrake geen keuzen voor 4:3 of 16:9
Op mijn PC kan ik de beeldverhouding naar 16:9 zetten en dan is het beeld goed, maar op mijn TV, als ik naar 16:9 ga, dan blijft het 4:3 dus samengeknepen.
 
Laatst bewerkt:
Kijk nog eens naar #7.
 
Hallo Edmoor,
Ik heb MakeMKV gedownload. De DVD geladen en gestart.
Als ik nu het bestand open en afspeel dan krijg ik het 4:3 beeld, maar als ik dan naar Beeld en Video ga en klik op beeldverhouding naar 16:9 dan is het goed, maar als ik het bestand gekopieerd heb naar een USB stick en deze in mijn TV steek, dan krijg ik 4:3 en ook als ik naar 16:9 ga, dan blijft het 4:3
Wat hier aan te doen?
 
MakeMKV converteert de video 1 op 1, zonder enige bewerking dus.
Het zal een 4:3 zijn en dat kan je niet naar 16:9 zetten omdat dan de verhoudingen niet meer kloppen.
 
Edmoor en anderen, bedankt voor het meedenken.
Ik krijg het beeld op de TV niet op de juiste beeldverhouding.Krijg alleen smal beeld.
Jammer..
Groet,
Martin
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan