2 beeldschermen op elkaar aansluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Ik weet dat je 2 beeldschermen kunt gebruiken door ze aan te sluiten op de poorten van de laptop of een hub. Maar is het ook mogelijk om 1 beeldscherm op de laptop aan te sluiten en het 2e beeldscherm op het eerste beeldscherm aan te sluiten (er van uit gaande dat de beeldschermen 2 poorten hebben)? Of krijgt het 2e beeldscherm dan geen "video input" vanuit het eerste beeldscherm?
 
Laat me het probleem dan wat verder uitleggen.

Situatie nu
Op dit moment heb ik op mijn Windows-pc 2 beeldschermen aangesloten.
Mijn videokaart heeft ook maar 2 poorten, dus 2 beeldschermen is het maximaal haalbare nu.
Ik heb ook nog een Macbook Pro met een HDMI poort.

Doel
Wat ik wil bereiken is mijn 2 beeldschermen UITBREIDEN met een derde scherm; door ofwel een 3e scherm op de pc aan te sluiten, of de macbook te gebruiken en daar de 2 beeldschermen op aan te sluiten.

Gebruik
Ik wil zo thuis kunnen werken in de Citrix omgeving van mijn werk. Hierbij wil ik de externe Citrix-omgeving op 3 beeldschermen weergeven.

Vraag
Wat is jullie advies hierin / hoe zou ik dit kunnen bereiken?

Ps. softwarematige oplossingen zijn mijn aller-aller-laatste keuze. Het lijkt mij niet werkbaar omdat ik al extern verbinding maak met een Citrix omgeving en deze dan ook nog eens via het net te gaan delen naar een andere pc.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Die Dell Universal dock D6000 ziet er aardig uit, maar die heeft op het dock zelf niet de juiste poorten. Mijn monitoren hebben ieder alleen 1 VGA en 1 DVI poort en het dock heeft geen van beide poorten.

Ik vind wel deze: https://www.amazon.nl/CableDeconn-M...ocphy=9051201&hvtargid=pla-561218919827&psc=1

Zou dat ook werken en kan ik daarmee dan op mijn laptopscherm + de 2 andere beeldschermen werken en Citrix over alle 3 de schermen verspreiden?

"probleem" is dan alleen dat ik de 2 losse beeldschermen dan steeds moet "omprikken" van dock naar pc. Of kan ik de VGA uitgangen van de schermen gebruiken voor de pc en de HDMI uitgangen (met eventueel 1 verloop naar VGA) op het dock laten insteken? Als dan de laptop uit staat en de pc aan, pakken ze het signaal van de pc en andersom toch?

Modedit: Quoten is niet nodig indien je direct op voorgaande reactie antwoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo een adapter kan werken. Ik heb er ook een van USB naar DVI/HMDI/VGA. Kan prima een 2e monitor er op aan sluiten, heb een 3e nog nooit gebruikt.
Via Amazon.de ca 2 tientjes ook.

Als je een pc naar desktop wissel probleem hebt kan een KVM een oplossing zijn.
Zoek goed uit wat je nodig hebt, dus bestel online... dan kun je hem terug sturen.... als het toch niet werkt.
https://tweakers.net/kvm-switches/vergelijken/
Pas op... op een bepaald moment lopen de prijzen flink op.
Lees de originele datasheets van de fabrikant om te checken of alles goed is overgenomen.
Op de diverse forums hier en op Tweakers.net kun je veel vinden.
 
Nee, het gaat mij er puur om dat ik vanaf zowel mijn laptop als mijn pc de 2 losse beeldschermen kan gebruiken. Ik denk dus dat dat eerste een goede oplossing is. Maar klopt het als ik zeg dat ik de HDMI uitgangen van de losse schermen op het dock van de laptop kan aansluiten en tegelijk ook de VGA uitgangen van de losse schermen op de pc aan kan sluiten. Dat leidt dan niet tot problemen toch? Mits ik natuurlijk niet PC en laptop tegelijk aanzet.

Is er in deze situatie ook een mogelijkheid om wel pc en laptop tegelijk aan te hebben staan en dan de input van de schermen te switchen tussen pc en laptop?

Modedit: Quoten is niet nodig indien je direct op voorgaande reactie antwoord.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja, een KVM (Keyboard / Video / Mouse) switch... dat is wat route99 net in de vorige post uitlegt.
 
Aah helder, ik snapte niet helemaal wat de KVM-switch doet inderdaad. Bedankt!

Ik begrijp dus goed dat het niet per se nodig is dat zowel PC als laptop aanstaan?
 
Mag wel maar hoeft niet.....met de KVM kun je kiezen waar het scherm/de schermen op aangesloten zijn.
Dat kan bij een uitgebreide KVM ook voor de muis, het keyboard... etc....
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk. Laatste vraag, enigszins off topic: makkelijker is natuurlijk een 3e beeldscherm op mijn pc aansluiten. Echter heeft mijn videokaart alleen een DVI en een HDMI uitgang die al bezet zijn. Nu zijn er verloopjes van VGA naar USB. Als ik nu een goedkoop VGA-monitortje zou kopen en die met voornoemd verloopkabeltje op de pc aansluit....werkt dat dan als uitbreiding naar 3e beeldscherm? Met andere woorden: ziet mijn pc dan die usb ingang als 3e beeldscherm?

Ik vind namelijk geen (enigszins betaalbare) switch voor wat ik nodig heb:
Console --> 2 VGA en 2USB
PC: 1 VGA of DVI en 1 HDMI
 
Laatst bewerkt:
Daisychainen met beeldschermen werkt alleen met dubbele displayport poorten op de monitor. KVM switches zijn om meerdere PC's op 1 monitor aan tesluiten, en ook te bedienen met 1 muis en 1 keyboard.
Wat jij zoekt is een externe videokaart met eventueel meerdere poorten.
 
????
Hij wil de laptop en de desktop op de beschikbare monitoren aansluiten zonder telkense handmatig om te stekkeren.
Een juiste KVM kan dat voor hem doen.
Ik heb eerder nog de USB-> video convertor als 2e of als 3e videokaart genoemd en toen de TS nog meer info vroeg kwam die link erbij.
In de hele discussie kwam daisychaining nooit voorbij.... dat het toevallig ergens genoemd wordt... dat kan.... maar is in deze discussie niet relevant.
Met een juiste KVM kun je meer dan 1 monitor omschakelen, dit kon je lezen:
Dat kan bij een uitgebreide KVM ook voor de muis, het keyboard... etc....
 
Hoi Route99,

In het eerste bericht staat : "Ik weet dat je 2 beeldschermen kunt gebruiken door ze aan te sluiten op de poorten van de laptop of een hub. Maar is het ook mogelijk om 1 beeldscherm op de laptop aan te sluiten en het 2e beeldscherm op het eerste beeldscherm aan te sluiten (er van uit gaande dat de beeldschermen 2 poorten hebben)? Of krijgt het 2e beeldscherm dan geen "video input" vanuit het eerste beeldscherm? "

Dat is dan ook hetgeen waar ik op reageer, als het puur gaat om een laptop en PC aan te sluiten is de KVM-switch de enige juiste oplossing.
Voor meerdere monitoren op 1 laptop moet je al gauw denken aan een dockingstation. HP heeft overigens een heel goede port-replicator, deze werkt op de USB-3 port van de laptop of PC, deze heeft heel wat mogelijkheden en je kunt dan met het laptopscherm meegerekend, 4 schermen aan sturen.
https://tweakers.net/pricewatch/463015/hp-3005pr-usb-30-poortreplicator.html

Link is als voorbeeld gegeven, als je over USB-C beschikt worden de mogelijkheden nog wat ruimer
 
Doorlussen, Daisychainen ..... heb ik me nooit in verdiept.
Je hebt dan te maken of het wel gesupport wordt.

Heb ff bij de buren gekeken.... want zoeken... kun je tuurlijk zelf ook... al ken ik deze techniek niet... (ook jij dus...)
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/64073590#64073590
Daisychainen kan alleen als alle kabels DP zijn en alle monitoren, behalve de laatste in de keten, een DP-out hebben. Deze monitoren kan je niet daisychainen want hebben geen DP-out.
Dat zou ik persoonlijk een enorme beperking vinden en ik kan al mijn huidige monitoren weg doen....
Ik ga er dus geen energie insteken. En mijn beleving is dat het niet in jouw straatje past... tenzij je een fors budget hebt wat ik niet weet...

PS: Je hoeft me niet "formeel" te begroeten, anderen mogen nl ook reageren en voelen zich mogelijk beperkt....( er is al een paar keer een opmerking overgemaakt)
Als... je wat quoten/ richting een persoon wat wilt... : De meeste mensen doen het @ erbij, zo dus:
@formatfrits
als ik jou bedoel.
Is een stuk neutraler.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan