WooCommerce betaalmethodes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elkana

Gebruiker
Lid geworden
12 sep 2008
Berichten
170
Dag allen,

Voor een vriendin van mij ben ik bezig met een WooCommerce webshopje. Klein maar wel fijn om te gebruiken. Ze is een beginnend illustrator die ook af en toe leuke pakketjes samenstelt om creatief bezig te kunnen zijn. Deze wil zij verkopen maar dat zal op zeer kleinschalige basis zijn. Je begrijpt dus dat ze er het liefst voorlopig geen geld voor uit wil geven.

Nu is mijn vraag: zijn er ook gratis betaalmogelijkheden? Ik weet dat overschrijving uiteraard gratis is. Ik heb wel het een en ander gegoogled en gelezen maar vind het nog een beetje moeilijk te begrijpen. Paymentproviders kosten (begrijpelijk) vaak geld: Mollie, Adyen... Nu kwam ik ook de paymentprovider PAY NL tegen. Zij hebben het volgende gratis pakket: https://www.pay.nl/pakketten/pioneer Heeft iemand hier ervaring mee? Of is er ook een mogelijkheid om een Tikkie te versturen vanuit de webshop of handmatig naar aanleiding van een webshopbestelling? Ze is er ok mee om veel handmatig te doen.

Graag jullie mening en advies.
 
Ook paymentproviders zitten aan diverse contracten gebonden, dus vragen ze ook erg vaak een 'fee'.
Een Tikkie zou ook kunnen, maar ik vraag me af wat de meerwaarde is. Plus dat je een implementatie moet zoeken/maken om het geautomatiseerd te verwerken.

Een iDeal betaling gaat even makkelijk als met een Tikkie. Volgens mij zit hetzelfde systeem er gewoon achter.
 
Enige echt gratis methode is het laten vooruitbetalen via overschrijving.
 
Laatst bewerkt:
Enige echt gratis methode is het laten vooruitbetalen via overschrijving.

Of een betaallink maken voor Paypal. Maar zoals anderen ook al zeggen, voor iDeal moet je toch de tussenpersoon betalen, en anders overschrijving alleen, dat is gratis maar niet gebruiksvriendelijk.

Een tikkie vind ik zelf niets omdat daar toch ook mee gesjoemeld wordt en dat wil je niet uitstralen naar klanten.
 
Laatst bewerkt:
Nadeel van creditcards en PayPal is dat de klant het aankoopbedrag kan terugboeken nadat de artikelen zijn verstuurd.

@femke Is dit ook het geval bij een betaallink, bijvoorbeeld van PayPal?
 
TS vroeg voor gratis methodes. En dan hou je enkel Tikkie, overboeking en contant over. Zeker Paypal vraagt een behoorlijk bedrag per transactie.


.
 
Als je de linken leest die ik hier gaf over paypal lees je dat dit gratis is.

Geld overmaken in euro naar vrienden en familie binnen Nederland en naar andere EU-landen is gratis.

wel is het zo dat het gratis is als het niet voor verkoop is. Dus je zou dat op je website dus ander kunnen formuleren.
En ja, anders als het zakelijk is, dan betaal je

Geld overmaken en ontvangen

We hebben het over een 'privétransactie' als u geld overmaakt (gestart vanaf het tabblad 'Vrienden en familie' van de functie 'Geld overmaken') naar of geld ontvangt op uw PayPal-rekening van vrienden en familieleden zonder een onderliggende commerciële transactie te verrichten (dat wil zeggen, de betaling dient niet voor de aankoop van goederen of services of voor het verrichten van een andere commerciële transactie).

De tarieven met betrekking tot privétransacties zijn hieronder uiteengezet.
Binnenlandse privétransacties verzenden
Tarief
Geen kosten (wanneer er geen sprake is van een valutaomrekening)
Internationale privétransacties verzenden
Land van het adres van de ontvanger Tarief
Canada, Europa I, Europa II, Noord-Europa en VS 1,99 EUR
Elk ander land/elke andere regio 3,99 EUR

Kosten die in verschillende valuta's in rekening worden gebracht voor het overmaken van betalingen: we innen de kosten van het saldo in de valuta waarin de kosten verschuldigd zijn. Hiervoor moeten we mogelijk het kostenbedrag van uw verzendsaldo omrekenen naar de valuta waarin de kosten verschuldigd zijn. In dit geval zijn de kosten voor 'omrekeningen in alle andere gevallen' ook van toepassing.
Privétransacties ontvangen
Tarief
Geen kosten (wanneer er geen sprake is van een valutaomrekening)
 
Laatst bewerkt:
Nu kwam ik ook de paymentprovider PAY NL tegen. Zij hebben het volgende gratis pakket: https://www.pay.nl/pakketten/pioneer Heeft iemand hier ervaring mee?

Is niet gratis, ik lees namelijk het volgende:
Het Pioneer pakket is gratis en kan onbeperkt gebruikt worden wat het uitermate geschikt maakt voor webshops met weinig betalingen. U heeft dus geen maandelijkse kosten en betaalt enkel per transactie.
Zij maken ook gebruik van iDeal, Bancontact en Afterpay. Dus die vragen transactiekosten.
 
Het gaat denk ik meer om de verkoopprijs en de marge hierop.

Bij een verkoopprijs van 3,00 Euro is 0,29 Euro voor een iDeal transactie erg veel namelijk 10% van de omzet.
Maar als het product een prijs heeft van 30,00 Euro dan vallen de transactiekosten wel mee namelijk 1% van de omzet.

De marge is ook belangrijk want als er maar 8% marge op het product zit dan is 1% voor de transactie weer veel.

Met andere woorden, in welke prijsrange liggen de producten en hoe is de marge hierop.
 
Laatst bewerkt:
Bij een verkoopprijs van 3,00 Euro is 0,29 Euro voor een iDeal transactie erg veel namelijk 10% van de omzet.
Maar als het product een prijs heeft van 30,00 Euro dan vallen de transactiekosten wel mee namelijk 1% van de omzet.
Heb je helemaal gelijk in. In mijn webshop heb ik die 0,29 doorberekend in de prijs, zo kan het dus ook.
 
Wat een boel reacties, wat fijn! Dankjulliewel allemaal. Ik heb helaas nog niet eerder kunnen reageren vanwege een overlijdensgeval in de familie. Zodra het kan zal ik dit met de betreffende vriendin overleggen en hierop terug komen. Ik zie dat ik in ieder geval genoeg te lezen en onderzoeken heb. Geweldig!
 
Gecondoleerd Elkana.
Ik wens je heel veel sterkte, kracht, licht en liefde.

Dan is een webshop even niet belangrijk meer............
 
Elkana, gecondoleerd met het verlies. Sterkte.
 
Ook namens mij gecondoleerd met het verlies, en veel sterkte gewenst!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan