Herstelschijf Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Hello,

Ik heb een vraagje. Als je een herstelschijf maakt in Windows Home 10 op een pc , kun je die dan ook gebruiken met een laptop waarop Windows Home 10 is geïnstalleerd?
grtz,
slavik :rolleyes:
 
Ja, is geen enkel probleem.
 
@PHP4U ben je daar zeker van ?

  • andere hardware ? drivers ? etc....
  • licenties gebonden aan hardware : wat bij herstel op ander toestel dan oorspronkelijk...

Ik heb dit nog nooit gehoord : heb je dat zelf ooit geprobeerd ?
 
De standaard herstel Usb stick of schijf van Windows herkent je code en pakt dus altijd de juiste gegevens. Heb ik al tig maal gedaan.
Als je PC netjes is geregistreerd tenminste...en dan hoef je je code niet eens te weten. Windows vindt hem zelf...aan de hand van jou geregisteerde hardware...

Zoek naar Windows Creation Tool....in google e.d.
 
@mvdvlist : dat dacht ik ook maar dat zou bewijzen dat het NIET werkt op een ander toestel dan hetgene waar je de herstelschijf op hebt aangemaakt !
Want de geregistreerde hardware komt dan niet meer overeen !

Met Media Creation Tool zou ik het nog zien zitten : als de laptop mooi geregistreerd is.
Maar dat is de vraag hier niet : TS heeft het over een herstelschijf gemaakt op een PC (ik vermoed desktop) en die gebruiken op een laptop nadien ... ik blijf bij mijn vermoeden dat dit niet werkt !
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad wat verkeerd gelezen...Ja, dan krijg je problemen met de drivers. Achteraf de WCT gebruiken lost ook dit weer op...
 
Hi ,

Blijkbaar is er een misverstand gerezen. ik heb een herstel-usb gemaakt op mijn laptop met Windows 10.Dus de herstel-usb is bedoeld voor mijn laptop.
Maar als ik in de UEFI in de bootlist de USB optie selecteer, de secure op enable zit en deze wijzigingen opsla, dan terug opstart wil de laptop niet opstarten van de usb stick. Legacy is uitgeschakeld . De usb zit op een usb connector 2.0. Met de dvd waarop ook de herstelbestanden staan van de pc en niet van de laptop heb ik ook proberen opstarten, maar eveneens zonder resultaat.

DigiCafe schrijft waarom dit niet lukt.

Het kan dat het niet opstarten vanaf de usb stick veroorzaakt wordt doordat de Back-up van Windows 10 niet meer werkt. Deze kan geen systeemkopie meer maken en dat daardoor de "Herstel" optie ook niet meer goed functioneert. Ik weet het niet.

Daarom volg ik de redenering van DigiCafe op en heb ik een opstartmedium op usb flash drive gemaakt met de Media Creation Tool 2004.
Ik verkies een schone installatie omdat er teveel problemen zijn in de huidige Windows Home 10, die niet kunnen worden opgelost.

En nu ik op de hoogte ben gebracht door Senso dat de Back-up in Windows 10 en ook de vorige edities niet goed functioneert, en Menno Schoone ook schrijft dat de Herstelfunctie dikwijls niet lukt, wil ik een schone installatie uitvoeren op mijn nieuwe ssd. En daarna gebruik ik Aomei Backupper Standard 6.0 die wel goede back-ups kan maken en terugzetten.
grtz,
slavik ;)
 
Oké; Ik ben tevreden over de antwoorden .
De topic mag worden gesloten.
grtz,
slavik :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan