USB stick met Windows 10 Media Creation Tool start niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

slavik

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2019
Berichten
417
Beste helpmijers,

Hi everybody
Ik heb met Windows 10 Media Creation Tool een opstartbare usb gemaakt zonder problemen voor mijn laptop.
Maar wanneer ik in de UEFI in de bootlist de USB selecteer zie ik er niet de merknaam Intenso bijstaan. Security is enable. UEFI is ook enable.
Het bestandsysteem is Fat 32 . De laptop kan ook niet opstarten van deze usb .

Weten julie wat er fout gaat?

Grtz,
slavik :rolleyes:
 

Bijlagen

  • helpmij   255 13okt 2020.png
    helpmij 255 13okt 2020.png
    110,1 KB · Weergaven: 39
  • helpmij   260  13  okt 2020.png
    helpmij 260 13 okt 2020.png
    87,2 KB · Weergaven: 43
Laatst bewerkt:
@DigiCafee
Zij er twee DigiCafee's? Waarom reageer je dan nog? Ik heb net nog even naar jouw reactie gekeken op die andere topic.
 
Thanks voor de reacties.

Ondertussen is het goed gekomen om op te starten van de usb flash drive met de Windows 10 Media Creation Tool .
Eerst had ik een nieuwe ssd geplaatst in de laptop. Dan de opstart usb stick aangesloten en in UEFI in de list de usb stick geselecteerd als eerste opstart.
De Secure was Enable en de selector stond op Mode Custom, ook UEFI stond Enable.

Maar op deze manier kon de laptop niet opstarten. Ik heb de nieuwe ssd terug uit de laptop gehaald, en de oude harddisk terug geplaatst. Dan opnieuw geprobeerd om op te starten van de usb stick met de Windows 10 Media Creation Tool en dezelfde instellingen in de UEFI en deze keer startte de laptop wel op.

Maar daar bleef het bij. Er kwam een melding: We kunnen geen nieuwe systeempartitie maken of een bestaande systeempartitie vinden.
Raadpleeg de logboekbestanden van Setup voor meer informatie. Dus hier moet volgens mij wel de nieuwe ssd met een usb kabel en sata adapter aangesloten zijn om deze bewerkingen te kunnen uit te voeren.

Wat denken jullie hiervan.

grtz,

slavik :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan