• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

8 cijferig getal naar 6 cijfers?

Status
Niet open voor verdere reacties.

harrybrinkman

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2019
Berichten
95
Toppers,

Ik heb in A1 een 8 cijferig getal. In B1 wil ik hiervan graag de eerste 6 cijfers terug zien. Ik heb de formule
Code:
 =LINKS(A1;6)
geprobeerd en optisch staan er dan inderdaad 6 cijfers. Helaas zet excel er 'onzichtbaar' aanhalingstekens bij. Als ik nu bijvoorbeeld verticaal wil zoeken met als zoekwaarde B1 dan ziet ie daar tekst ipv. een getal en kan ik er niet verder mee rekenen. Het aanpassen van de celeigenschappen naar "getal" helpt niet. Die =LINKS formule zoekt naar tekst en maakt ws. van het resultaat automatisch tekst.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik in B1 een 6 cijferig getal krijg zonder tekstopmaak etc.

alvast bedankt,

Harry
 
Zonder dat je een voorbeeld hebt geplaatst, probeer dit in B1:
PHP:
=--LINKS(A1;6)
 
Laatst bewerkt:
Waar staat die 100 dan voor? Als ik nou 4 cijfers in plaats van 6 moet hebben of van rechts?
 
Delen door 10000 dan :)
Vanaf rechts wordt een ander verhaal met die methode.
 
@Senso

Voor een eigen vraag start je een eigen draad.
Popipipo kennende staat bij hem 100 voor 100.
Als je niet weet wat 100 is kun je het bij wikipedia opzoeken onder 'arabische cijfers'.
 
Voor een eigen vraag start je een eigen draad.
Er is geen sprake van een eigen vraag maar van verzoek om een uitleg/toelichting op een gegeven antwoord. Of heeft =INT(A1/100) betrekking op de inhoud van een frikandel?
 
Door te delen door 100 schuift de komma 2 plaatsen op naar links, de INT maakt er een geheel getal van, en TS krijgt de eerste 6 cijfers zoals gevraagd.
 
Bedankt voor de uitleg.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan