• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Bellengrafiek met gekleurde vlakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

theet

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2007
Berichten
142
Inmiddels heb ik heel veel tijd zitten om te snappen hoe excel omgaat met de bellengrafiek in de bijlagen.

De gegevens uit de linkertabel zie je terug in punten, grafiektype "spreiding"
De (blauw/groene) vlakken (gestapelde vlakken) worden verkregen door de tabel er boven.

Het vreemde is dat ik alleen maar met valuta (linkertabel) werk en getallen, maar ik krijg alleen een kruis (horizontale/verticale lijn)
in deze tabel door de grafiek opties voor de As, horizontaal (categorie) als "Datumas" op te maken.

Zoals beschreven heb ik het helemaal niet over datums in mijn tabellen/waarden, waarom moet ik deze as aanmerken als Datumas?
als ik "Automatisch selecteren op basis van gegevens" kies dan krijg ik geen nette verticale lijn tussen mijn vlakken...
 

Bijlagen

  • Test2.xlsx
    20,1 KB · Weergaven: 23
  • Test2.xlsx.jpg
    Test2.xlsx.jpg
    316,6 KB · Weergaven: 34
Gijsbert ik zie dat je de "Grafiek achtergrondkleur" X Y nu ook gebruikt hebt in de tabel daaronder, een rechter as hebt toegevoegd die tot 9 gaat.
Het werkt perfect, als ik het zo bekijk zit er door de bovenste waarden een relatie tussen "geld" en de vlakken lower left etc. maar hoe gaat Excel hier mee om?

Ik snap alleen nog niet wat er precies gebeurt in die tabel... kun je dit toelichten?

Tevens heb ik niet kunnen vinden hoe je de bellen ook nog in grootte kunt variëren door er een kolom aan toe te voegen, volgens mij niet mogelijk in een gecombineerde grafiek?
Of moet ik dan Visual basic gebruiken?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan