Hoe bestanden niet automatisch op One Drive?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carolina2

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2009
Berichten
79
Dag slimme PC-mensen,

Gisteren heb ik een nieuwe laptop geïnstalleerd. Nog niet alles werkt zoals het hoort.

1 Hoe kan ik mijn foto's op mijn laptop opslaan zonder dat ze in one Drive komen. Het lukt niet door bij one drive - instellingen - mappen - de vinkjes uit te zetten. Dan krijg ik een foutmelding.
Mijn laptop slaat blijkbaar automatisch alles op via One Drive. Dus nadat ik via de harde schijf alle foto's had overgezet kreeg ik een rood X en of ik een pakket wil kopen.
Ik wil geen (groter) pakket kopen. Mijn laptop heeft nog voldoende geheugen voor de foto's. Nu heb ik de afbeeldingen eraf gehaald bij One drive. En niet verrassend zijn ze ook weg van mijn laptop. Gelukkig nog op de harde schijf en een andere laptop dus dat is het probleem niet.

Alvast bedankt,

Carolina
 
Wil je Onedrive uberhaupt gebruiken ? voor andere zaken misschien. Anders haal je de app toch gewoon weg...

Wil je OneDrive op zich behouden :

a) syncronisatie : Als je de mappen op je PC onder Onedrive beperkt tot wat je wel wil synchroniseren is dat ook opgelost.
Zet je foto's dus gewoon buiten je OneDrive map op je PC en ze zullen niet meer gesynchroniseerd worden.

b) backup : let op dat je foto's niet op je OneDrive komen door je backup setting in One drive.
De beide vinkjes uit bijlage moeten afstaan.2020-10-13 16_03_53-Window.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je bestanden niet in je OneDrive map maar bijv. in Documenten op slaat, dan komen ze vanzelfsprekend ook niet in je OneDrive terecht.
 
@RogerS ... maar foto's kunnen ook van buiten die folder op je OneDrive komen als je de backup optie hebt opstaan ... zie mijn bijlage uit vorige post.
Iets dat velen niet weten...
 
Bedankt DigiCafee,
Ik ga het proberen. Ik had ze buiten OneDrive opgeslagen maar inderdaad waarschijnlijk door de Back-up van KPN in de One Drive terecht gekomen.
Nog een vraagje: ik krijg iedere keer de melding: NVIDIA niet geïnstalleerd. Moet ik dit installeren? En waarvoor?

Fijn zo'n digitale hulp ; ).

Groet, Carolina
 
Niet de backup settings van KPN hé, maar de backup optie voor foto's in je OneDrive settings ...

Wat die NVIDIA betreft : als die niet geinstalleerd is zal de display waarschijnlijk aangestuurd worden door een generieke driver, en dat werkt maar heeft weinig mogelijkheid tot wijziging van instellingen of funktionaliteit.
Heb je die installatie wel dan is de kwaliteit van de weergave verzekerd én heb je een interface (systeem tray waarschijnlijk) waar je toch wel een hele resem instellingen kan beinvloeden om aan je wensen te beantwoorden.

Dat installeren doe je best door via Device Manager te gaan, je NVIDIA adapter te selecteren en dan in het context menu (rechtermuisknop) voor update driver te opteren.
Als het goed gaat komt dan meteen de gepaste NVIDIA driver binnen voor je kaart.

Werkt dat niet - noteer dan héél zorgvuldig het typenummer van je grafische kaart (zie je ook in de Device Manager details) en zoek dat op in de download driver sektie van de NVIDIA website....

https://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
 
De foto's heb ik nu onder de C schrijf gezet. Niet onder documenten en alle vinkjes staan uit bij Back-up. En bij mappen staan de afbeeldingen niet vermeld. Fingers crossed dat het nu goed gaat.

Het NVIDIA begrijp ik niet (lees: vrouw, geen verstand van PC's). Moet ik het installeren of kan ik de melding gewoon negeren. Als ik het installeer? Wat voor voordeel heb ik ervan?
 
En mag ik nog een vraag stellen... Jij helpt immers zo goed.

Ik heb problemen met mijn Outlookinstallatie.
1 Alles geïnstalleerd en overzet. Alle mappen en verzonden items had ik overzet. Maar opeens deed Outlook het niet meer. Ik bleek een sleutel van het account verkeerd te hebben.
2 Het account verwijderd en een nieuwe account aangemaakt. Toen liepen de mappen opnieuw mijn mailbox binnen zonder dat ik koos voor importeren. Maar niet alles. Ik mis nog mappen en mails. En ik kreeg een mail van mijn host dat ik over de opslagcapaciteit zat.
3 Ik vermoed dat ik nu de mappen dubbel opgeslagen heb. Maar geen idee hoe dat kan? Outlook was leeg toen ik het nieuwe account installeerde.
4 Weet jij hoe ik dit kan oplossen? Dus hoe ik gewoon binnen mijn opslagcapaciteit kan blijven en al mijn mappen terug kan krijgen?
 
  1. Welke is je mail provider waarover je het hier hebt ?
  2. Wat is je quotum voor mail daar ?
  3. Hoe connecteer je ? ik veronderstel IMAP
  4. Heb je dezelfde account opnieuw aangemaakt binnen Outlook en dus maar één account bij je provider of heb je echt een nieuw mailadres aangemaakt ?
 
Hoi DigiCafee,
Het probleem wordt opgelost door mijn provider. Ik bleek een popaccount te hebben en ik kreeg alleen de IMAP-mappen.
We zijn nu alles aan het overzetten.
Ik zet deze post op opgelost.

Super bedankt voor het meedenken. En hopelijk is de One Drive nu ook goed gelukt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan