Smartphone verbinden met Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben zinnens morgen alles te verwijderen en opnieuw te beginnen of enkel te gebruiken wat wel ok is.
Hopelijk begrijp je dit...zit hier al eens ganse dag te zoeken.

Bedankt en misschien (hoop ik) to morgen.
 
Ik begrijp het, en hopelijk geldt dat andersom ook. De meeste helpers doen het tussendoor.
En een soort recept uitschrijven voor complexe gevallen waarin de helper niks vergeet wat de onervaren vragersteller mogelijk niet kan weten... is bijna niet te doen.

Voorbeelden van wat de logboeken in de Even viewer inhouden:
https://pcmweb.nl/artikelen/windows-10/windows-troubleshooting-met-logboeken/

Een uitgebreide handleiding hoe je in de logboeken meldingen op kunt zoeken:
https://www.softwaregeek.nl/windows-2/48155/

Het is geen rocket science, er is wel een drempel, maar neem je die eenmaal dan komt er best veel info te voorschijn.
Bijna alles staat op datum/tijd gelogd, dus je hoeft in de diverse logboeken in eerste instantie alleen maar daar naar te kijken.
Toen ik jaren..... geleden met Linux begon stond internet nog in de kinderschoenen, toen moest ik een boek kopen om wat te te leren.
Ben geen IT-er en was zelf in die tijd alleen maar gebruiker van de PC uit de eerste ca 10 jaren.
Maar door goed te lezen ben ik er uit te komen. En zonder dat je even op internet fatsoenlijk kunt zoeken zoals nu. De Linux sites die er waren, waren voor een starter vaak te hoog gegrepen ook nog. Waren van een erg hoog niveau vaak in nerds taal ook nog.

Tja... een ding kan ik niet veranderen... niet iedereen heeft er zin in om er iets meer energie in te stoppen.... helaas is ons plug & play beloofd, maar je ziet zelf.... er zijn situaties dat dit toch niet meteen werkt.
Dus iedereen kan kiezen: je gooit het zaakje in de hoek vaak met het idee.. "het moet toch werken" ... je vraagt hier of elders... of je steekt er zelf ook meer energie in, immers wij weten ook niet alles en zijn zo sterk afhankelijk hoe de antwoorden terugkomen/en onze vrijwilligerstijd die we er vrij voor kunnen/willen... maken.
Over die 3 keuzes ga ik niet... maar ik ga wel over mijn eigen tijd (ben ook nog 3 dagdelen vrijwilliger in de kringloop)
 
Laatst bewerkt:
Toch nog het volgende: Als ik bluetooth open vind ik het volgende een verbinding met telefoon in auto's ( die zijn ok) en zie ik ook PCASUS (mijn laptop) maar die laatste geeft steeds aan dat hij niet kan verbinden...
In de mededelingen van mijn telefoon zie ik dit:
Begeleidende app voor jouw telefoon: Verbonden met jouw telefoon op PCASUS (naam van mijn Galaxy A50)

Het lijkt er dus toch op dat er een app geïnstalleerd is die het oproepen verhindert.
App.jpg

Bedankt om nog eens opnieuw te berichten.
 
:thumb: fijn deze terugmelding
Die valt in de klasse die in #15 genoemd is...

Heb je wel op toestemming gegeven, zoals onder punt 6?
Of ben je die toestemming kwijt geraakt op een of andere wijze?


Mijn ega heeft een Android (totaal ander merk dan jij), en als ik af en toe een probleempje bij haar oplos, er zit niks anders op om na te lopen hoe jouw toestemmingen er uit zien en welke app mogelijk de oorzaak is.

Een voorschot:
https://support.microsoft.com/nl-nl...oplossen-82b6c6aa-544e-d4af-fd5d-2629a2a95835
Dit stuk oa over energie instellingen:
Ik heb problemen met het maken van een verbinding tussen mijn Android-apparaat en mijn pc
Voordat we de instellingen gaan wijzigen, raden we u aan om snel de volgende controles uit te voeren:

nog eentje... is alles met je Wifi wel OK?
Hoe kan ik de verbinding tussen mijn Android-telefoon en pc verbeteren?
Om de snelste en meest betrouwbare verbinding te garanderen, moeten uw Android-apparaat en pc zijn verbonden met hetzelfde vertrouwde Wi-Fi-netwerk. Deze optimalisatie is niet mogelijk via een openbare verbinding, bijvoorbeeld in een openbare werkplek, hotel of luchthaven.

Wanneer u voor het eerst verbinding maakt met een Wi-Fi-netwerk via Windows 10, wordt u gevraagd of u deze wilt instellen als openbaar of privé (vertrouwd). U kunt dit ook op elk gewenst moment wijzigen.

Deze wijzigingen zijn misschien niet altijd mogelijk, bijvoorbeeld als de netwerkverbinding wordt beheerd door uw werkplek.

Lees de reviews eens door wat anderen voor problemen hebben en mogelijke oplossingen.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.microsoft.appmanager&hl=nl

En dat kun je ook op het Microsoft forum doen. Link even niet bij de hand.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan het ploeteren...ouder worden zeker...maar kan probleem niet verteren...

Stap 1Stap 1 : Je PC opzetten met de app en je telefoon verbinden.

1. Start je app, klik Android rechts en daarna Continue.
Ik denk nooit een toestemming te hebben moeten geven of een telefoon te hebben ingebracht.

Ik zie dat niet. Mijn app is gestart maar vind android om rechts te klikken niet en volgende niet. Zoek verder.


Ik heb op "koppelen met windows geklikt...vervolg begint te zoeken: resultaatApp 4.jpg en daaronder: controleer je pc via Jouw telefoon-app op je pc.Hierdoor wordt de definitieve machtiging verzonden naar je telefoon.
Maar hoe dit moet is ook een raadsel.

Zal even afwezig zijn sorry.
 
Er is vast iemand hier die dit al gedaan heeft, ik nooit en heb te weinig Android/ zeker combi Win10 ervaring.
 
Ik zie eigenlijk ook de toegevoegde waarde van deze app niet, nog afgezien van de talloze negative feedback op deze app in de Google Play store ( dat het niet werkt / instabiel is ).
Immers kun je ook bij je bestanden indien met kabel aangesloten, het bellen op zich voegt ook niets toe want je moet je telefoon toch binnen de 10 mtr van de pc hebben vanwege de Bluetooth verbinding.
Dan kun je net zo goed een gesprek beginnen met de telefoon in de hand.
Zou je dat, om welke wazige reden ook, via de pc willen doen, heb je ook speakers en een microfoon nodig, of een webcam waar een microfoon in zit lijkt me.
Uit de info in de Play Store blijkt verder ook dat de telefoon via WiFi verbonden moet zijn met hetzelfde netwerk als de pc, naast de Bluetooth-verbinding van telefoon en pc..
Beetje dubbel op zeg maar...
 
srapheap, het telefoon gedeelte weet ik niet nog niet) alhoewel dat dit wel lukt zou moeten lukken
Maar de rest (Meldingen, foto's, berichten, sms, apps) zou ik de documentatie hierover maar eens doorlezen.
Want al die zaken kan ik nu al vanop de laptop openen, overzetten enz...
Enkele voorbeelden: de appsApps A.jpg
Ik klik op instellingen Apps B.jpg
of Google nieuws Apps C.jpg of foto's..

Of dit allemaal nodig is, daar mag iedereen over oordelen en zijn mening hebben...maar niets blijft stilstaan...

Zou het eens nagaan.
 
Daar heb ik helemaal geen behoefte aan, met alle respect.
Ik hou telefoon en pc strikt gescheiden en als ik al iets van de foon naar de pc wil hebben drik ik gewoon de kabel erin, niks moeilijk gedoe waarmee jij al een tijd zit te klooien...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan