Smartphone verbinden met Windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
Berichten
992
Ik denk ik, verkeerdelijk, deze vraag naar het "Windows" forum te hebben doorgestuurd.

Het verbinden is van beide is OK, maar "oproepen" aanklikken geeft het volgende resultaat: "U hebt apps geïnstalleerd die verhinderen dat U oproepen kunt plaatsen" en "Bij gebruik van sommige apps kunt U geen oproepen plaatsen"

Hoe kan ik eventueel vinden welke app het probleem veroorzaakt ?
 
Had ik ook al gegoogeld, maar wordt niets over apps gemeld. Ga eens proberen enkele apps te sluiten en nagaan of...
 
Wat je wilt oproepen, met welke app en hoe is inderdaad niet duidelijk.
Gaat het om VOIP of om een app met fotos die je syncen wilt.. of... etc.. . ?????
Geen idee wat je bedoelt.

Beschrijf eens stapsgewijs waar je wat doet en waar het goed, maar vooral waar het niet goed gaat en dan ook nog per apparaat.
 
Heb de verbinding gemaakt (zoals eerder) tussen mijn Android smartphone en mijn pc (Windows 10).
App.jpg

Alle funties draaien normaal behalve "oproepen".
 
Met mijn telefoon ( Google Pixel 3 met Android 11 ) kan ik gewoon bellen als deze via de usb-c is aangesloten op mijn pc met Win 10.
Als de telefoon aangesloten wordt is de standaard instelling "Opladen" maar ook als ik voor "Bestandsoverdracht / Android Auto" kies kan ik gewoon bellen.

Misschien is het handig als je even vermeld om welke telefoon het gaat, welke Android-versie daar op staat en welke verbindingskabel je gebruikt ( usb C / micro usb of anders )..
Want nu weet niemand iets behalve dat het een Android toestel betreft...
 
Het is een Samsung galaxy A50.

Langs "In jouw telefoon" krijg ik dus actueel alle berichten, meldingen, foto's in mijn pc binnen en kan ik ook vanaf de computer in de A50 naar bvb foto's gaan.
Enkel "oproepen (bellen) lukt niet.
 
scrapheap bekijk de link van manamana daar zit o.a. de uitleg in maar niets over "oproepen en apps"
 
Tis wel touwtrekken....:eek:

Er was nog een vraag: Welke kabel... anders moeten wij gaan opzoeken welke kabel er voor die Samsung galaxy A50 nodig is....

En als het probleem in je PC zit....dan is dit handig:
Beschrijf je PC/laptop compleet als ff lukt, dus type nr etc...
En welke versie Windows 10 nr heb je en heb je alles up to date?

En zitten er gele uitroeptekens in Apparaat beheer van Windows 10?
Welke meldingen zie je in de Windows logboeken die er staat op die tijdstippen?

Samen maken die een plaatje waar helpers wat mee kunnen...
 
Laatst bewerkt:
Geen kabel nodig: volledig draadloos.
Laptop Asus Vivobook Pro 17
Windows 10
Apparatenbeheer: geel uitroepteken in beveligingsapparaten: "Trusted platform module 2.0" maar dat staat daar al een tijdje en had ik al vermeld in vorige vraag op het forum.
Denk niet dat het probleem op de laptop zit maar wel op de A50 waar de apps zitten.
Open eens de link van manamana !
 
Onderdeel Oproepen stuurt de belfunctie van de telefoon aan.
Hiervoor moet echter wel een Bluetooth-verbinding met de telefoon worden opgezet, het blijkt echter niet altijd even makkelijk te zijn om deze op te zetten en te behouden!
De vraag is dan: Is die verbinding er en blijft deze intact..?
 
Weet ik niet, maar veronderstel van wel. Bijgevoegd bvb alle apps van mijn smatphone rechtstreeks van de smartphone op mijn pc. Klik ik op een app gaat die open en kunt ge er in wijzigingen in aan brengen.
Dat gebeurt allemaal draadloos. Hiervoor in veronderstel ook bluetooth nodig;App1.png
 
Alles was op die manier ingesteld.
Ben daar nu even mee gestopt omdat pc en telefoon gekoppeld zijn in bluetooth maar niet verbonden.
De verbinding die ik eerder naar langs de Microsoft account uitvoerde gebeurde of manueel invullen of qr code scannen.
Manueel uitgevoerd en daar hapert waarschijnlijk de iets.
Ga nu proberen met Qr code maar weet nog niet hoe dat moet...
 
Moet de huidige installatie van "jouw telefoon" app eerst verwijderen ?

1. Start je app, klik Android rechts en daarna Continue. Ik vind dit niet.
Als ik de app jouw telefoon klik, opent de huidig geïnstalleerde app maar zie niet klik op "Android rechts en vervolgens"

2. Geef je mobiel nummer in, Send en Microsoft zend je vervolgens een berichtje met een link die je moet toelaten je Android toestel te configureren.
 
Over die situatie wordt zo te zien niet geschreven.
Ik maak bij zulke problemen vaak een image. Dan kan ik altijd terug.
En je hebt meer kansen.... immers je hebt die image...
Voor helpers is dit vaak ook lastig, tis bepaald geen standaard programma en er zijn weinig mensen met ervaring (klopt dat?).
Dus eigenlijk moet je naar de oorzaak zoeken.....

Staat er op het tijdstip van het probleem nog iets in de Windows logboeken?
https://confluence.atlassian.com/co... command prompt,Type eventvwr and click enter.
 
Doe hoogstwaarschijnlijk niet wat moet want dit vind ik ook niet: Geef je mobiel nummer in, Send en Microsoft zend je vervolgens een berichtje met een link die je moet toelaten je Android toestel te configureren.
 
Effe kijken duurt toch niet zo lang... wij zijn zo afhankelijk van kleine zaken.... als je en dat mobieltje niet hebt en dus niks even kunt bekijken.... daar blijft iig mijn dvies maar zeer beperkt.

Google eens Engels talig en kijk of je iets herkend wat wij mogelijk niet zien of iig niet opvalt...
Zo pak je een veel groter bereik waar mensen problemen en mogelijk ook oplossingen delen.
 
Sorry lijken problemen met de verbinding Helpmij (site niet bereikbaar)...nu wel ...Log.jpg
Weet niet wat ik hierin moet zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan