word tussenruimte pagina's

Status
Niet open voor verdere reacties.

diede182

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jan 2019
Berichten
3
Hallo,

Wanneer ik word open staan opeens mijn paginas tegen elkaar aan. of zelfs net over elkaar heen. hoe krijg ik mijn grijze tussenruimte weer terug tussen mijn pagina's?
 

Bijlagen

  • 2020-10-14 15_18_57-Window.png
    2020-10-14 15_18_57-Window.png
    52,4 KB · Weergaven: 56
Probeer het volgende: plaats de muis precies op de scheidingslijn tussen 2 pagina's en dubbelklik wanneer je het volgende ziet verschijnen:
5f87096d79b38-Ashampoo_Snap_2020.10.14_16h18m31s_005_.png

Daarmee krijg je de grijze tussenruimte weer terug tussen de pagina's.

Het kan ook zijn dat je per abuis een instelling hebt gewijzigd.
Je geeft niet aan welke versie van Microsoft Word jij gebruikt.
Zo gaat het in Word 2016:
Klik op Bestand
Klik op Opties (staat helemaal onderaan in de linker kolom)
Klik in het venster Opties in de linker kolom op Weergave.
In het rechter paneel moet er een vinkje staan voor 'Marge weergeven tussen pagina's in Afdrukweergave'
En controleer natuurlijk ook of Afdrukweergave geselecteerd is: klik in de menubalk van Word op Beeld en klik dan op Afdrukweergave.
 
Ik denk niet dat iemand 'per abuis' op <Bestand>, <Opties>, <Weergave> klikt en dan, nog steeds geheel abuis, de optie <Marge weergeven tussen pagina's in Afdrukweergave> aan/uit zet. Hoewel alles mogelijk is :). Ik denk dat per ongeluk dubbelklikken op de scheiding tussen de twee pagina's veel meer voor de hand ligt. Dubbelklikken op de scheidingslijn is dan ook in mijn ogen de oorzaak en de oplossing. Hoewel de werkwijze via het menu de indruk wekt dat je daarmee een programmainstelling wijzigt, is dat niet zo: je verandert alleen de instelling voor het actieve document. Dus zowel dubbelklikken als de weg van het menu verandert alleen de instelling voor het document dat je aan het bewerken bent. Je kunt dus per document bepalen of je de marges wilt zien of niet.
Het is overigens niet zo dat je documenten 'over elkaar heen' liggen, zoals je wellicht denkt. Wat je ziet, is een weergave zonder kop- en voetteksten. En dat je nog een deel van het logo ziet, komt dus doordat het logo voor een deel 'overvloeit' naar je document. Oftwel: de afbeelding is groter dan de ingestelde koptekst.
 
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, OctaFish. Daarom begon ik ook met dubbelklikken op de scheidingslijn.
De rest dacht ik voor de volledigheid toe te voegen, maar had ik beter weg kunnen laten.
 
Helemaal duidelijk....bedankt!
Office is geweldig, maar je kunt soms met hele kleine dingetjes enorm vastlopen....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan