Opstarten zonder Pincode

Status
Niet open voor verdere reacties.

RienBOZ

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2020
Berichten
8
Goede morgen,

na een update van Windows moet ik weer aanmelden met mijn pincode.
Als ik naar de windows knop + R ga en dan naar Netplwiz krijg ik een scherm waar de gebruikersaccounts staan.
maar daar kan ik niets aan of uit zetten wat aanmelden aangaat.
Dus ik denk dat ik verkeerd zit te zoeken dus als er iemand is die me kan helpen, graag!

Heb ook al verschillende dingen gevonden via Google maar nog niet de oplossing (helaas)

Bedankt alvast vriendelijke groet
Rien Aarden
 
Dit gelezen..?
Ik heb ervoor gekozen om Windows zonder account te installeren ( offline account ), Windows start dus automatisch door naar het bureaublad, ook na updates.
Een wachtwoord toevoegen aan een account kun je achteraf altijd nog doen via Gebruikers account in het Instellingenscherm.
Met deze aanpak:
https://www.majorgeeks.com/content/page/how_to_disable_the_windows_10_login_screen.html
Ben je altijd ook admin.....
Eerst die vraag: Klopt dat?

Zoja...:
Dus das super handiger omdat je nooit een admin toestemming met wachtwoord hoeft in te vullen...
Maar wijs een onervaren gebruiker er wel op dat alle kwaad, virussen/trojans, etc... met een account als deze, en admin en geen wachtwoord.... de deur wijd wagen open zet.
Je heb eigenlijk vrijwel alle veiligheid op die manier omzeild/uitgeschakeld.
Vind het zelf geen optimaal advies voor onervaren gebruikers... zeker als ze er niet op gewezen worden wat het gevaar is om het zo te doen.
 
Dat is ook exact de reden waarom ik er aan toegevoegd heb dat je in een later stadium altijd nog een wachtwoord kunt instellen onder Gebruikersaccounts.
De verwijzingen zijn dus puur en alleen bedoeld om van deze login af te komen.
Uiteraard spreekt het voor zich dat de pc , na opgeven van een wachtwoord, wederom met een inlogscherm zal komen na opstarten of slaapstand.

Zelf ben ik redelijk op de hoogte van de risico's van het uitschakelen van de inlog-procedure en UAC maar ik voorzie dan ook in minimaal 2 schijf-images / week voor het geval dat.:thumb:
 
Ach, allemaal bangmakerij, ten eerste ben je NOOIT administrator, alleen in naam, ten tweede, als er verder niemand in de omgeving er geen misbruik ervan zou willen maken maakt het geen ... uit, heb al mijn computers op lokaal account zonder wachtwoord.
Zwarte wolkjes versprijden heet dat.
Virussen en trojans haal je zelf binnen en kan op elke computer.
 
Verrassend naïef vind ik dat : had ik van jou anders verwacht !
Je laat dus botnets, hackers, ransomware exploitanten en dergelijke gewoon binnen op je PC ? Er is natuurlijk altijd enige kans dat je uit hun vizier blijft maar iemand die eventjes een keylogger op je PC installeert (en zonder wachtwoord kan dit gewoon met je eigen account) mag dus je login-gegevens van je Internet bankieren gewoon afvangen ? En dat zeg je dan ook nog hier op dit forum ! Goe bezig ...
 
@DigiCafee : Je kunt de zaken ook overdrijven...

Jij beweerd dus dat het gebruik van een loginscherm / pincode je beschermd tegen alles wat je hierboven aanhaalt..?
Dát is de meest grote kul die ik ooit gehoord heb.
Windows is zo lek als een mandje, MS heeft op Patch Tuesday 87 !! lekken gerepareerd waarvan een aantal kritisch.
Dat ga je echt niet oplossen d.m.v. een login.
We laten dan even de veiligheidsdiensten buiten beschouwing die jouw pc hacken m.b.v. allerlei schimmige tools en exploits die reeds bekend maar nog niet gerepareerd zijn.

Daar doet een login ook niet tegen.
Het feit is èn blijft dat 99% van de ellende die pc-gebruikers ervaren te wijten is aan hun eigen handelen zoals het zonder lezen klikken op allerlei links, openen van email-bijlages etc.
Ook daar helpt een login niet tegen.

Ik ben de enige gebruiker van 2 pc's en gebruik op beide ook een lokaal account zonder wachtwoord omdat ik dat gewoon bloed irritant vind en het niets toevoegt, maar dat is mijn keuze, vandaar de 2 images / week.
Nee, ik ben niet alwetend maar door de images bescherm ik mij wel tegen het risico dat er ooit iets kan / mocht gebeuren.
 
Laatst bewerkt:
We gaan er geen welles/nietes van maken maar hoe je images je beschermen tegen identity theft of ophalen van je bank login ontgaat me ...
En het is niet omdat er geen 100 % garantie op veiligheid is als je je huis beveiligd dat je dan maar gewoon de voordeur openzet niet ?

Maar uiteindelijk : als je je daar goed bij voelt en zolang het niet foutloopt is het natuurlijk wel je eigen keuze.
 
Opgelost

Het probleem van inloggen is opgelost.

Het kwam omdat mijn werk account ook gekoppeld was aan Microsoft
ik heb dit verwijderd en nu werkt alles weer als vanouds.
dus zo zie je maar een vinkje aan of uit en alles veranderd!

bedankt en een fijn weekend

Groet
Rien
 
Verplaatst naar Windows sectie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan