Partitie vergroten

Status
Niet open voor verdere reacties.

puppystad

Gebruiker
Lid geworden
1 apr 2015
Berichten
31
Beste allen,

Ik heb in mijn laptop een 2e (grotere) SSD schijf gezet. Nou was mijn plan om de nieuwe, grote, SSD als standaard schijf te gebruiken en de oude, kleine, als extra schijf er bij.

Om dat voor elkaar te krijgen heb ik de kleine SSD gecloned naar de grote SSD.

Het probleem is alleen dat de partities 1:1 zijn overgenomen waardoor windows nu denkt dat ik 2 kleine schijven heb. Als ik bij schijfbeheer kijk zie ik dat een deel van de grot SSD nog niet is toegewezen. Ik heb geprobeerd om primaire partitie van de grote schijf uit te bereiden, echter, dan krijg ik een waarschuwing/foutmelding.

Hoe kan ik deze partitie toch uitbereiden zodat ik uiteindelijk een grote primaire schijf heb waar windows en alles van draait, en een kleine schijf voor extra's.

In de bijlage heb ik screenshots.

Alvast bedankt voor het meedenken.

Puppystad
 

Bijlagen

  • Schermafbeelding 2020-10-15 122908.png
    Schermafbeelding 2020-10-15 122908.png
    162,9 KB · Weergaven: 44
  • Schermafbeelding 2020-10-15 122952.png
    Schermafbeelding 2020-10-15 122952.png
    45,9 KB · Weergaven: 42
  • Schermafbeelding 2020-10-15 135645.png
    Schermafbeelding 2020-10-15 135645.png
    8 KB · Weergaven: 40
Bij gebruik van Schijfbeheer moet de niet toegewezen ruimte direct achter de C partitie liggen voor zover ik weet, en dat ik bij jou niet het geval.
Probeer het eens met Minitool..?
 
Bij gebruik van Schijfbeheer moet de niet toegewezen ruimte direct achter de C partitie liggen voor zover ik weet, en dat ik bij jou niet het geval.
Probeer het eens met Minitool..?

Ah dat is een logische verklaring. Gisteravond had ik ook al minitool geprobeerd, en toen werkte het niet. Net nog een keer geprobeerd en nu heeft hij het netjes gedaan. Bedankt voor de hulp, het probleem is opgelost.

/sluit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan