Gamen op 3 beeldschermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
492
Ik heb nu 3 beeldschermen aangesloten op mijn videokaart (1x HDMI, 1X DVI en 1x Minidisplay port). Voornamelijk omdat dit in mijn werk handiger is.

Ik gebruik nu de volgende schermen:

Links philips 200ws8fb op 1680x1050
Midden Fujitsu B24-8 TE Pro op 1920x1080
Rechts philips 200ws8fb op 1680x1050

Het middelste scherm is qua formaat iets groter dan het linker en rechter (die 2 had ik namelijk al). Links en rechts is precies hetzelfde scherm.

Nu wil ik ook eens proberen hoe het gamen op 3 beeldschermen is, maar ik merk dat dit door de verschillende resoluties nogal een vertekend beeld geeft. Is daar een oplossing voor? Zoals gezegd: het beeld van het middelste scherm is wat groter dan de andere 2.

Is er bijvoorbeeld een manier om het middelste scherm qua grootte aan te passen en even groot te maken als de linker en rechter?

Ik kan via AMD Catalyst Control Center de optie "Eyefinity" aanzetten waardoor ik virtueel van 3 schermen 1 geheel maak. Echter doordat de middelste afwijkt in formaat geeft dit een vertekend beeld.
 
Laatst bewerkt:
Al geprobeerd de resolutie van dat grotere scherm te verlagen tot het niveau van de andere 2..?
Je zult dan waarschijnlijk wel zwarte balken zien als dat lukt...
 
Ja, dat heb ik geprobeerd maar die zwarte balken komen niet. De icoontjes en bureaublad achtergrond worden alleen wat groter weergegeven.
 
Duidelijk...dan houdt het voor mij op, heb zelf nooit meer dan 2 schermen met dezelfde max. resolutie gebruikt...
 
De 2 beeldschermen die hetzelfde zijn zijn de volgende:

https://www.google.nl/amp/s/www.philips.nl/c-p/200WS8FB_00.amp/lcd-breedbeeldmonitor

Nu vind ik op Marktplaats een iets ander type met wel dezelfde afmetingen en schermdiagonaal. Zie link:
https://www.google.nl/amp/s/www.philips.nl/c-p/200WB7ES_00.amp/lcd-breedbeeldmonitor

Zou ik deze 200WB als 3e monitor bij mijn 200WS kunnen zetten en daardoor beter op 3 schermen kunnen gamen zonder dat de beeldverhoudingen niet meer kloppen? Is het effectieve schermoppervlak dus gelijk aan mijn 200WS?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan