Windows 7 opstartbeheer - radeloos!

Status
Niet open voor verdere reacties.

MauriceS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2020
Berichten
3
Hallo,

Na jaren gebruik van mijn computer met Windows 7 kom ik plotseling bij het opstarten in de 'Windows opstartbeheer' omgeving (te zien op de afbeeldingen in de bijlage).

Ik ben niet meer in het bezit van de Windows-installatieschijf. Ik kan Windows 7 nog wel selecteren als besturingssysteem, maar bij selecteren kan Windows niet gestart worden "Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:

1. Plaats de Windows-installatieschijft etc. (Deze schijf heb ik niet).

"Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

Bestand: \Windows\system32\config\system

Status: 0xc000014c

Informatie: Kan Windows niet laden omdat het systeemregisterbestand ontbreekt of beschadigd is."

Zou iemand mij hierin kunnen assisteren? Dat zou geweldig zijn, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Maurice

- Geen toegang tot opdrachtprompt
- Niet in het bezit van productcode
 

Bijlagen

  • WhatsApp Image 2020-10-14 at 12.41.03.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-14 at 12.41.03.jpeg
    166,1 KB · Weergaven: 43
  • WhatsApp Image 2020-10-14 at 12.41.04-2.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-14 at 12.41.04-2.jpeg
    180,1 KB · Weergaven: 49
  • WhatsApp Image 2020-10-14 at 12.41.04.jpeg
    WhatsApp Image 2020-10-14 at 12.41.04.jpeg
    127,7 KB · Weergaven: 47
Laatst bewerkt:
Via de opdrachtprompt
chkdsk c: /f /r
en
sfc /scannow
 
Op die screenshot > Windows Foutherstel staat een optie > Veilige modus met opdrachtprompt.
 
Reactie

Bedankt voor jullie reactie. @Senso ik heb helaas geen toegang tot de opdrachtprompt, als ik die optie selecteer dan gebeurt er niets. Verder ben ik niet in het bezit van de productcode, zijn er andere mogelijkheden?
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de vierde optie kiezen "Laatst bekende juiste configuratie" omdat systeemherstel ook een backup van het register in herstelpunten heeft.

Een schijf van Windows om mee op te starten kan je natuurlijk wel ergens lenen en dan heeft u geen productcode nodig. Voor de media creatie tool van de volgende pagina zou u ook geen licentie nodig hebben: https://heidoc.net/joomla/technolog...icrosoft-windows-and-office-iso-download-tool
 
Dat betreft geen Media Ceatie tool, die is er alleen voor Win 10. het is uitsluitend een download-programma waarmee je verschillende Windows en Office ISO-bestanden kunt downloaden.
Deze ISO moet je vervolgens met een brandprogramma op dvd branden om een opstartbare Windows installatieschijf te krijgen.
Andere mogelijkheid is om deze ISO m.b.v. Rufus, op een usbstick weg te schrijven, dan kun je met deze stick hetzelfde als met een dvd....Windows installeren / repareren.
 
Opgelost!

Bovenstaande bedankt voor jullie input, ik heb windows er in zijn geheel vanaf gehaald en windows 10 gedownload.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan