SD kaart lezer nieuwe pc crasht

Status
Niet open voor verdere reacties.

bouncer1980

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2006
Berichten
326
op mijn nieuwe pc heb ik naast de USB poorten achterop ook aan de voorkant bovenop een 3 tal usb poorten en 1 usb 3.0 + 1 sd kaart lezer.

Helaas deed deze sd kaart lezer het niet. De usb 3.0 herkent mijn usb stick wel, maar als ik een bestand naar de pc wil kopiëren blijft hij vasthangen na 55%, heb dit mel elke usb stick. De usb 2.0 poorten bovenop werken wel.

Ben met het probleem van de sd kaart lezer teruggegaan naar de winkel, daar hebben ze een cardreader ingebouwd. Leek te werken, totdat ik probeer bestanden van de sd kaart naar de pc te kopiëren, dan hangt hij al meteen aan het begin, ook hier met verschillende sd kaarten geprobeerd.

Ik ga morgen maar weer terug naar de winkel, lijkt mij toch een hardware issue en geen software, of vergis ik mij?
 
Kan een hardware defect zijn maar ook een rotte usb3 driver...
 
hardware defect kan natuurlijk, maar lijkt mij minder waarschijnlijk op een nieuwe pc.
Hoe kan ik een usb3 driver herstellen? Maar daarmee wordt het probleem van de sd kaart lezer nog niet verklaard, die is namelijk aangesloten op usb2.0
 
Zet eens een link naar het hardware-overzicht van Speccy in je volgende reactie..?
Dan wordt in elk geval duidelijk over welke hardware we praten wat betreft moederbord etc.
Die link van Speccy krijg je als volgt:
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer snapshot" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.
 
Voor die dingen moet de kabel binnen de pc kast wel heel goed aangesloten zijn op de plek waar het hoort... anders heb je al snel storing... had ik hier ook onlangs. Wrs bij mij deels los geraakt omdat ik iets anders ervoor gedaan heb.
En let op dat je bij het aansluiten niet per ongeluk een van die pinnetjes ombuigt... kan ook een reden zijn voor vreemd gedrag, terwijl bijv lampjes wel branden, etc....
 
alles zit op zijn plaats, is ook niet dat iets niet herkend wordt, maar dat het tijdens het kopieerproces vast blijft hangen.
Nou ja, pc is eind september gekocht, ik ga er gewoon mee terug, dit mag niet op een nieuwe pc lijkt mij.
Mogen ze een oplossing verzinnen
 
Zet eens een link naar het hardware-overzicht van Speccy in je volgende reactie..?
Dan wordt in elk geval duidelijk over welke hardware we praten wat betreft moederbord etc.
Die link van Speccy krijg je als volgt:

dank je, ik heb hem momenteel losgekoppeld in de auto staan, breng hem straks even langs bij de winkel. Zodra ik hem weer thuis heb zal ik deze stappen uitvoeren!
 
Je hebt gelijk, als er nog garantie op zit moeten zij het maar oplossen, niet zelf aan gaan klooien..
Succes, laat maar horen hoe het afloopt :thumb:
 
ga ik doen! Is 28 september 2020 gekocht, mag zwaar hopen dat er nog garantie op zit :)
 
het frontpaneel en de kaartlezer waren defect, zijn vervangen en werkt nu wel goed!
 
Mooi dat het is opgelost en dank voor de link.
Ziet er verder goed uit, zie geen rare dingen :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan