• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tijdsverschil zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

alletwee

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2009
Berichten
35
Voor mij te ingewikkeld dus ik roep graag jullie hulp in.
In de bijlage een excel met tijdstippen van website bezoekers.
Deze staan 1 1 cel met datum, tijdstip en AM of PM.
Wat ik zou willen is dat er achter elke cel een tijd komt te staan zodat ik kan zien hoeveel tijd er tussen de bezoekers zat.
Ik heb dit in de bijlage al een keer handmatig ingevuld maar daar is ongetwijfeld een andere oplossing voor.
Ik heb al geprobeerd met gegevens tekst naar kolommen te werken maar blijf dan met drie kolommen zitten en krijg ook de tijd niet omgezet naar 24 uur weergave.
kortom ik loop vast.
Graag jullie hulp en bij voorbaat mijn hartelijke dank.

Frans
 

Bijlagen

  • tijdsverschil.xlsx
    16,2 KB · Weergaven: 20
Je zoekt het veel te ver.
Zet in B3:
PHP:
=A3-A2
Trek deze door naar beneden en geeft kolom B de notatie 'tijd'
 
Wat stom

Wat stom van me zeg. Hartelijke dank voor je hulp. Hier kan ik weer mee verder. Ik maak het mezelf dit keer dus veel te moeilijk.

Bedankt

Frans
 
Nog even een vraag

Sorry maar ik ben er nog niet uit, gedaan wat je zei maar dan kom ik bij cel B240 opeens met "Waarde"
Wat is er daar anders dan de voorgaande cellen? (de bijlage is nu een ander bestand)
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    62,4 KB · Weergaven: 26
De datum in kolom A heeft Amerikaanse notatie. Aangezien jouw landinstellingen anders zijn wordt 9/13 door Excel dus geïnterpreteerd als de 9e dag van de 13e maand i.p.v. 13-september. Die datum bestaat niet dus foutmelding.

Dit gaat eerder ook al niet goed, als je in bijvoorbeeld B207 de celeigenschappen op "tijd" en "37:30:55" zet zie je dat voor Excel er 731 uur, 40 minuten en 18 seconden tussen B207 en B206 zit.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt, ik ga zoeken hoe ik die taalinstellingen dan aan kan passen.
 
In bijlage een formule/hulpkolom-optie. Wel ingewikkeld geworden, denk dat het nog wat simpeler kan... maar werkt wel.
 

Bijlagen

  • test (AC).xlsx
    90 KB · Weergaven: 53
Dag Frans,

Pas terug van weg geweest... ik had natuurlijk niet je ganse lijst bekeken en veronderstelde, onterecht dus, dat je zelf die notatie in kolom A zo had gekozen.
Fijn dat het ondertussen door iemand anders is opgelost, maar ik wil wel even doorgaan op
ik ga zoeken hoe ik die taalinstellingen dan aan kan passen
Dat is in feite wat AlexCel met zijn formule al heeft gedaan, en dat is vermoedelijk ook de enige manier, m.a.w. daar kan je m.i. met je Excel-instellingen weinig aan veranderen.
Wat te overwegen kan vallen is nagaan of je kan ingrijpen op de externe bron waar deze gegevens vandaan komen.
Succes !
 
Met PowerQuery is het e.e.a ook wel om te zetten van US naar NL datumformaat.
 

Bijlagen

  • test (AC2).xlsx
    100,2 KB · Weergaven: 21
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan