change drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

neus75

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 okt 2020
Berichten
4
hallo zal mij ff kort voorstellen ben gino 45 jr en vader van 3 kinderen, momenteel ben ik mij aan het verdiepen in vba
ik heb een Excel bestand op een andere drive staan hier in deze drive staat in een map een excel bestand met gegevens die ik uit deze map wil overnemen en dan weer wil copieren naar een geopend excel bestand, de drive waar de gegevens staan is public en deze drive is niet geopend ben nog een leek op dit gebied en hoop dat jullie snappen wat ik wil gaan doen. aub in begrijpelijke taal een uitleg geven.
dit is wat ik nu heb

Private Sub CommandButton3_Click()
Dim map1 As String
'
' Macro1 Macro
' openen van productie volgorde
'\TOMASZ\Volgorde\

'
ChDrive "d:\Beitslijn"
ChDir "d:\beitslijn\map1"
Worksheets("gegevensblad").Select
Range("a15").Select
Selection.Cut
'ActiveWindow.Hide

Sheets("productievolgorde exit").Select
Worksheets("productievolgorde exit").Range("a2").PasteSpecial Paste:=xlPasteValues

'Columns("B:B").EntireColumn.AutoFit
'Columns("C:C").EntireColumn.AutoFit
'Columns("C:C").ColumnWidth = 5.14
'Columns("E:E").ColumnWidth = 9.29
'Sheets("coilomschrijving").Select
End Sub

nu heb ik hier als voorbeeld "d" als drive genomen dit is nu in dit voorbeeld mijn usb stick waar ik ff voorbeeld gegevens heb geplaatst
code wat in het groen staat is niet van toepassing

alvast bedankt
 
Bij ChDrive mag je alleen een Driveletter met dubbele punt opgeven.
Deze is overigens nooit nodig voor het openen of opslaan van een document, evenals de ChDir.
Daarnaast doe je er in je code helemaal niets mee en met de variabele Map1 ook niet.

Je wilt dus een document openen die op een USB drive staat?


NB.:
Er staat in je post ook niets in het groen.
 
Laatst bewerkt:
Welkom.
Ik adviseer altijd drie kinderen te nemen. Ben ook een leek op vba-gebied en blijf dat ook.

hoop dat jullie snappen wat ik wil gaan doen. aub in begrijpelijke taal een uitleg geven.
Ik begrijp niet wat jij wilt gaan doen, anderen hoop ik van wel. Op Helpmij wil men naast de uitleg graag een voorbeeldbestand dan kan men zien waar je mee bezigt bent en welke uitkomsten je wil. Begrijpelijke taal? Wil je dan zelf ook alinea's en interpunctie gebruiken?
 
Bij ChDrive mag je alleen een Driveletter met dubbele punt opgeven.
Deze is overigens nooit nodig voor het openen of opslaan van een document, evenals de ChDir.
Daarnaast doe je er in je code helemaal niets mee en met de variabele Map1 ook niet.

NB.:
Er staat in je post ook niets in het groen.
 
Welkom.
Ik adviseer altijd drie kinderen te nemen. Ben ook een leek op vba-gebied en blijf dat ook.


Ik begrijp niet wat jij wilt gaan doen, anderen hoop ik van wel. Op Helpmij wil men naast de uitleg graag een voorbeeldbestand dan kan men zien waar je mee bezigt bent en welke uitkomsten je wil. Begrijpelijke taal? Wil je dan zelf ook alinea's en interpunctie gebruiken?

op deze informatie zit ik niet wachten ik vraag om hulp en niet om mij te verbeteren waar een punt of komma moet
 
TS zei:
aub in begrijpelijke taal een uitleg geven.

Terechte reaktie:
Senso zei:
Wil je dan zelf ook alinea's en interpunctie gebruiken?

Onterechte reaktie:
TS zei:
ik vraag om hulp en niet om mij te verbeteren waar een punt of komma moet

Primair heb je blijkbaar hulp nodig je gedrag te verbeteren. Aan VBA ben je nog lang niet toe.
 
Laatst bewerkt:
Elke slak?

Code:
Sub hsv()
Dim dl As Object
For Each dl In CreateObject("Scripting.FileSystemObject").drives
  If dl.drivetype = 1 And dl.isready Then
     With Workbooks.Open(dl.driveletter & ":\bestandsnaam.xlsx")
       ThisWorkbook.Sheets("productievolgorde exit").Range("a2") = .Sheets("gegevensblad").Range("a15").Value
       .Close
     End With
    Exit For
  End If
Next dl
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan