Muziek afspelen vanaf laptop via Logitech BT adapter

Status
Niet open voor verdere reacties.

tinovanommen

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2004
Berichten
71
Beste mensen,

Ik kijk volledig ergens overheen, of het is gewoon niet mogelijk.

De bestaande situatie die wel werkt is de volgende;

Ik heb een versterker met speakers en daarop een Logitecht BT adapter. (https://www.logitech.com/nl-nl/product/bluetooth-audio-adapter)
Als ik mijn Iphone pair (bluetooth) met de adapter, kan ik perfect mijn Spotify afspelen. Als ik ook mijn laptop pair (bluetooth) met de adapter dan lukt het pairen ook (je ziet dat op je laptop en je hoort een signaal). Als ik muziek van spotify afspeel via mijn iphone, en ik open spotify op mijn laptop, dan lukt het me ook gewoon om via mijn laptop de bediening over te nemen, dus voor alles, vooruitspoelen, andere nummers zoeken, alles. De muziek klinkt dan over de speakers aangesloten op mijn versterker.

Echter, als ik de bluetooth van mijn telefoon uitzet, dan gaat het geluid ineens over naar mijn laptop?? Ik krijg het blijkbaar niet voor elkaar om mijn spotify muziek via de bluethooth af te spelen naar de BT adapter, zodat ik het geluid hoor via de speakers van mijn versterker.

Voorheen wist ik niet beter dat dit gewoon via mijn laptop ging, omdat ik nooit de bluetooth op mijn telefoon had uitgezet. Nu kwam ik er bij toeval achter.

Ik heb inmiddels van alles geprobeerd.

Ik heb mijn telefoon uitgezet, vervolgens de BT adapter verwijderd uit mijn bluetoothlijst op mijn laptop, laptop opnieuw opgestart, laptop opnieuw gepairt met BT adapter, en gekeken of ik spotify op mijn laptop nu wel via de bt adapter kon afspelen. Maar helaas hoor ik alleen het geluid op mijn laptop.

Kan iemand mij nog een goede tip helpen?

Alvast bedankt,

Tino
 
Laatst bewerkt:
Heeft de Spotify app wel de rechten om van de BT gebruikt maken?
Onder Win10 moet je voor veel zaken toestemming geven.

Het maken van een BT verbinding zelf staat er imho los van.

En... mijn ervaring is dat Logitech een goede support geeft. Bel ze eens of live chat of... ?


Edit:
https://community.spotify.com/t5/De...play-through-wireless-headphones/td-p/4754127
alan_hodges Casual Listener ‎2019-07-27 03:41 PM
Koptelefoon uitschakelen?
 
Laatst bewerkt:
Hoi Route99,

Bedankt voor je snelle reactie.

Aangezien ik gek ben van muziek, zal ik nooit rusten voordat iets opgelost is, al zou ik de oplossing op een andere manier moeten doen :D.

Ik ben er inmiddels uit. Het was niet heel spannend, en mijns inziens weer zo'n waardeloze oplossing op computergebied.

Wat in mijn geval geholpen heeft, en dat was het enige dat ik nog niet gedaan had, dat was de logitech adapter even spanningsloos maken.

Als leek krijg ik hier nooit een voldaan gevoel van. Ik zoek graag naar aantoonbare/instelbare situaties om een probleem op te lossen.

Waardeloos om altijd als oplossing te horen; trek de stekker er even voor een minuutje uit, dan doet ie het weer.

Kortom, het werkt weer. Ik sluit dit ticket.

groeten,

Tino
 
En dan beweren dat het niet spannend was terwijl het even spanningsloos moest zijn... zou ik niet durven.... :eek:
:thumb:
Succes verder.
 
Kijk.. dat bedoel ik nou..:cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan