Toshiba start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannes57

Gebruiker
Lid geworden
23 apr 2016
Berichten
173
Hallo Allemaal.

De LP van mijn lieftallige vrouw start niet meer op. Als ik de start knop indruk, blijft hij hangen op een zwart scherm met de tekst:

"No bootble device - PLease restart system.

Vreemd, er zit een SSD in met Windows 10 Home. Ik kijk in het BIOS, kon er in komen.
Bij: MAIN - HDD / SSD None.

Dat vindt ik raar. Er zit een SSD in.Zoals ik al tikte.

Wat kan het zijn? slechte connector verbinding?

Laptop:
Toshiba Satallite C-55-1GR
Disc: een SSD

Gr. Han
 
Ik start gewoon op hoor en ben niet van je vrouw.:rolleyes:

LT bedoel je vermoedelijk, een laptop/notebook.
Reseat de SSD eens, zit meestal via een adapter gekoppeld, om mee te beginnen.
De harde schijf is van het type SSD bedoel je, met een disk wordt een LP bedoeld om het nog meer te verwarren.
 
Hallo

Wat kan het zijn? slechte connector verbinding?

Of .... een goedkope / merkloze s.s.d. die het heeft opgegeven ... (laptop wordt volgens mij origineel afgeleverd met een h.d.d.)

Peter
 
Lange Pier,
Heb hem los gekoppelt, tenminste dat lang werpige ding, en weer dicht gemaakt. Geen resultaat.

VDK-P
Er staat Toshiba op, dus niet merkloos.

On.

In het BIOS EUFI herkent hij nog niets, ondanks dat ik heb los gekoppelt. Kan er een HDD in..... en waar.... Er zit een slede in.
 
Tis een M.2 SATA.

Haal eens de accu eraf indien mogelijk en de adapter eraf, dan de powerswitch een aantal keren indrukken, adapter eraan en starten, noch geen schijf?
 
Vrees dat het dan de plaatselijke PC shop wordt om die M.2 te controleren of een M.2 enclosure om hem aan een ander PC te hangen.
Vaak zijn ze niet te zien is de bios, overigens.

Of opstarten met een installatie USB stick of een andere HDD tool en kijken of die wel de schijf ziet.
 
LP,

Ik was er al bang voor. Zal mijn maatje maar weer eens bezoeken met z'n mooie PC shop repair
 
Ik wil er nog even op terug komen.

Het lijkt er op dat de Toshiba haar/zijn eigen BIOS EUFI heeft en geen, bijv, American Trend BIOS etc. heeft. Ik mis daar gewoon wat in, zoals secure boot uitschakelen etc.
 
Maar die kun je toch wel resetten naar de zng defaults?
Zou erg vreemd zijn als dat niet is.
 
Hij herkent zelfs geen usb poort. Heb geprobeerd om er met Puppy Linux in te komen. Mislukt. Dood.
 
Ok, Kon in het EUFI komen. en secure boot op disenbled gezet en niks. Nah dah. Zelfs de usb poort werkt niet. MB dood..... ?????
 
Als die F2 al erg lastig was... zou ik voor de zekerheid toch aan iemand in de buurt een 2nd opinion vragen of het MB echt dood is.
Je kunt immers niet overal verstand van hebben.
Kan echter niet ontkennen dat het wel een vreemd probleem is.

Heb je hem al eens een tijd zonder accu, niet aan het net gehad... en dan ook nog een aantal keren de powerknop indrukken en dan na een uur of meer de accu er weer in en dan weer proberen?
Heeft die laptop een CR...... batterijtje? Soms kun je hele rare zaken krijgen als die leeg raakt.
Kijk eens in de laptop als je dat ziet zitten of vraag het iemand in de buurt. Meet de spanning van dat batterijtje eens.

Dood verklaren kan altijd nog... het forum leeft ook van de uitdaging om dat niet meteen te doen.... :cool:
 
R99,

Tis idd. een hele uitdaging. Normaal ga ik een uitdaging niet uit de weg. Zal hem eens los schroeven. Gisteren ook gedaan om de SSD te ontkoppelen en er opnieuw in te steken.
 
En wat is dan daarvan de bedoeling? de HDD wordt niet gezien en bij en M.2 wordt die ook vaak niet gezien in de uefi.
En waarom resetten als het eerst gewoon allemaal werkte?

En via een bootable USB stick opstarten doe je via het boot menu, een uefi systeem start altijd op met de Windows Boot Manager en een andere boot device is niet in te stellen.

Aanzetten en F12 intrommelen, miss. ook met de FN toets, even uitproberen, wel met de bootable USB stick in een USB 2.0 poort en in het bootmenu kiezen voor de UEFI USB bootstick.
Met de Media Creation Tool te freubelen.
https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10
 
Ok. Nu aan het experimenteren. Windows 10 gaat nog steeds niet. Externe usb dvd speler aangesloten met Mint18 . En de live omgeving werkt. Hij ziet niet de SSD. Dus, heb het vermoeden dat de SSD stuk is. Heb geprobeerd te installeren, maar lukte niet. 0,0 ruimte gaf hij aan.

Dank voor jullie hulp. Ik ga een andere ssd of hd er in proppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan