smtp.ocx

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanders1969

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2018
Berichten
243
Ik werk met een smtp.ocx welke op zich goed werkt alleen vandaag liep ie vast bij een werkstation. De reden kon ik niet 1-2-3 oplossen en aangezien het een oude smtp.ocx is en is misschien tijd om te kijken of er nieuwere smtp.ocx in omloop zijn.
Juist omdat Outlook niet altijd overal werkt of is geconfigureerd is zo'n smtp.ocx ideaal.
Als iemand een betere optie weet om "onder water" te e-mails te versturen zonder dat je Outlook hebt geconfigureerd, hoor ik dat ook graag.
 
Je kan natuurlijk altijd SendObject gebruiken, dan ben je niet afhankelijk van een specifieke mail cliënt.
 
Ik heb het nog niet aan de praat gekregen De smtp.ocx kan ik de volgende parameters doorgeven:
Server, Username, Password en Port
Uiteraard de emailadressen: Aan, Van, CC en BCC en de Onderwerp, Body en bijlages behoren ook tot de parameters.

@Octfish jij geeft aan dat dit ook via de SenObject mogelijk is.
Zou jij de VBA code kunnen aanleveren waar je de parameters: Server, Username, Password en Port vooraf moet instellen?
Ik neem aan dat je ook de paramters: Aan, Van, CC en BCC en de Onderwerp, Body en bijlages kan invullen.
 
Klopt ik wil los van Outlook kunnen werken dus SendObject dacht ik stiekem al dat dit niet kon. Ja ik had SendObject geGoogled maar daar zag ik dat Outlook toch een onderdeel was vandaar dat ik maar Octafish vroeg.
Btw die vba van de Ron de Bruin kon ik parameters: Server, Username, Password en Port niet vooraf moet instellen.
Moest je dat in de excel cellen aangeven?
 
Dat is gewoon tekst, dus waar je dat vandaan haalt maakt niet uit.
 
Laatst bewerkt:
Maar hoe kan je de parameters: Server, Username, Password en Port van de CDO van Ron de Bruin instellen?
 
Ik gebruik mijn hostinggegevens van mijn bedrijf:
mail.DOMEIN.nl

Alleen als ik alles heb ik ingevuld krijg ik de error:
-2147220973
De transportfunctie kan geen verbinding maken met de server.

Heb jij geen Access bestandje want ik wil dit in Access gaan gebruiken?
 
Het heeft niks met Excel of Access te maken.
Het is gewoon een stukje VBA.
De foutmelding die je krijgt betekent dat de gegevens die je gebruikt voor de SMTP server niet goed zijn.

Het gaat daarbij om:
- De naam van de server
- Het te gebruiken poortnummer
- SSL gebruiken ja of nee
- Gebruikersnaam
- Wachtwoord
 
Laatst bewerkt:
Klopt, ik heb - SSL gebruiken ja of nee in nee en daarna kon er gewoon gemaild worden ;-)
Mijn dank is erg groot.
Met die OCX die ik nu gebruikt moest ik deze telkens in de reference melden en deze is echt ideaal.
Ik ga morgen een Access variant maken en zal deze hier plaatsen zodat andere hier ook gebruik van kunnen maken.
 
Nogmaals Edmoor dank voor de excel variant en in de bijlage heb je de MS Access variant. Wellicht handig voor de Access progammeurs
 

Bijlagen

  • emailen.rar
    21,8 KB · Weergaven: 19
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan