• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tussenvoegsels en voorletters

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronvds

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2018
Berichten
29
Beste,

Ik wil graag van bijgevoegd excel bestand de voorletters, de tussenvoegsels en het geslacht los van elkaar in een aparte kolom hebben. Wie wil mij hierbij helpen? Dank je wel vast!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Blijft blijkbaar moeilijk.

Bij DGconsult nemen ze de privacy niet serieus?

Maak er een geanonimiseerd Excelbestand van en geef aan wat waar moet komen.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag wordt met regelmaat gesteld.
Zoek het forum eens af met 'namen splitsen' .
Elke keer kwamen we tot de conclusie dan geen enkele manier voor 100 % werkt.
 
@ ronvds: Let nou even op wat voor bestanden je bijvoegt. Iets met privacy enzo. Denk hierom. Bestand verwijderd.
 
Mogelijk matrixformules. Dan afsluiten met control shift enter

Geslacht
Code:
=LINKS(G2;VIND.SPEC(".";G2;1)-3)

Voorletters
Code:
=DEEL(G2;VIND.SPEC(".";G2;1)-1;(VIND.SPEC(" ";G2;VIND.SPEC(".";G2;1)-1))-(VIND.SPEC(".";G2;1)-1))

Tussenvoegsel
Code:
=ALS.FOUT(DEEL(G2;(VIND.SPEC(" ";G2;VIND.SPEC(".";G2;1)))+1;MAX(ALS.FOUT(VERGELIJKEN(RIJ($65:$90);CODE(DEEL(DEEL(G2;(VIND.SPEC(" ";G2;VIND.SPEC(".";G2;1)))+1;20);RIJ($1:$200);50));0);0))-2);"")

Laatste deel achternaam
Code:
=DEEL(G2;(VIND.SPEC(" ";G2;VIND.SPEC(".";G2;1)-1))+MAX(ALS.FOUT(VERGELIJKEN(RIJ($65:$90);CODE(DEEL(DEEL(G2;(VIND.SPEC(" ";G2;VIND.SPEC(".";G2;1)-1));50);RIJ($1:$200);50));0);0))-1;30)

In jouw bestand (maar dan zonder privacy gevoelige gegevens):
 

Bijlagen

  • Tussenvoegsels en voorletters apart (1).xlsx
    12,7 KB · Weergaven: 38
Laatst bewerkt:
Als de gebruiker van dit bestand kiest voor Mevrouw zou ik persoonlijk zo consistent zijn dat ik ook kies voor Heer en dan is deze formule voldoende.

Code:
=LINKS(G2;VIND.SPEC(" ";G2;1))
 
Kan ook, net wat TS wil. Een reactie van zijn kant zou ook op zijn plaats zijn
 
Een ieder bedankt voor de oplettendheid én vooral voor de oplossing! Erg blij mee. Ik kan verder. Thnx. Fijne zondag nog...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan