Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Quote

Weergeven resultaten 1 tot 11 van 11

Onderwerp: Scannen met mijn Photosmart 6520 lukt niet meer

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Vraag is niet opgelost

    Scannen met mijn Photosmart 6520 lukt niet meer

    Sedert vandaag wil mijn Photosmart 6520 niet meer scannen. Als ik wil scannen verschijnt op het scherm "Scannen momenteel niet beschikbaar. Controleer of de printer verbonden is en aan staat". De printer is verbonden en staat aan want printen gaat zonder problemen. Ook scannen van de printer naar de PC lukt niet. Opnieuw installeren van de driver? Moet ik dan eerst de huidige driver verwijderen en dan opnieuw installeren? Ik moet wel zeggen dat er gisteren een update geweest is van Windows 10. Wie geeft mij raad? Alvast bedankt.

  2. #2
    Giga Senior PHP4U's avatar
    Geregistreerd
    3 augustus 2014
    Hoe heb je hem aangesloten? Kabel? Wifi?

  3. #3
    Kan u het oplossen bij Start > Instellingen > Apparaten > Printers en scanners? Bij het selecteren van een specifiek apparaat komen er meer instellingen, zoals wel apparaat moet Windows standaard gebruiken en ook een probleemoplosser.

    Kijkt u dan bij Apparaatbeheer of er bij het kleine icoon van de scanner nu een rood kruis staat. Wat is de uitgave datum van driver en stuurprogramma? Updaten van software van derden kan worden uitgeschakeld en de originele driver weer geïnstalleerd, afhankelijk van of nieuwe software en driver de reden zou zijn. Updates kunnen, nog enkele weken, weer teruggedraaid worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    De printer is aangesloten door Wifi (altijd geweest). In het apparaatbeheer staat nergens een rood kruis en ik krijg de mededeling: dit apparaat werkt correct. Waar kan ik de uitgavedatum van de driver en stuurprogramma vinden? Ik zie dat er 'kwaliteitsupdates' updates geweest zijn op 15/10 - 16/10 en 17/10/2020. Hoe kan ik de updates terugdraaien? Alvast veel dank voor het helpen.

  5. #5
    Giga Senior femke98's avatar
    Geregistreerd
    16 december 2006
    Locatie
    Almere
    Kijk even hier: https://support.hp.com/be-nl/drivers.../model/5169040
    Daar vind je de drivers en er staat:
    Los het updateprobleem van Windows 10 op een HP computer of printer op. Klik hier
    Dat klik hier is dan een link en dat helpt je naar https://support.hp.com/be-nl/topic/w...10_globalalert

  6. #6
    Bijzonderheden over de uitgave staat in Apparaatbeheer bij Eigenschappen, als je rechts op de apparaten klikt, dan tabblad Stuurprogramma.

    Ik zie op de HP ondersteuningspagina dat er een nieuwe versie is van "HP Print and Scan Doctor voor Windows" namelijk van 24 september https://support.hp.com/be-nl/drivers.../model/5169040

    Nieuwe firmware is er van 22 juli.

    Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen en dan links "Geïnstalleerde updates weergeven" en je ziet deze van twee weken terug.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik had reeds alles geprobeerd wat hierboven aangeraden wordt maar niets helpt. Zou het kunnen dat de enige oplossing is: het oude stuurprogramma moet verwijderen en het nieuwe installeren?

  8. #8
    Als u een nieuwere driver heeft dan zou ik deze installeren want dat moet niet voor niets uitgebracht zijn. Inderdaad eerst de oude driver en stuurprogramma verwijderen. Met printers moet u er vaak op letten dat de kabel pas op het moment dat er om gevraagd wordt aangesloten wordt en er moet voor WiFi opnieuw de netwerksleutel worden opgegeven. Windows veranderd meer met updates als in eerdere versies, het kan dus zijn dat iets eerst wel compatibel ermee en door de fabrikant werkende gekregen is maar later niet meer. Wij raden daarom aan zowel de nieuwste firmware als driver en stuurprogramma.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik heb de oude driver verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd maar mijn probleem blijft. Ik kan zonder probleem draadloos verbinding maken met de printer en dus printen maar het scannen lukt mij niet. Eigenaardig genoeg kan ik wel scannen van de printer naar de PC. Wel krijg ik het volgende: Als ik scan van de printer naar de PC krijg ik op mijn scherm de mededeling die te zien is in "scanner 1". Ik moet dan de mededeling, te zien in "scanner 2", activeren en dan verloopt het scannen gesmeerd. Kan iemand mij zeggen hoe ik, bij het scannen van de printer naar de PC onmiddellijk terecht kom in "scanner 2" en wat ik moet doen om te kunnen scannen vanaf mijn PC ? Alvast veel dank bij voorbaat.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  scanner 1.png‎
Bekeken: 2
Grootte:  28,3 KB   Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  scanner 2.jpg‎
Bekeken: 2
Grootte:  51,3 KB  

  10. #10
    De scan wordt verzonden naar een WSD (Web Services for Devices) apparaat vanaf de printer/scanner. Dit is het Netwerk in het algemeen en dus moet er een keuze gemaakt worden. Volgens mij is WSD te vinden in de systeeminstellingen op het apparaat en kan het daar uitgeschakeld worden.

  11. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik heb alles geprobeerd maar zonder resultaat. Ben wel vergeten te vermelden dat ik zonder problemen scande met de HP SMART app. Alles van de app werkte perfect. Ik heb die app dan maar eens opnieuw geïnstalleerd maar het resultaat is net hetzelfde: alles werkt, behalve . . . . het scannen. Wat kan nu toch de oorzaak zijn? Iemand een idee?

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren