Helpmij.nl
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Quote

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergeven resultaten 1 tot 20 van 26

Onderwerp: Scannen met mijn Photosmart 6520 lukt niet meer

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Vraag is opgelost

    Scannen met mijn Photosmart 6520 lukt niet meer

    Sedert vandaag wil mijn Photosmart 6520 niet meer scannen. Als ik wil scannen verschijnt op het scherm "Scannen momenteel niet beschikbaar. Controleer of de printer verbonden is en aan staat". De printer is verbonden en staat aan want printen gaat zonder problemen. Ook scannen van de printer naar de PC lukt niet. Opnieuw installeren van de driver? Moet ik dan eerst de huidige driver verwijderen en dan opnieuw installeren? Ik moet wel zeggen dat er gisteren een update geweest is van Windows 10. Wie geeft mij raad? Alvast bedankt.

  2. #2
    Giga Senior PHP4U's avatar
    Geregistreerd
    3 augustus 2014
    Hoe heb je hem aangesloten? Kabel? Wifi?

  3. #3
    Kan u het oplossen bij Start > Instellingen > Apparaten > Printers en scanners? Bij het selecteren van een specifiek apparaat komen er meer instellingen, zoals wel apparaat moet Windows standaard gebruiken en ook een probleemoplosser.

    Kijkt u dan bij Apparaatbeheer of er bij het kleine icoon van de scanner nu een rood kruis staat. Wat is de uitgave datum van driver en stuurprogramma? Updaten van software van derden kan worden uitgeschakeld en de originele driver weer geïnstalleerd, afhankelijk van of nieuwe software en driver de reden zou zijn. Updates kunnen, nog enkele weken, weer teruggedraaid worden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    De printer is aangesloten door Wifi (altijd geweest). In het apparaatbeheer staat nergens een rood kruis en ik krijg de mededeling: dit apparaat werkt correct. Waar kan ik de uitgavedatum van de driver en stuurprogramma vinden? Ik zie dat er 'kwaliteitsupdates' updates geweest zijn op 15/10 - 16/10 en 17/10/2020. Hoe kan ik de updates terugdraaien? Alvast veel dank voor het helpen.

  5. #5
    Giga Senior femke98's avatar
    Geregistreerd
    16 december 2006
    Locatie
    Almere
    Kijk even hier: https://support.hp.com/be-nl/drivers.../model/5169040
    Daar vind je de drivers en er staat:
    Los het updateprobleem van Windows 10 op een HP computer of printer op. Klik hier
    Dat klik hier is dan een link en dat helpt je naar https://support.hp.com/be-nl/topic/w...10_globalalert

  6. #6
    Bijzonderheden over de uitgave staat in Apparaatbeheer bij Eigenschappen, als je rechts op de apparaten klikt, dan tabblad Stuurprogramma.

    Ik zie op de HP ondersteuningspagina dat er een nieuwe versie is van "HP Print and Scan Doctor voor Windows" namelijk van 24 september https://support.hp.com/be-nl/drivers.../model/5169040

    Nieuwe firmware is er van 22 juli.

    Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Programma's en onderdelen en dan links "Geïnstalleerde updates weergeven" en je ziet deze van twee weken terug.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik had reeds alles geprobeerd wat hierboven aangeraden wordt maar niets helpt. Zou het kunnen dat de enige oplossing is: het oude stuurprogramma moet verwijderen en het nieuwe installeren?

  8. #8
    Als u een nieuwere driver heeft dan zou ik deze installeren want dat moet niet voor niets uitgebracht zijn. Inderdaad eerst de oude driver en stuurprogramma verwijderen. Met printers moet u er vaak op letten dat de kabel pas op het moment dat er om gevraagd wordt aangesloten wordt en er moet voor WiFi opnieuw de netwerksleutel worden opgegeven. Windows veranderd meer met updates als in eerdere versies, het kan dus zijn dat iets eerst wel compatibel ermee en door de fabrikant werkende gekregen is maar later niet meer. Wij raden daarom aan zowel de nieuwste firmware als driver en stuurprogramma.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik heb de oude driver verwijderd en de nieuwe geïnstalleerd maar mijn probleem blijft. Ik kan zonder probleem draadloos verbinding maken met de printer en dus printen maar het scannen lukt mij niet. Eigenaardig genoeg kan ik wel scannen van de printer naar de PC. Wel krijg ik het volgende: Als ik scan van de printer naar de PC krijg ik op mijn scherm de mededeling die te zien is in "scanner 1". Ik moet dan de mededeling, te zien in "scanner 2", activeren en dan verloopt het scannen gesmeerd. Kan iemand mij zeggen hoe ik, bij het scannen van de printer naar de PC onmiddellijk terecht kom in "scanner 2" en wat ik moet doen om te kunnen scannen vanaf mijn PC ? Alvast veel dank bij voorbaat.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  scanner 1.png‎
Bekeken: 7
Grootte:  28,3 KB   Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  scanner 2.jpg‎
Bekeken: 7
Grootte:  51,3 KB  

  10. #10
    De scan wordt verzonden naar een WSD (Web Services for Devices) apparaat vanaf de printer/scanner. Dit is het Netwerk in het algemeen en dus moet er een keuze gemaakt worden. Volgens mij is WSD te vinden in de systeeminstellingen op het apparaat en kan het daar uitgeschakeld worden.

  11. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik heb alles geprobeerd maar zonder resultaat. Ben wel vergeten te vermelden dat ik zonder problemen scande met de HP SMART app. Alles van de app werkte perfect. Ik heb die app dan maar eens opnieuw geïnstalleerd maar het resultaat is net hetzelfde: alles werkt, behalve . . . . het scannen. Wat kan nu toch de oorzaak zijn? Iemand een idee?

  12. #12
    Giga Senior femke98's avatar
    Geregistreerd
    16 december 2006
    Locatie
    Almere
    Heb je al de HP website geraadpleegd?
    De link die ik eerder gaf? https://support.hp.com/be-nl/drivers.../model/5169040

  13. #13
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Via Google gevonden, probeer het eens
    https://h30434.www3.hp.com/t5/Scanni...g/td-p/6546333

    En...

    HP heeft een scan doctor...
    https://support.hp.com/nl-nl/topic/p...nning-problems
    Scanproblemen oplossen
    Diagnosticeer en los scanproblemen of foutmeldingen op met de HP Print and Scan Doctor

    Er is een fout opgetreden bij het communiceren met de scanner
    Er is een fout opgetreden bij het communiceren met het HP-apparaat voor beeldbewerking
    Computer niet gevonden
    Geen computer gedetecteerd
    Scannen naar computer is momenteel niet beschikbaar
    Scannen naar computer is niet langer actief
    Scan mislukt
    Scanner niet gevonden
    Scanner niet bereikbaar
    De scanner kon niet worden geïnitialiseerd
    Volg de onderstaande stappen om scanproblemen op te lossen met de HP Print and Scan Doctor

    Download de HP Print and Scan Doctor.
    Voer HPPSdr.exe uit, te vinden op de downloadlocatie van uw computer.
    Open HP Print and Scan Doctor, klik op Start en kies uw printer.
    Als uw printer niet wordt weergegeven in de lijst, schakel deze dan in en klik op Opnieuw proberen.
    Als er een verbindingsprobleem is, volg dan de instructies in het programma.
    Klik op Scannen oplossen.
    Nog steeds een probleem?
    Snuffel hier nog eens verder.
    Laatst aangepast door route99 : 25 oktober 2020 om 13:02

  14. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    Ik heb al jullie suggesties geprobeerd maar ik krijg geen oplossing: printen geen probleem, scannen lukt niet. Op het einde van de 'HP Print en Scan doctor' krijg ik de mededeling in bijlage. Ik doe wat daarin gevraagd wordt maar het probleem blijft. Ik kan wel scannen met de in Windows ingebouwde scan-software maar de mogelijkheden daarmee zijn zeer summier: geen enkele extra mogelijkheid (tenzij er ze niet zie!). (uw apparaat beheren - scanner: . . naam . . . - scanner openen - . . . . . . ) Ondertussen verder gezocht en NAPS2 geïnstalleerd. Misschien zijn er nog andere mogelijkheden maar ik probeer toch eens deze. Ik wil jullie allen bedanken voor het meedenken maar natuurlijk zijn alle suggesties in dit verband nog altijd welkom.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Scanner.jpg‎
Bekeken: 11
Grootte:  40,5 KB  

  15. #15
    Dus u kan wel scannen met ieder programma wat een scan opdracht geeft. Alleen de scanner zelf die vraagt naar welk apparaat er moet worden gezonden en dat is één keuze meer dan voorheen, die bovendien op de computer moet worden gemaakt.

    HP schrijft op de site het zelfde als het Helpmij.nl forum, dat is: de software en drivers opnieuw installeren na de oudere helemaal te hebben verwijderd, dus bij Programma's installeren of verwijderen, bij Printers en faxen én in Apparaatbeheer onder Eigenschappen in het contextmenu van het apparaat. Dan opnieuw starten (helemaal afsluiten en niet slaapstand of snel starten gebruiken) met de eventueel aanwezige kabels er uit. Zie: https://h30434.www3.hp.com/t5/Scanni...s/td-p/6476110 Dit geeft in stap #7 ook een opdracht (printui.exe /s) om van printer driver te kunnen veranderen.

    Onder het stappenplan op de volgende hulppagina (in Engels) staat een link naar een methode om niet de HP drivers maar de door Microsoft geleverde standaard printerdrivers te gebruiken: https://support.hp.com/in-en/document/c01796879 Dat stappenplan omvat ook, naar keuze, bedraad of draadloos netwerk.

  16. #16
    Moderator dorado's avatar
    Geregistreerd
    19 september 2010
    Locatie
    aan de kust
    Quote Origineel gepost door Toedeloe Bekijk Bericht
    Ik moet wel zeggen dat er gisteren een update geweest is van Windows 10. Wie geeft mij raad? Alvast bedankt.
    Je zou eens kunnen kijken welke update dat dan is:

    Open een opdrachtregel met administratorrechten.
    Typ: wmic qfe list brief /format:table > "%userprofile%\desktop\updates.txt" & start notepad "%userprofile%\desktop\updates.txt"



    Vervolgens kun je deze update (voorlopig) blokkeren:
    Dubbelklik wushowhide.diagcab om de tool te starten en klik op Next.
    Geef vervolgens aan wat je wit.



  17. #17
    Giga Senior
    Geregistreerd
    5 augustus 2017
    Je zou bij de scanner, als dat nog lukt... mss naar de vorige driver kunnen gaan, van voor de MS-Win10-update?

  18. #18
    Dit is het niet. Ik schreef dat meteen al en we zijn weken verder dus updates worden dan blijvend.

    Bericht #3:
    "...Wat is de uitgave datum van driver en stuurprogramma? Updaten van software van derden kan worden uitgeschakeld en de originele driver weer geïnstalleerd, afhankelijk van of nieuwe software en driver de reden zou zijn. Updates kunnen, nog enkele weken, weer teruggedraaid worden."

    Vraagsteller heeft eveneens de oude driver verwijderd en een nieuwere geïnstalleerd maar het verschil, dat je moet bevestigen naar welk apparaat, blijft. Het scannen zelf lukt naar wij kunnen begrijpen nog wel dus de titel "Scannen lukt niet meer" is niet van toepassing.

  19. #19
    Giga Senior femke98's avatar
    Geregistreerd
    16 december 2006
    Locatie
    Almere
    Senso schreef:
    HP is waardeloos. Ik koop nooit geen HP printers/all in one meer. HP lost niks op! Dure HP printer aangeschaft en kon ook niet scannen.
    Dit zijn antwoorden op vragen die niet gesteld zijn


    Ik zweer bij HP omdat het met Linux een bere goede combi betreft.

    Daarbij mijn antwoord hierboven ook niet, maar ik wil aangeven dat een ieder zo zijn eigen ervaring heeft met printers/scanners etc.

    (ps. senso heeft zijn bericht verwijderd dus mijn antwoord slaat nergens meer op........zo jammer weer als iemand zijn bericht verwijderd.)
    Laatst aangepast door femke98 : 1 november 2020 om 18:09

  20. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 augustus 2005
    Locatie
    West-Vlaanderen
    In bijlage de data van de updates van de driver. Na verder zoeken vond ik ook de mededeling in bijlage 2. Tot nu toe is er geen enkel voorstel dat een oplossing biedt. Bedankt aan allen voor het verder meedenken.
    Bijgevoegde kleine afbeeldingen Bijgevoegde kleine afbeeldingen Klik op afbeelding voor grotere versie

Naam:  Bijlage 1.jpg‎
Bekeken: 10
Grootte:  45,8 KB  
    Bijgevoegde bestanden Bijgevoegde bestanden

Berichtenregels

  • U mag geen nieuwe vragen starten.
  • U mag niet reageren op berichten.
  • U mag geen bijlagen versturen.
  • U mag uw berichten niet bewerken.
  •  
Helpmij.nl
Helpmij.nl

Helpmij.nl

Regels
Help

Helpmij.nl en business

Partners
Sponsoren