• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Personen toevoegen aan een lijst

Status
Niet open voor verdere reacties.

pantanirulez

Gebruiker
Lid geworden
13 jul 2010
Berichten
23
Dag mensen,

Vraagje, ik heb een bijlage toegevoegd als voorbeeld.

We hebben dus een aaltal deelnemers in blok 1 Rank nr
En er onder heb ik de rank op volgorde gemaakt die via de score 1 2 3 4 ......

Als ik nu iemand wil toevoegen, een extra speler, dan is dat momenteel een groot gedoe.
Hoe kan ik nu iemand, of een rij toevoegen dat alle formules volgen, zowel in de Rank nr, als de Rank op volgorde aub?

Ik moet iedere keer die range in de formule gaan aanpassen, en ik weet zeker dat de kraks in excel hier een simpelere oplossing voor hebben.

Jullie hebben mij al zoveel uit de nood geholpen, waarvoor dank.

Alvast terug bedankt om het te willen bekijken.
 

Bijlagen

  • test.xlsx
    29 KB · Weergaven: 36
Door een echte tabel te gebruiken of een bereik definiëren met de name-manager. (en daar heb je al wat staan waardoor het bestand nauwelijks te openen is)
 
probeer deze eens.
 

Bijlagen

  • boogschieten.xlsm
    39,3 KB · Weergaven: 17
emields, bedankt
ik heb nog paar opmerkingen geschreven, het ziet er goed uit, als die puntjes nog zouden kunnen opgelost worden, zou het een stuk makkelijker werken.
Alvast vanharte bedankt
 

Bijlagen

  • boogschieten.xlsm
    41,1 KB · Weergaven: 23
het toevoegen gebeurd in kolom I
 

Bijlagen

  • boogschieten.xlsm
    28,1 KB · Weergaven: 20
emields, dat ziet er goed uit hoor,
alleen die "Gemiddelde" en gem.score is niet correct, het gemiddelde moet door he taantal schietbeurten zijn, niet het aantal ronden.
VAN DER POEL Mathieu heeft 2 ronden meegedaan, dus zijn totaal punten gedeeld door 2, POLITT Nils heeft voorbeeld 1 ronde meegedaan, en score 350, dan is zijn gemiddelde uiteraard 350 omdat hij nog maar 1 keer heeft meegedaan.
Ik wil nu niet veel aan uw formules komen, omdat ik het goed werken vind, moest je die gemiddelde per schietbeurt kunnen fixen ipv per ronde, dan zou dit perfect werken.

Alvast vanharte bedankt, ik leer hier veel bij, top forum, top mensen met zeer veel kennis :thumb:
 
dan zoiets?
 

Bijlagen

  • boogschieten.xlsm
    32,8 KB · Weergaven: 24
Jawel, :thumb: perfect, vanharte bedankt, dit is zoals ik het wou, vanharte bedankt emields.
Ik zal het straks eens uittesten, als ik nog iets zie, laat ik het u weten.
Dan zal ik het topic als opgelost zetten.

Prachtig forum, ze helpen u zoveel voor mensen met zeer weinig kennes van al die zaken, ben ik eigenlijk beetje jaloers op.
Kun je me soms een cursusen aanraden waar ik dat kan leren.

Thanks
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan