Opmaak bedragvelden in een rapport

Status
Niet open voor verdere reacties.

ArnieN

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2020
Berichten
27
Situatie:
Op basis van een rapport wordt een pdpf-factuur gegenereerd.
De opmaak van de bedragen is euro met 2 decimalen. Dat gaat prima, echter staan de euro-tekens niet recht onder elkaar als de bedragen verschillen bv 100,00 en 10,00. Het werkt ook niet met bv € ##.###,00. De "voorloop-hekjes" zie je dan niet, maar het Euro teken schuift dan op.
In Excel kan dat wel met de opmaak financieel, dan staan de tekens altijd recht onder elkaar.
Nu heb ik dat opgelost door een tekstveld voor het bedragveld te zetten met daarin het Euro teken, het bedragveld heeft nu de opmaak standaard met 2 decimalen.
Dat werkt goed, maar is wel omslachtig.
Is er opmaak die dit wel voor elkaar krijgt of een andere oplossing?
Alvast bedankt.
 
Is er opmaak die dit wel voor elkaar krijgt of een andere oplossing?
Simpel antwoord: nee. Excel kent wél een financiële opmaak, Access niet. Je kunt de plaats van het valutateken dus niet links tegen de celwand zetten, en het bedrag rechts. De enige oplossing heb je ook al gevonden, dus daarmee ben je er denk ik dan wel uit :).
 
Ok, dat is jammer. Hartelijk dank voor het snelle antwoord!
 
Heb er geen verstand van maar het leek mij uit deze video dat de opmaak vastgelegd kan worden? Kijk ook even naar deze.
 
Laatst bewerkt:
Ja, bedankt voor de bevestiging. Ik wil altijd even snel op internet kijken of er nog iets interessants te vinden is. Laat TS dan maar verder oordelen en in tranen uitbarsten.
 
Geen tranen,

de eerste link was over de opmaak met een dollar teken euro of wat dan ook.

Tweede link was bijzonder gevonden, deze werkt wel degelijk, geen tranen dus of het moet van vreugde zijn.

2020-10-19 (2).png

gr. Cor
 
Laatst bewerkt:
Moet je daar maar eens een voorbeeldje van laten zien, want die doet het dus echt niet. Ik krijg, als ik de code overneem, dit terug: "[€]"* #.##0,00;"[€]"* -#.##0,00. Of andere varianten. Geen van alle lijnt het Euroteken correct uit.
 
opmaak euro teken

Het ging bij mij ook niet op die manier,

je moet het tweede gedeelte gebruiken, intoetsen:

[$R]* #,##0.00

Dan zal je zien dat de haakjes verdwijnen en de R dan vervangen door het euro teken, daarna nog aanpassen naar deze opmaak:

€ * #,\00

Gr. Cor
 
Dan werkt dat vermoedelijk alleen als je een Amerikaanse versie gebruikt, want bij mij echt niet.
Valuta opmaak.pngValuta Notatie.png
En die "R" krijg je dus als je [$R] intypt.
 
Bij mij werkt het ook niet, krijg van alles terug, maar niet wat ik wil.
 
Zoals ik vermoed, heeft dat waarschijnlijk met landinstellingen te maken. Maar we wachten op het voorbeeld van Cor. :D
 
opmaak euro teken

Vanmorgen bezig geweest om in een lege database de opmaak voor het euroteken opnieuw te maken.

Al mijn pogingen liepen op niets uit, zelfs het importeren bracht geen oplossing.

Ga nog verder zoeken, maar geef wel even de base en hoop maar dat de opmaak blijft bestaan.

Bekijk bijlage OpmaakEurokopie.rar

Gr. Cor
 
Goed nieuws voor je: jouw voorbeeldje werkt bij mij ook. Het slechte nieuws: in een willekeurige andere db (nieuw of bestaand) doet de opmaak het niet. Ben dus héél benieuwd wat je uitgespookt hebt :).
 
opmaak euro teken

De opmaak is gedaan in database 2000-2003,

Kon daar de opmaak opnieuw weer maken, maar in andere database weer niet.

Blijf nog proberen, maar heb ondertussen wel een paar lamme vingers.

Gr. Cor
 
Dan vrees ik dat ze de opmaak optie eruit hebben gesloopt. Ik vond het al vreemd dat je het zo gemakkelijk kon instellen, want ik probeer het al jaren uit te vogelen in de 2007+ versies :).
 
Maar in een oude mdb database: geen probleem. Hoezo compatibel?
 
opmaak euro teken

Het opmaak gebeuren liet mij niet met rust,

een andere manier is:

Besturingselementbron:

="€" & Replace(Right("__________" & [HET VALUTA];10);"_";" ")

Gr. Cor
 
Laatst bewerkt:
Vind ik een lapoplossing; dan ga je moedwillig losse spaties in een tekstveld zetten. Lost m.i. niks op. Dan geef ik de voorkeur aan een extra label dat je naast het tekstvak zet. In tegenstelling tot Excel is dat ook een veel simpelere oplossing.
 
opmaak euro teken

Nou, nou OctaFish,

Wat is een lapmiddel, iets wat tijdelijk is.

Dan zie ik dat je ook lapmiddelen gebruikt omdat de ontwerpers van access bepaalde dingen niet kunnen of willen maken.
Neem de opmaak voor het euroteken ([$R]* #,##0.00) is ook een lapmiddel, waarbij het * er voor zorgt dat er spaties in de opmaak komen,
helaas om zeep geholpen door de ontwerpers van access en doet dus hetzelfde wat ik in mijn code doe.

Een ongebonden tekstveld maken met het euroteken erin is in feite ook een lapmiddel.
Apps die gemaakt zijn door diverse access liefhebbers om iets te laten werken wat niet gemaakt is in access zijn dan ook lapmiddelen en vele apps niet meer werkbaar omdat
de ontwerpers van access weer een z.g.n betere versie hadden.
Het macro gebeuren in access daar kan je ook niet alles mee maken, moet je dus vba voor gebruiken, dan is vba ook een lapmiddel.

Je mag het van mij een lapmiddel vinden, maar dan geven we elkaar de hand, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.

Gr. Cor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan