Regelmatig DNS probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sjoerdva

Gebruiker
Lid geworden
8 jun 2017
Berichten
10
Hallo,

Ik maak op mijn vaste PC gebruik van een Wi-Fi USB adapter omdat er geen ingebouwde Wi-Fi ontvanger in zit. Deze adapter kan verbinden met een 5GHz netwerk, dit doet hij dan ook. Echter loop ik soms tegen het probleem aan dat de Wi-Fi adapter niet langer lijkt te reageren, als gevolg hiervan krijg ik dan een DNS error in mijn internetbrowser. Als ik dan de Wi-Fi uitzet door rechtsonderin bij netwerk op de knop te drukken en deze vervolgens weer inschakel is het probleem verholpen, maar dit is niet de ideale situatie natuurlijk.

Iemand die hier een mogelijke oorzaak voor weet? Het verbindingspunt tussen mijn PC en de Wi-Fi router (SmartWifi kastje) zitten slechts 3 tot 5 meter uit elkaar, dit kan het probleem dus niet zijn lijkt mij.

Alvast bedankt.
 
Energie-instellingen voor usb apparaten in Windows Ennergiebeheer nagekeken..?
Kan zijn dat deze wordt uitgeschakeld na een bepaalde periode van in-activiteit.
Anders eens proberen om de verbinding een vast IP toe te wijzen in de router.
 
Energie-instellingen voor usb apparaten in Windows Ennergiebeheer nagekeken..?
Kan zijn dat deze wordt uitgeschakeld na een bepaalde periode van in-activiteit.
Anders eens proberen om de verbinding een vast IP toe te wijzen in de router.
Bedankt voor je reactie. Mijn PC krijgt al vast een IP toegewezen, dus hier kan het probleem niet liggen. De instellingen voor USB apparaten heb ik nu wel aangepast in energiebeheer, even aankijken of hier het probleem zit.
Alvast bedankt!
 
Mijn PC krijgt al vast een IP toegewezen
Via een DHCP server in de router is die NIET vast, een vaste zet je bij de netwerk adapter opties en gebruik de Google DNS adressen, zowel in de router als bij je vaste ip adres, wel eentje nemen buiten de range van de DHCP server.

8.8.8.8 of/en 8.8.4.4
 
Ben er achter gekomen dat het echt aan de Wi-Fi USB Adapter ligt, heb deze ondertussen vervangen en dit heeft het probleem opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan