• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gegevens uit tabblad excel op formulier

Status
Niet open voor verdere reacties.

elssp

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2014
Berichten
23
Hallo

Ik heb 2 google forms en die antwoorden komen binnen in één excel formulier op verschillende tabbladen..
Op een 3e tabblad komen dan alle gegevens van één persoon op een lijn achter elkaar te staan . Dit blad heeft meer dan 30 kolommen en is dus niet handig in gebruik.
De meeste gebruikers hebben alleen de informatie van één lijn nodig.
Kan ik een formulier maken waar ze als start kunnen kiezen van wie ze de gegevens ze te zien krijgen? Ze moeten dan nog een aantal gegevens kunnen aanvullen en die aanvullingen moeten dan terecht komen in het 3e tabblad. Het zou dus een steekkaart-uitzicht worden in plaats van een rasterweergave.
Wat is de beste methode hiervoor? Op een nieuw tabblad een formulier maken? Waar vind ik daar een goede tutorial over?

Bedankt!
 
Laat eens iets zien wat je al hebt, en maak duidelijk wat je wil bereiken in je voorbeeld
 
Bedankt JP. In bijlage de excel met anonieme gegevens.

Wat ik wil bereiken: (bijna) alle gegevens op één tabblad in formulier-vorm waar je alle beschikbare gegevens van één persoon ziet en kan aanvullen.

Capture.JPG (random voorbeeld uit een onlinecursus vrij teogankelijk, fictieve gegevens)
 

Bijlagen

  • toeleiding anoniem.xlsx
    205,2 KB · Weergaven: 33
Laatst bewerkt:
Het is me een beetje onduidelijk, maar zeker moet je voor een unieke code zorgen, en dan kan je met 2 tabbladen werken, die unieke code zou je kunnen maken met geboorte datum en tijdstempel, ik ga er van uit dat iedereen zicht maar 1 maal inschrijft
 
Bedankt. Unieke code is inderdaad nodig.

Ik wil gewoon weten of een formulier in excel de beste techniek is en welke tutorial het beste is om zo een formulier te ontwerpen die voor een deel van de velden put uit de beschikbare gegevens en waar je in velden andere gegevens kan aanvullen.
Ik weet de juiste termen niet waardoor zoeken moeilijk is .
 
Je kan in dit geval een bladformulier maken met een zoek functie op geboortedatum, waaraan de unieke code is verbonden
 
Ontwerp maar een blad formulier en als je vast zit zal ik het trachten aanpassingen te doen, alle overtollige bladen doe je weg .Zet ook meer fictive date in je bestand om te testen op uitvoering.
 
Hallo

Ik ga er niet mee verder doen want het bestand moet op een google drive komen en ik vrees dat een aantal functies daar niet gaan werken. Ik heb nu al problemen doordat de voorwaardelijke opmaak veranderd bij het oploaden en mijn excel op de drive ineens een x logo krijgt in plaats van een plus logo en ik het niet meer kan selecteren.Capture2.JPG

Bedankt in elk geval voor je hulp.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan