Html'en... Bezig met Strato web... "Het" 'Draait'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je zei in de eerste post zelf 'Huurcommissie' ;)

Maar maak eerst eens een uitgebreid plan van aanpak wat je op de site wilt hebben.
Dan kunnen we wat gerichter advies geven
 
Laatst bewerkt:
We zijn bezig met een website voor een Huurcomissie.
En nu is het opeens een huurderscommissie.

Wat is een huurderscommissie?
Een bewonerscommissie of huurderscommissie fungeert als collectief van verschillende huurders en heeft vanuit die rol inspraak in huurderszaken zoals het beleid ten aanzien van servicekosten of de inrichting van algemene ruimtes.

Een commissie is een groep personen die de verantwoordelijkheid draagt voor het uitvoeren van een specifieke taak. En dat is dus niet je opzet.

Misschien kan je het anders noemen? Vraagbaak voor huurders of zo.

Maar ook zo'n website die jij wilt maken moet voorzien zijn van de volgende zaken:
Een goede website moet altijd aan de volgende eisen voldoen:

- De website moet snel laden, anders haken bezoekers af
- De website moet goed werken op mobiel
- De website inhoud moet doordacht zijn
- De website moet de bezoeker direct duidelijk maken wat die op de website kan vinden en waar die dat kan vinden
- De website moet een weerspiegeling van het bedrijf zijn
- De website moet de bezoeker aan de hand nemen en de weg wijzen
- Goede beveiliging
- Responsive webdesign

En voor leesvoer: https://www.vaneldijk.nl/artikelen/de-ultieme-checklist-voor-wanneer-je-een-website-laat-maken
Deze link omvat namelijk de ultieme checklist waar je website aan moet voldoen om je doelen, eisen en grenzen vast te stellen.
Niet alle punten zijn voor jou van belang, maar heel veel wel.

Ik wens je succes met de website.
 
Laatst bewerkt:
Hoi allen. Door te weinig info van de vraagsteller is er verwarring omtrent de werkelijke vraag. Daaruit is een wat verhitte discussie ontstaan. Het lijkt erop dat hier een Strato Site Builder met standaard theme wordt gebruikt want een dergelijke website is niet op te zetten zonder kennis van zaken.
@lupus, wil je bevestigen of dit het geval is?
 
Hoi allen. Door te weinig info van de vraagsteller is er verwarring omtrent de werkelijke vraag. Daaruit is een wat verhitte discussie ontstaan. Het lijkt erop dat hier een Strato Site Builder met standaard theme wordt gebruikt want een dergelijke website is niet op te zetten zonder kennis van zaken.
@lupus, wil je bevestigen of dit het geval is?

Ja en nee... Site wordt gehost door Strato. Nee Strato Sitebuilder is NIET gebruikt... Maar WYSIWYG Webbuilder10 (?) (!) (yeahyeah we know thou shalt not this 'n that... bladida). Er is géén template gebruikt... gewoon click'n drag. Pakket afgenomen bij Strato nav advies hier... (wilde eerst zelluf hosten maar dat was kennelijk errug ingewikkelie) Dus flans en flans en daar was het resultaat... een websiteje... :) En ja... de versprekeing was huurcommissie maar moest zijn huurDERScommissie...
 
Laatst bewerkt:
WYSIWYG Webbuilder10
Okay, een andere website builder, het concept is hetzelfde. Alles is nu duidelijker. Deze Webbuilder (versie 10) heeft beperkte responsive mogelijkheden. Eén ding in je oorspronkelijke vraag is belangrijk, een structuur met <table> kan nooit responsive worden voor phone, tablet, laptop en monitor.
 
Okay, een andere website builder, het concept is hetzelfde. Alles is nu duidelijker. Deze Webbuilder (versie 10) heeft beperkte responsive mogelijkheden. Eén ding in je oorspronkelijke vraag is belangrijk, een structuur met <table> kan nooit responsive worden voor phone, tablet, laptop en monitor.

Structuur met <table> (?) leg maar uit... in kleutertje-luister-taal (en blijf AUB van mijn inleidende teksten af!!!:mad: Ze zijn niet voor niks bold!)
 
Here you go:
https://www.lifewire.com/dont-use-tables-for-layout-3468941

In korte lijnen:
- Tabellen zijn complex, vooral als je ze in elkaar nestelt.
- Ze zijn niet flexibel.
- Niet handig voor SEO (search Engine Optimalisation)
- Lastig met printen en screenreaders voor visueel beperkten.

Gebruik bij het maken van een site daarom de juiste HTML-elementen, div'jes en CSS. Het loont zelfs om een mooi framework zoals 'Bootstrap 4' te gebruiken.
Maar ik raad eerst aan om wat kennis op te doen in HTML, CSS en wat JavaScript.

PS: Die bold-tekst is nergens voor nodig als inleiding. Bold text is bedoeld om even iets te benadrukken.
 
Laatst bewerkt:
Een lange vet gemaakte inleiding van een vraag geeft bij sommige forum gebruikers lichte irritatie en het geeft geen meerwaarde aan de vraag.

Tabellen zijn geschikt om gegevens overzichtelijk weer te geven (bijv. voetbal uitslagen).
Een tabel is niet flexibel, een cel <td> zit in een rij <tr> en kan slechts 1 richting uit, van links naar rechts.
Tabellen werden vroeger gebruikt voor de pagina structuur maar toen bestonden er nog geen smartphones en tablets.
Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende schermresoluties dat de <table> niet meer bruikbaar is voor de pagina structuur.

Helaas wordt de <table> in oude boeken en oude programma's nog gebruikt voor de pagina structuur :(

Op deze website vind je bij hoofdstuk 2 de responsive eigenschappen.
 
Laatst bewerkt:
Een lange vet gemaakte inleiding van een vraag geeft bij sommige forum gebruikers lichte irritatie en het geeft geen meerwaarde aan de vraag.

Tabellen zijn geschikt om gegevens overzichtelijk weer te geven (bijv. voetbal uitslagen).
Een tabel is niet flexibel, een cel <td> zit in een rij <tr> en kan slechts 1 richting uit, van links naar rechts.
Tabellen werden vroeger gebruikt voor de pagina structuur maar toen bestonden er nog geen smartphones en tablets.
Tegenwoordig zijn er zoveel verschillende schermresoluties dat de <table> niet meer bruikbaar is voor de pagina structuur.

Helaas wordt de <table> in oude boeken en oude programma's nog gebruikt voor de pagina structuur :(

Op deze website vind je bij hoofdstuk 2 de responsive eigenschappen.

Ik geloof niet dat wij 'responsive' zijn, wat we wél zijn weet ik niet... weet wel dat de site op verschillende monitoren 'goed' word weergegeven in verschillende formaten en resoluties... Misschien dat dat WYSIWYG WB10 dat zelf genereert? aangezien ik geen internet op mijn mobiel heb noch wens, kan ik het niet bekijken. Kan eens vragen aan iemand uit de flat die dat wel heeft.
 
Een WYSIWYG editor is erg beperkt, en je hebt vaak weinig controle over details in de HTML-code.
Als je echt vrij wilt zijn, is mijn advies om WYSIWYG te laten varen, en je onder te dompelen in de wereld van HTML, CSS en JavaScript. Vooral als je interactiviteit met formulieren en afhandelingen wilt hebben, ontkom je er niet aan.

Als je een linkje hebt kunnen wij ook een oordeel vellen.
 
Voor de Bootstrap 4 gebruikers. Experiment hoe je van een tabel een flexbox kan maken ;)
Door de 'display' in de css bij alle tabel elementen te veranderen wordt alles ineens anders. Niet gebruiken hoor, just for fun.
Code:
<table class="row mx-0">
   <tbody class="d-block w-100">
      <tr class="row mx-0">
         <td class="d-block py-0 col-12 col-md-4 col-lg-3 border">
            grid item 1
         </td>
         <td class="d-block py-0 col-12 col-md-4 col-lg-3 border">
            grid item 2
         </td>
         <td class="d-block py-0 col-12 col-md-4 col-lg-3 border">
            grid item 3
         </td>
         <td class="d-block py-0 col-12 col-md-4 col-lg-3 border">
            grid item 4
         </td>
         <td class="d-block py-0 col-12 col-md-4 col-lg-3 border">
            grid item 5
         </td>
         <td class="d-block py-0 col-12 col-md-4 col-lg-3 border">
            grid item 6
         </td>
      </tr>
   </tbody>
</table>
 
Die laatste willen we eens proberen op een "pruts maar raak site" die we daarvoor speciaal opzetten...
Van hetgeen we nu hebben draaien blijven we voorlopig af... Het is wat we wilden, rechttoe rechtaan, informatief zonder verdere poeha. :)
 
Een WYSIWYG editor is erg beperkt, en je hebt vaak weinig controle over details in de HTML-code.
Als je echt vrij wilt zijn, is mijn advies om WYSIWYG te laten varen, en je onder te dompelen in de wereld van HTML, CSS en JavaScript. Vooral als je interactiviteit met formulieren en afhandelingen wilt hebben, ontkom je er niet aan.

Als je een linkje hebt kunnen wij ook een oordeel vellen.

De link is gegeven hoor: ;) je moet 'm alleen even vinden... staat ergens in witte letters op de site... wegens discretie...
 
De link is gegeven hoor: ;) je moet 'm alleen even vinden... staat ergens in witte letters op de site... wegens discretie...
Ik hou niet echt zo van spoorzoekertje. Geef die link gewoon, als je bang bent voor vervuilde zoekresultaten gooi je er maar een paar spaties tussen.
 
Als gebiedende wijs:
Houd deze pagina in de gaten!

Kleurstelling vind ik wel mooi.
Wat een beetje vreemd is, ik heb een 28" beeldscherm en pagina's passen altijd goed op dit scherm maar deze dus niet en moet de schuifbalk onder gebruiken. Niet mooi en erg lastig.
 
Laatst bewerkt:
28" beeldscherm... Wij hebben zes beeldschermen in verschillende formaten 8, 14, 18, 21, 22 en 24" en het enige wat wij zien is een schuifbalk aan de rechterzijde, omdat er een logo onder in beeld drijft van WB10. Wij zien niks vreemds... wat voor browser gebruik je?
 
En ik zie dat er een icon in zit die eruitgesloopt wordt op termijn...
Dat krijg je nu met een sitebuilder, dat is een logo van de sitebuilder en die kan je er hoogstwaarschijnlijk niet uitslopen.

Verder moet ik ook scrollen op mijn laptop, dus helemaal responsive is het dus niet.
Je kan dit zelf testen door het beeld in je browser van rechts naar links te verkleinen. Als de foto en tekst niet meer verkleind en je ziet de afbeelding voor de helft, dan is het theme (dus website) niet responsive voor alle beeldschermen.

Zo dus,zie plaatjes.

Het was mooier geweest (denk ik dan hoor) om een website te maken die lijkt op https://www.tbvwonen.nl/ Je hebt tenslotte de kleurstelling al hetzelfde gemaakt.
Dan kom je terecht in Wordpress, welke ook te verkrijgen is bij Strato. En dan kan je een hele boel zelf indelen, alles zelf installeren aan plugins en theme's, veiligheid etc. etc. Je hebt dus veel meer vrijheid om iets op te bouwen.
 

Bijlagen

  • adressen2.jpg
    adressen2.jpg
    133,3 KB · Weergaven: 31
  • adressen1.jpg
    adressen1.jpg
    56,5 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Dat krijg je nu met een sitebuilder, dat is een logo van de sitebuilder en die kan je er hoogstwaarschijnlijk niet uitslopen.

Verder moet ik ook scrollen op mijn laptop, dus helemaal responsive is het dus niet.
Je kan dit zelf testen door het beeld in je browser van rechts naar links te verkleinen. Als de foto en tekst niet meer verkleind en je ziet de afbeelding voor de helft, dan is het theme (dus website) niet responsive voor alle beeldschermen.

Zo dus,zie plaatjes.

Het was mooier geweest (denk ik dan hoor) om een website te maken die lijkt op https://www.tbvwonen.nl/ Je hebt tenslotte de kleurstelling al hetzelfde gemaakt.
Dan kom je terecht in Wordpress, welke ook te verkrijgen is bij Strato. En dan kan je een hele boel zelf indelen, alles zelf installeren aan plugins en theme's, veiligheid etc. etc. Je hebt dus veel meer vrijheid om iets op te bouwen.

En HOE maken we dat 'responsive' (autoscaling)? Is daar een stringetje html voor?

Mijn partner heeft nu breakpoints 1024, landscape toegevoegd... helpt dat?
 
Ik heb die schuifbalk onder in IE, Edge en Firefox net zoals de 1e afbeelding in post 38. Dus de pagina past niet op het scherm. Het is 27" en resolutie 1024x768. Ik bezoek duizenden pagina's maar die passen vrijwel altijd op het beeldscherm. Die van tbvwonen past wel op het beeldscherm.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan