Parallels wil niet meer opstarten met Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christoff

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2005
Berichten
337
Op MacMini (i5, 2018) is Parallels 16 geinstalleerd en heeft goed gewerkt. Plotseling wil het niet meer opstarten en komt het niet verder dan de ronddraaiende puntjes van het Windows programma. Geen foutmelding. Parallels ge-deinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd volgens instructie.
 
Geprobeerd maar ik heb helemaal nog geen Windows account of scherm. Na het starten van Parallels krijg ik even het windows logo te zien en daarna alleen een totaal zwart scherm met een roddraaiend cirkeltje van puntjes en blijft daar hangn. Door de curser onderaan het scherm te houden komt de Mac startbalk weer tevoorschijn en kan ik Parallels stoppen met het P-logo
Dan ben ik weer terug in het Mac menu (scherm)
Ik kan dus niet in Windows veilige modus komen.
 
Heb alleen ervaring met VirtualBox, daar maakte je een windows installatie op basis van een soort "windows-install-iso". Daar startte je dan van op en van daaraf formateerde je de virtual HD en daarop installeerde je dan windows 10. De tweede keer moest je er dan aan denken je opstartvolgorde aan te passen zodat je niet in die "windows-install-iso" terecht kwam.
Kun je in Parallels ook zoiets doen, dus opstarten met de "windows-install-iso" en van daaraf proberen de virtual HD te repareren?
 
Laatst bewerkt:
En met Time-Machine kijken of eerdere backup dit probleem niet hebben? Of gebruikt je dat niet?
 
Nee, ik gebruik geen Time-Machine.
Misschien alles echt helemaal de-installeren en opnieuw installeren. Ook Windows.
Maar bedankt voor de tips.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan