LOWI extern benaderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

brejen

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2007
Berichten
111
beste, ik heb onlangs een Lowi aangeschaft, een toestel om de digitale meter uti te lezen. via WIFI kan ik dat perfect doen maar het lukt me niet om dat van buiten mijn netwerk te benaderen. ik moet portforwarding doen . ik heb een virtuele server aangemaakt maar nog steeds lukt het niet. weet iemand hier raad mee?
 
en als je :8082 achter je ip adres zet kom je er dan wel bij vanaf buiten.

dus bijvoorbeeld je smartphone op je 4g netwerk zetten dan naar je browser daar type je dan https://jejeiegenipadres:8082 en geeft een enter.
kom je er dan wel bij.
 
nee, dat lukt niet , dat is net het hele probleem. de virtuele server is aangemaakt, ik heb mijn publiek ipadres gezocht en daarachter inderdaad 8082 gezet, maar ik krijg telkens de melding dat 'de site' niet bereikbaar is.
 
ik heb ondertussen in de configuratie van de telenetmodem gekeken en daar is het ipadres 192.168.0 ipv 192.168.1 (zoals in de router). ik kan hier dus enkel portforwarding doen op 192.168.0.111 ipv 192.168.1.111 : zit hier misschien de oorzaak?
 
ik zie in de telenetmodem al een aantal portforwardings staan op 192.168.0.... dus ik kan dit niet zomaar omschakelen naar 192.168.1.... neem ik aan; trouwens dan zou dat hetzelfde zijn als de router? kan dat?
 
dit is inderdaad geen extern IPadres. ik ken mijn extern IP adres en gebruik dat met /8082 er achter. maar de site is onbereikbaar.
de andere zijn inderdaad interne ip adressen maar het zijn toch die adressen waarop ik een portforwarding moet doen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan