• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem controle van rechthoek of 3 hoek in het bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.
welke codes testen
Nee jullie gaan wel in de aanval

hsv jij schreef wel dit
Aanpassen? gewoon in de prullenbak gooien.
Dus dan verwacht je geen haat reactie komaan
waarom doen jullie zo
Zeg gewoon je bent niet meer welkom of wel
 
Laatst bewerkt:
Je hebt mijn code niet getest, doordat jij schrijft wat je met die andere moet.

Misschien moeten ze je eens een ban opleggen van een paar maand zodat je eens lekker kan kalmeren.
 
Prima, test de code wat het doet en schrijf je bevindingen i.p.v. iedere keer een wedervraag te stellen en doordrammen met je eigen code.
 
@hsv
uw code doet niks enkel als ik de commentaar verschuif

Bv cel 21/7 is geselecteerd en de commentaar is ver schoven dan krijg ik het het bericht

En dan zegt de if als ik het juist versta
de niet te commentaar van de active cell is = niets dan de boodschap geven.

En wat heeft dat nu te zien met mijn probleem. Ik kan toch de commentaar niet vershuiven
 
Er is nog een hoop werk te verrichten.

Laten we bij het begin beginnen.

Selecteer een cel met een opmerking en draai de code van mij
Selecteer een cel zonder een opmerking en draai de code van mij.
Laat me de bevindingen weten.

Natuurlijk kan je een opmerking selecteren en verschuiven door op de rand te gaan staan met je muisaanwijzer.
 
Aanpassen? gewoon in de prullenbak gooien.
ik kan het niet beter verwoorden.
Een comment is een shape maar een shape is geen comment.

Die comment staat naast je gewenste cel, want anders als je op die cel gaat staan kan je niet én de celinhoud én de commentaar zien, leer dat aub te begrijpen.
Eigenlijk interesseert de plaats waar die comment staat, je geen bal, de inhoud is relevant.
Stap af van die onzin van shapes en leer werken met comments.
In een paar regels is de job dan geklaard, zie mijn vorige reactie.
Daar heb je eigenlijk alles staan wat je nodig hebt,
- het celadres van je cel met commentaar
- de celinhoud (dus je datum)
- de tekst van je commentaar
De eerste zijn vermoedelijk nutteloos, maar met die tekst wil je iets doen, wel ga je gang, zo simpel.
Wat, dat kan ik van hier niet zien, want er staan staatsgeheimen in.
Vraag het anders aan je vriend alias superprogrammeur.
Het is nu aan jullie.
Voorlopig reageer ik niet meer, zolang er geen medewerking van jouw kant is.
t'as vraiment la tête dur
 
Die commentaar blokeerd mij gewoon om op 15/7 en vorm te kunnen leggen die aan geeft welke code verlof ik genomen heb.
Dus moet niks weten van de inhoud op plaats.
Die 3 hoek en rechthoek zijn wel belangrijk voor de vormen.
 
Laatst bewerkt:
Er staan geen rechthoeken of driehoeken in je bestand.
 

Bijlagen

  • Naamloos.png
    Naamloos.png
    6,6 KB · Weergaven: 44
Laatst bewerkt:
omdat er op domheid en koppigheid geen grenzen bestaan :evil:.
Durf nooit nog de term shape, vorm, rechthoek of driehoek in deze topic te gebruiken
Code:
Sub VoegCommentaarToe()
   With ActiveCell                               'in de huidige cel
      If .Comment Is Nothing Then                'nog geen comment voor die cel,
         .AddComment                             ' dan comment toevoegen
         .Comment.Shape.TextFrame.AutoSize = True   'vorm past zich straks aan
      End If
      .Comment.Text "dit is cel " & .Address & " celinhoud : " & .Value & " tijd : " & Format(Now, "dd-mm-yy hh:mm:ss") & vbLf, 1, 0   'code om commentaar gewoon toe te voegen aan de al aanwezige
   End With
End Sub
 
Laatst bewerkt:
en toen werd het stil.
Begrijp je dan niet dat, als je je opmerking toont, die als het ware met een touwtje verbonden is met je cel en dat zie je ook zo op het scherm (zie screenshot in #11).
Je mag je comment dus willekeurig verplaatsen in je werkblad, die blijft altijd een 1-op-1 verhouding behouden met de cel.
Waar jij straks in geïnteresseerd bent, dat is de inhoud van die comment, niet de plaats.
Het is jouw macro, niets binnen excel, die verhindert dat er een comment toegevoegd wordt aan, wat was het, 15 juli.
Met de macro in #31 voeg je aan die 15e juli in een vingerknip een comment toe, die later ook nog uitbreidbaar is.
 
Laatst bewerkt:
Cow18
Er is meer dan excel in het leven.
Geduld is een mooie deugt.
 
Altijd even onderhoudend, de vragen van glda19 en de reacties erop.
In deze droevige tijden is een grote vleug humor altijd welkom.
Daarom : voor wie er maar niet genoeg van krijgt is er nog interessante lectuur te vinden op een bevriend Vlaams forum waar glda19 destijds een ommetje heeft gemaakt, maar er al lang, verstandig als hij is, niets meer post aangezien alle helpers er al lang geleden finaal de brui aan hebben gegeven.

En wie het waagt af te ronden op veelvouden van 5 (popipipo in #34) krijgt nu ook al op zijn kop.

@ glda19,
2 vragen:
- 4 jaar en 3 dagen dan ? (https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/902795-een-lijn-na-iedere-4-weken-in-de-kalender)
- is Nederlands je moedertaal ?
 
Nee hoor. Het bijgevoegde bestand in het linkje van @Enigmasmurf heeft als creatiedatum 23-11-2015 en dat is toch bijna 5 jaar:d
 
@hsv
Uw code geeft in de cel waar de commentaar staat de melding dat er een commentaar is bv 21/7 en op 15/7 krijg ik niks.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan