• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

probleem controle van rechthoek of 3 hoek in het bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je laatst geplaatste bestand.

Niets aan de code gedaan.
Enkel de opmerking van 21 juli verplaatst naar onderen (selecteren en verschuiven met de muis).

Druk maar op de knop.
 

Bijlagen

  • Controle Rechthoek of driehoek in het bereik.xlsb
    63,2 KB · Weergaven: 28
@hsv
Had dit ook al gezien.
Of bestaat er een betere methode om na te gaan of een door middel van vormen een driehoek of rechthoek in de cel aanwezig is?
 
Laatst bewerkt:
Dat klopt als een bus.
 
hsv in plaats van te zeggen klopt als een bus

Wat is de oplossing dan voor het detecteren van en driehoek of een rechthoek.
Code:
Sub cmdVerlofcodeinbereik_Click()
 If Not ActiveCell.Comment Is Nothing Then MsgBox "hierin staat een commentaar."
end sub

Als ik bovenstaande if goed versta komt deze
Zonder de not is volgens mij de if als volgt als er geen commentaar instaat dan is de uitkomst waar.
De not gaat de waar omzetten in niet waar. Maar waarom is het nodig deze om te zetten van waar naar niet waar ?
 
Er zitten geen drie - en/of rechthoeken in je bestand.

Wijs me ze aan!
 
Test dit eens
En zet je bv eens op 15/8
En nee er staan geen vormen op het blad.
Is er een beter code om na te gaan of er een vorm rechthoek of driehoek in de cel aanwezig is.

Test het nu eens met door op de onderste knop te drukken met commentaar toevoegen top -5 left -15
En doe dan eens controle in het bereik en zet je rechts boven de cell waar je juist de commentaar hebt toegevoegd.
Dan krijg je de melding dat er geen 3 of rechthoek aanwezig is.
 

Bijlagen

  • Controle Rechthoek of driehoek in het bereik.xlsm
    60,2 KB · Weergaven: 29
Doordat de topleftcell van je opmerking zich niet in je actieve cel bevindt, maar in cel M14.

Druk op de onderste knop om je opmerking toe te voegen.
Selecteer M14 en druk op de bovenste knop.
 
#38
Het bijgevoegde bestand in het linkje van @Enigmasmurf heeft als creatiedatum 23-11-2015 en dat is toch bijna 5 jaar
@VenA, waar vind je die datum van 2015 ? Afrondingsfoutje ???
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-10-25 200919.png
    Aantekening 2020-10-25 200919.png
    18,2 KB · Weergaven: 45
Laatst bewerkt:
Er zitten geen drie - en/of rechthoeken in je bestand.

Wijs me ze aan!
ik vind ze ook niet:love:
 

Bijlagen

  • Controle Rechthoek of driehoek in het bereik (9).xlsm
    61,6 KB · Weergaven: 29
Laatst bewerkt:
Verdomme waar is het iedere post het zelfde. In plaats van te helpen.
Nee meer en meer de controle freaks gaan uithangen. Dan te helpen. Doen jullie dat bij iedereen denk het niet
Die 3 hoek en rechoeken zijn vormen verdomme. Staan er nu niet op,
Maar een coment is ook een shape
Zie Microsoft
https://docs.microsoft.com/en-us/previous-versions/office/developer/office-2007/aa432678(v=office.12)?redirectedfrom=MSDN

Ben er verdomme geen 5 jaar aan bezig. Debasis komt van een totaal eenvoudigere kalender.
En dan nog waarom moet ik mij steeds verdomme verantwoorden.
Denk niet dat ik dit jullie verschuldigd ben. En stop met die haat
 
Laatst bewerkt:
De beheerders op de hoogte gebracht van jullie controle/ haat gedrag
 
prachtig, dan kunnen ze even meekijken hoe lang we je al proberen van het idee te overtuigen dat je een comment als een comment moet behandelen.
Het is net alsof je de pedalen van je auto wil herdefinieren, iedereen weet dat de ontkoppeling links, de rem in het midden en de gas rechts zit (toch voor een niet automaat).
Plots zou je die, naar je eigen inzichten, willen omgooien.

Je veroorzaakt je eigen haat.

Alles wat je nodig hebt, is je al op een dienblad aangereikt, maar je vertikt het te gebruiken omdat je vastzit in je eigen doodlopende steegje.
 

Bijlagen

  • Aantekening 2020-10-26 025342.png
    Aantekening 2020-10-26 025342.png
    15,5 KB · Weergaven: 37
Laatst bewerkt:
Hsv snap niet wat je bedoelt.
Denk dat ik het weet die laatste verschuifd de comment. En plaatst die dan. En de bovenste knop ziet die dan niet meer
Cow18 de link gelezen staat. Daar staat msocomment.
Of is het deze niet.
En waarom legt microsoft de comment niet in de active cel als ik die via rechtermuisknop zelf leg
 
en toch blijven doordrammen ...:evil:
If Not ActiveCell.Comment Is Nothing Then MsgBox "hierin staat een commentaar."
pour les flamants la même chose, dubbele negatie, als de commentaar in de huidige cel niet niets is, dan is het iets !
Vergelijk het met je moeder, toen je nog een kleine gast was, tegen je zei dat je je bordje verder moest eten, omdat je bord nog niet leeg was, dan lag er dus wel nog iets op.

We zijn aan reactie 55, alle nuttige info staat in het 1e derde en al de rest is praat tegen de wind.

Met de top+5 en de left -15 leg je de bovenlinkerhoek van je commentaar 5 punten onder en 15 punten naar links van je bovenrechterhoek van je cel en dan ligt die "normaal gezien" netjes in je cel, bij normale hoogtes en breedte van die cel, want je zou voor de grap die kolom even kunnen op breedte 1 zetten.

Begrepen, drammer, maar dat is geen deel van de oplossing, zwijg voor de elvendertigste keer over shapes, praat over comments.
Bovenstaande zijn enkel cosmetische aanpassingen, zonder toegevoegde waarde.
Excel legt voor de leesbaarheid de comment buiten je cel en jij wilt dat nu zo nodig anders, manneke toch.:mad:
 
Laatst bewerkt:
zeg was toen een totaal ander kalender
Ha ja, ’t zal dat zijn, ik zal eens naar de oogarts gaan.

Jij snapt dus zelfs niet dat je met elke ‘verdomme’ de kans dat iemand je nog zal willen helpen met een significant aantal procentpunten verlaagt?
Ieder individu met een intelligentieniveau dat in de buurt komt van dat van een wandelende tak stelt spontaan zichzelf in vraag als alle anderen ‘wit’ zeggen tegen wat hij/zij ‘zwart’ noemt.
Iedereen heeft al geprobeerd je op andere gedachten te brengen, eerst met diplomatie, en pas nadat is gebleken dat het niet werkt, door te proberen je wakker te schoppen.
(Doordenkertje: ook deze bijdrage kan je in die zin opvatten.)

En waarom antwoord je niet op mijn tweede vraag die luidde ‘Is Nederlands je moedertaal?’ Met je typisch Vlaamse familienaam (en al even Vlaamse uiterlijk - ra ra wie ben ik?) lijkt dat redelijk waarschijnlijk. En dus zou de vervolgvraag kunnen zijn ‘Waarom gebruik je het dan niet?’ Uit het feit dat je al jarenlang dezelfde koeterwaalse variant met sprekend gemak en foutloos blijft hanteren leid ik af dat je over een zeer ontwikkelde talenknobbel moet beschikken, en dan moet het toch een fluitje van een cent zijn om eenmalig te schakelen en je vervolgens tot het forum te richten in een taal die ook voor derden bevattelijk is?

Een bijkomende manier om de kans om hulp te verhogen is ophouden met het oeverloze monotone gekwaak, en in plaats daarvan zoals gezegd in heldere bewoordingen je probleem te omschrijven.

(@ alle andere lezers: een fictief citaat, bestaat dat? ‘k Moet het helaas even uitvinden, het ‘nood breekt wet’-principe dus.)

Kijk, ik zal eens heel gul zijn: ik geef je hierbij de expliciete toelating om bij een volgende gelegenheid onderstaande letterlijk en zelfs zonder bronvermelding te gebruiken.

Beste forum,
In bijgaande werkmap heb ik al een en ander voor mekaar gekregen. In de sub blablabla die zich in Module 2 bevindt loop ik echter nog tegen een probleem aan. Ik krijg namelijk een foutmelding bij de instructie blablabla (regel 45). Deze luidt blablabla. Bij voorbaat dank aan eIkeen die me hierbij kan en wil helpen.

(optie 2)
Intro…
Op werkblad ‘blablabla’ zou ik graag gerealiseerd zien dat blablabla. Het is evenwel niet mijn bedoeling dat jullie voor mij een pasklare oplossing creëren, maar geef veeleer de voorkeur aan een tip die mij in de goede richting stuwt aangezien ik hoop in de toekomst zelf te kunnen begrijpen wat ik aan het doen ben. Dank bij voorbaat.

(facultatief)
Met vriendelijke groeten,
 
@ glda19: Het is de toon die de muziek maakt. Ken je die uitdrukking. Dit is geen platform voor kant en klare oplossingen. Het is een forum waar je wordt geholpen met problemen. Belangrijkste van dit alles is dat je eigen bijdrage het grootst is. M.a.w. je zal er zelf hard aan moeten trekken om het geheel te krijgen zoals jij het wilt hebben. Helpers helpen je in de juiste richting. Toegegeven, de een kan dat beter dan de ander. Zo, dit was mijn fatsoenlijke reactie.

Ik word er ondertussen behoorlijk kriegelig van om elke keer een privebericht c.q. misbruikmelding te krijgen omtrent jou gedrag. Je bent inmiddels niet ver meer verwijderd van een afkoelingsperiode.
 
@cow18, hoe krijg jij dat met dat hartje nu weer voor mekaar?
Een afbeelding erin plaatsen lukt me wel, maar die komt dan weer in het hartje.

Grappig.
 
Met de top+5 en de left -15 leg je de bovenlinkerhoek van je commentaar 5 punten onder en 15 punten naar links van je bovenrechterhoek van je cel en dan ligt die "normaal gezien" netjes in je cel, bij normale hoogtes en breedte van die cel, want je zou voor de grap die kolom even kunnen op breedte 1 zetten.
LEES DE LINK DIE hier al gepost is
Bovenstaande zijn enkel cosmetische aanpassingen, zonder toegevoegde waarde.
Excel legt voor de leesbaarheid de comment buiten je cel en jij wilt dat nu zo nodig anders, manneke toch.:mad:
Waarom weer kwaad man
Wel als jij zegt dat het buiten de cel ligt hoe dan mijn probleem oplossen zonder ze te verplaatsen
 
leuk hé HSV, de kleuterklas, spelen met vormpjes en kleurtjes.
Code:
Sub VoorHSV()
   For Each c In ActiveSheet.UsedRange.SpecialCells(xlComments)
      c.Comment.Shape.Select True
      With Selection.ShapeRange
         .AutoShapeType = msoShapeHeart          'maak er een hartje van
         .Fill.ForeColor.RGB = RGB(255, 0, 0)    'rode kleur
         .Fill.Transparency = 0.25               'een beetje doorzichtig
         .Line.ForeColor.RGB = RGB(0, 0, 0)      'randkleurtje
         .Line.Weight = 6                        'randdikte
      End With
   Next
End Sub
klein schoonheidsfoutje, maar aangezien het toch voor éénmalig gebruik was, is die te verwaarlozen.
Die "select" en "selection", die had er nog uit gemoeten, maar er zijn ergere dingen om je over zenuwachtig te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan